__پرسپولیس پاس همدان


جمعه 27 آذر ساعت 15

مرجع خبری پرسپولیس : ظهر جمعه شاهد برگزاری دیداری خواهیم بود که می تواند پس از مدتها پرسپولیس را به رده ی سوم جدول و نزدیکی مدعیان برساند. مصاف پرسپولیس آتش زیر خاکستر و پاس متحول شده .

 

بازی رفت دو تیم در همدان دو بر یک به سود سرخپوشان تهرانی به پایان رسید اما تیمی که آن زمان مقابل پرسپولیس صف آرایی کرد از انسجام لازم برخوردار نبود و مشکلات عدیده ای داشت که اکثر آنها با آمدن اصغر مدیرروستا مرتفع شده و سبزپوشان به خودباوری لازم برای ارائه فوتبال درخور توجه رسیده اند.


از طرفی سرخپوشان تهرانی هم با حمایت هواداران خود به میدان می روند و در تهران به کمتر تیمی باج داده اند. پرسپولیس در حال حاضر در رده پنجم جدول است و در صورت پیروزی قطعا استقلال را پشت سر خواهد گذاشت و در صورت توقف مقاومت به رده سوم تکیه خواهد زد.

اما در قعر جدول برای پاس که پانزدهم است از دست دادن امتیاز حکم مرگ و زندگی را دارد چون به شدت از سوی 3 تیم پایین جدولی تهدید می شود.

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس: دروازه بان: میثاق معمارزاده | مداقعان: علیرضا محمد-سپهر حیدری-شیث رضایی -ابراهیم شکوری| هافبک ها: حسین بادامکی-تیاگو فراگو- کریم باقری(مهدی شیری)-محمد منصوری| مهاجمان: محسن خلیلی- اشپیتیم آرفی

 

ترکیب احتمالی پاس : دروازه بان: سوشا مکانی | مداقعان: مجید غلام نژاد – ساشا کلونیچا(امید خورج) – مجید حیدری -پویا یوسف پناهی| هافبک ها: وریا غفوری-روزبه شاه علیدوست – بدالله اکبری-یدی گاریان | مهاجمان: صابر میرقربانی- هادی اصغری

 

پاس بازیکن محروم ندارد اما امیدخورج شاید به علت مصدومیت به این بازی نرسد. در پرسپولیس هم که مجتبی زارعی محروم شد و هوارمحمد کنار گذاشته شده.

 

وضع تیم ها:

پرسپوليس هفته گذشته در آخرين لحظات شكست تلخى را مقابل استقلال اهواز در خانه حريف تجربه كرد تا همچنان از صدر جدول دور شود و اميد هوادارانش را براى رسيدن به جام قهرمانى كم رنگ تر كند. پاس همدانى هم در هفته اى كه گذشت ابومسلم خراسان را شكست داد تا از قعر جدول فاصله بگيرد و هوادارانش را اميدوار كند كه در ليگ برتر ماندگار خواهد بود.

 

پرسپوليس به هيچ عنوان شرايط خوبى ندارد. شاگردان زلاتكو كرانچار از ۳ بازى گذشته خود، تنها ۳ امتياز گرفته اند. ۲ شكست مقابل سپاهان و استقلال اهواز، زير پاى سرمربى كراوات اين تيم را حسابى خالى كرده است. اما پاس  شرايط متفاوتى را تجربه مى كند چرا كه با حضور كريم ملاحى به عنوان مديرعامل واصغر مدير روستا به عنوان سرمربى، اين تيم شخصيت تيمى پيدا كرده است و در هفته هاى اخير، خوب نتيجه گرفته است. براى چنين تيم هايى، انگيزه نقش بسيار مهمى را بازى مى كند، و بازيكنان اين تيم از رويحه بسيار بالايى برخوردارند كه همين مسأله مى تواند بزرگ ترين مشكل پرسپوليس مقابل آنها باشد.

 

تاریخچه مسابقات:

دو تيم قديمي فوتبال ايران براي هفتاد و سومين بار در طول تاريخ به مصاف هم مي روند که اين بيشترين رويارويي دو تيم در تاريخ فوتبال ايران است. پرسپوليس و پاس اولين بار در سال 1347 در جام حذفي تهران باهم روبرو شدند و نتايج کلي 72 بازي دو تيم طي 41 سال اخير بدين صورت بوده است: 30 برد پرسپوليس، 16 برد پاس و 26 بازي نيز مساوي شده است. پرسپوليس 85 گل به ثمر رسانده و 60 گل نيز از پاس دريافت کرده است.

اما در چارچوب ليگ، دو تيم 52 بار باهم بازي کرده اند که 23 بار پرسپوليس و 9 بار پاس برنده شده و نتيجه 20 بازي نيز با تساوي همراه بوده است. پرسپوليس 66 گل زده و در مقابل پاس نيز 40 گل به ثمر رسانده است.

بهترين نتيجه پرسپوليس مقابل پاس درليگ ازادگان فصل 77 بود که سرخپوشان 4- صفر اين تيم را گلباران کردند. بهترين نتيجه پاس نيز برد 3- صفر در فصل 86 جام حذفي بود که در همدان رقم خورد.

فرشاد پيوس آقاي گل تاريخ سرخپوشان با به ثمر رساندن 10 گل ، برترين گلزن پرسپوليس مقابل پاس است.

 

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)