مرجع خبری پرسپولیس: جناب آقای بیادی عضو سابقا محترم هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و عضو فعلی شرکت بی سر و ته فرهنگی ورزشی پرسپولیس صراحتا در برنامه زنده ورزشی خبر از تشکیل تیم جدید پرسپولیس می دهد اما در جامعه فوتبال ما به اندازه تعویض یک بازیکن هم واکنش به همراه ندارد.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس حسن بیادی که در زمان مدیریت محمدحسن انصاری فرد به همراه حبیب کاشانی با قول ارمغان آوردن صندلی شهرداری تهران برای علی آبادی رئیس سابق سازمان تریبت بدنی خود را به بدنه باشگاه مردمی پرسپولیس وصل کرده و مدیر ورزشی این تیم را از کار برکنار کردند ، امروز منفعت و برد بازی را در جای دیگری دیده و مدام برای باشگاه مردمی پایتخت چنگ و دندان نشان می دهد. به راستی فوتبال ما به کجا رفته است که امثال بیادی بی ریشه در آن به راحتی به خود اجازه می دهند برای عشق چندین میلیون نفر تعیین تکلیف کنند؟

وقتی چرخ روزگار و بازی سیاسی طوری می چرخد که دو دوست دیرینه را از هم جدا کرده و در دو صف مقابل در میدان جنگ قرار می دهد ، بیشتر باید برای این گوشت قربانی در میان و عاشقان آن تاسف خورد. حسن بیادی باشگاهی که حبیب کاشانی به سمت سرپرستی(بخوانید مدیریت) آن رسیده را بی ریشه و گذشته خوانده و به راحتی تمام نام و آوازه آن را به واسطه یک ورق پاره متعلق به خود و دوستان خود می خواند. بله صحبت بر سر نام پرسپولیس است . نامی که با خود به بزرگی یک تاریخ ، همت و فداکاری و اخلاق و افتخار به همراه می آورد .

از سوی دیگر جناب آبراموویچ و دوستان ابتدای فصل امسال بود که با پا گذاشتن طفل سه ساله حسین هدایتی به لیگ برتر قصد خرید نام پرسپولیس برای تیم استیل آذین را داشتند


اما وقتی به این هدف دست نیافتند سعی کردند با کنار هم قرار دادن جمعی سرخ پوش سابق همچون استیلی ، عزیزیان ، کریمی ، کعبی ، کاویانپور و لقب دادن پرسپولیس دوم به تیم خود بخشی از این تاریخ را برای خود وام بگیرند اما هر بازی که از لیگ برتر گذشت سکوهای ورزشگاه های اکباتان و راه آهن و تختی در میزبانی این کودک تازه وارد نه تنها این تاریخ را فریاد نزدند بلکه بیشتر از چند ده لیدر و حقوق بگیر را در خود ندیدند تا بیش از پیش به محکمی ریشه ناگسستنی این تنه ی سرخ پی ببرند اما افسوس که هنوز هم درس نگرفته و به دنبال مهره هایی همچون عابدزاده و … هستند.

پرسپولیس راهی به دستان پرپول این دوستان پیدا نکرد اما چندی بعد صحبت از مالکیت نام پرسپولیس توسط “چند نفر” به میان آمد که ناآگاه از عظمت باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی(پرسپولیس) و اعتبار آن در سراسر کشور عزیزمان ، ادعای مالکیت بر این تیم را مطرح کردند. گواهشان سندی بود که در سال های ابتدایی دهه هفتاد به آنها داده بودند مبنی اداره باشگاه پرسپولیس که چندی بعد پس گرفته شد . در این میان که سازمان تربیت بدنی از تصمیم خود منصرف شده و با بازپس گیری حقی که خود داده بود به ادامه تیم داری با نام پیروزی(پرسپولیس) پرداخت، عده ای فرصت را مغتنم شمرده و با ثبت علامت و نام پرسپولیس در سازمان ثبت شرکت ها تصور کردند روزی و زمانی به مالکیت این باشگاه مردمی خواهند رسید.

دیرزمانی گذشت و پیروزی(پرسپولیس) همان پرسپولیس همیشگی برای مردم و هواداران بود که طی این سالها فراز و فرود داشت اما همواره ” فقط یکی ” بود. برادرناخوانده و یا پدرگمشده ای وجود نداشت که بخواهد همچون ناجی از آسمان افتاده و ادعای مالکیت و نجات این تیم را داشته باشد. اما بالاخره وفایی و دوستان انگار از اقامت در خارج از کشور خسته شده و با رویای یک شبه رسیدن به اوج بازگشتند و سودای به قول خودشان پس گرفتن پرسپولیس را در افکار خود سبک و سنگین کردند.

سالهای 86 و 87 زمان مناسبی نبود. پیروزی آنها و پرسپولیس مردم قهرمان شده بود و سال بعد از آن هم به لطف دلارهای هدایتی کهکشانی شده بود و فرد دیگری در این عرصه مجال عرض اندام نداشت . اما بالاخره بازیهای سیاسی کار دست این پرسپولیس داد تا دوباره دوران افول آغاز شود . الان بهترین موقع بود. موقع وارد شدن در هیبت یک ناجی و بیرون کشیدن پرسپولیس از چنگال سیاهی . ابتدا قصد تغییر نام استیل آذین را داشتند که موافقت نشد. بعد خواستند امتیاز تیم لیگ برتری بخرند این بار هم تصمیم عوض شد و در نهایت به تیم داری در والیبال و بسکتبال بسنده کردند . رئیس فدراسیون بسکتبال با این استدلال که تیم پرسپولیس در کشور ما تیم دیگری است و فردی نمی تواند آن نام را به نفع خود مصادره کند اعلام کرد اجازه تیم داری به این نام را به آنها نخواهیم داد اما با هر نام دیگری از ورود این دوستان به لیگ برتر بسکتبال استقبال خواهیم کرد که این “دوستان ورزش دوست! ” تمایلی نشان نداند. اما به هر مصیبتی بود یک تیم والیبال تشکیل شده و راهی مسابقات لیگ برتر شد.

تشکیل این تیم و بی تفاوتی مسئولان همانا و زنده شدن امیدهای تشکیل “تیم فوتبال جدید پرسپولیس” همانا. کار به جایی رسیده که عضو هیئت مدیره این شرکت رسما اعلام می کند حتی اگر هم ما را به باشگاه پیروزی(پرسپولیس) راه ندهند یا سهامش را واگذار نکنند، قطعا سال آینده امتیاز یک تیم لیگ برتری را می خریم و وارد لیگ خواهیم شد و از روبرو شدن با پرسپولیس سابق هم هیچ ابایی نداریم! وقتی از  بیادی درباره احتمال ایجاد دودستگی و تفرقه در بین هواداران این تیم مردمی پرسیده می شود کاملا دلسوزانه پاسخ می دهد شما نگران هواداران نباشد آنها با حضور دو تیم استقلال تهران و استقلال اهواز در لیگ برتر هم کنار آمده اند!

اول از همه بدا به حال آن مردی که تخم خرید و فروش امتیاز تیم های فوتبال و ایجاد تیمهای بی ریشه را در فوتبال ما کاشت . بعد وا اسافا به حال فوتبالی که هوادار و علایق آن برای مسئولانش در حقیرترین جایگاه ممکن قرار دارد، تا زمانی که احتیاج به بهره برداری باشد ، هوادار تاج سر است و عزیز دل اما زمان انجام اعمالی که میلیون ها دل را به درد می آورد ، گور هرچه هوادار ، فعلا صلاح و منافع این گونه ایجاب می کند.

بله هوادار عزیز ، محبوب من و تو باید در تیم های سطح پایین بازی کند ، مسابقات در بدترین شرایط مکانی و زمانی برگزار شود ، تیمهای پرطرفدار و ریشه ای در بدترین شرایط خود قرار بگیرند ، هر روز برای منافع جناحی در این گوشت های قربانی چنگ و دندان کشیده شود و مسابقات ملی اش با 500 عدد تماشاگر برگزار شود ، و در جدیدترین نسخه آن هواخواهان بزرگترین جامعه آماری هم فکر کشور ، به چندین پاره تقسیم شوند. این جوی را بیش از این بهم نمی زنیم که بول لجن آن ممکن است همه را خفه کند.


حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری- استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)