يکي از يکي بدتر ! پرسپوليس زلزله کجا ، قرمز بي خاصيت کجا
مرجع خبری پرسپولیس : تيم ريشه دار و پرطرفدار پرسپوليس در ادامه ناکارايي و ناکاميهاي خود ، عصر شنبه تن به شکستي تلخ و حقارت آميز داد تا بار ديگر بر اين نظريه صحه گذاشته شود که ” تيم بزرگ – بازيکن بزرگ ” مي خواهد و با اين نفرات ضعيف ، “علي دايي ” ره بجايي نخواهد برد.

پس از طرد بازيکنان ممتاز و کليدي از اين باشگاه و جذب نفرات درجه دوم و ناکارآمد ، پيش بيني مي شد که قرمزها در ليگ نهم در خطوط سه گانه بي خاصيت خواهند بود و آب در هاون خواهند کوبيد .
نه تنها “‌علي دايي ” ، بلکه حاذق ترين و کارامدترين مربيان اروپايي نيز نمي توانند با اين بضاعت ضعيف و نفرات “‌تاکتيک ناپذير ” و ” کوچک” ، تير خود را به هدف بنشانند.
زنگ ناکارايي اين تيم پر طرفدار از زماني زده شد که در يک حرکت عجيب و غير قابل باور ، مسئولان وقت سازمان تربيت بدني پس از قهرماني پرسپوليس در ليگ هفتم ، راي به برکناري ” حبيب کاشاني ” مدير عامل موفق دادند تا اسباب حقارت قرمزها فراهم شود .
رفتن وي با آمدن “‌داريوش مصطفوي ” همراه شد و از همين زمان بود که آب خوش از گلوي پرسپوليس پايين نرفت و متعاقب آن با جايگزيني
” عباس انصاريفر‌د” به جاي مصطفوي ، مشکلات و نقاط تاريک باشگاه پرسپوليس نيز مضاعف گشت .

از دست دادن بازيکنان ممتاز و کليدي همچون ” محمد نصرتي ” – ” عباس اقايي “- “‌مسعود زارعي ” – ” فرزاد آشوبي ” – ” حسين کعبي ” در فاز نخست و رفتن ” علي کريمي ” – ” ايوان پتروويچ ” – “‌مازيار زارع ” – ” عليرضا نيکبخت واحدي ” در سيکل دوم و از همه بدتر جذب نفرات کوچک و درجه دوم داخلي و خارجي ، باعث شد تا از تيم بزرگي چون پرسپوليس ، تنها نامي باقي بماند و لاغير.
در اين مدت،بيت المال و پول هاي هنگفتي هدر رفت و صرف استخدام” دي کارمو ” -” وسلي برازيليا ” و همچنين بازيکنان کوچک و درجه دوم داخلي شد و حتي جذب مربيان خارجي همچون ” وينگادا” و ” کرانچار” نيز نتوانست کشتي به گل نشسته پرسپوليس را به ساحل نجات رهنمون کند .
بدتر از اين نقاط تاريک ، اين بود که در زمان مديريت قبلي ، به شکلي شتابزده و بدون کنکاش فهرست تيم بسته شد و حتي جاي يک بازيکن خالي نماند تاحداقل در نيم فصل دوم ، پرسپوليس بتواند با استخدام يک يا دوبازيکن محوري و هوشمند ، مشکلات فني خود را تا حدودي مرتفع کند .
با اين شرايط عجيب و غريب و کاملا غير حرفه اي ، بر همگان مسجل شده بود که اين تيم پرطرفدار کاريزماي قهرماني در ليگ نهم را نخواهد داشت و در واقع ناکاميهاي امروز ، از قبل قابل پيش بيني بود .
تيم بزرگي چون پرسپوليس که همواره با جذب بازيکنان بزرگ و کليدي ، به “پرسپوليس زلزله” شهره بود و در صف مدعيان قرار داشت ، اکنون به دلايلي که در سطور بالا آمد همچنان برطبل ناکارآمدي مي کوبد و ناي ايستادن ندارد .
طبعا با اين وضعيت علي دايي نبايد مورد مواخذه و شماتت قرار گيرد ، بلکه افرادي که پيش از شروع ليگ نهم زمينه تضعيف پرسپوليس را فراهم آوردند ، مي بايست پاسخگوي ميليونها شيفته و هوادار دلباخته قرمز باشند .
بازي ستايش آميز شاهين بوشهر ، تفکرات اثر بخش ” محمود ياوري ” و حمايت يکپارچه هوادران اين تيم به عنوان اضلاع مثلث موفقيت ، قابل تقديرو قابل احترام است ولي از ياد نبريم که شکست 4بر1 قرمز پوشان در بوشهر نبايد آنچنان غير قابل هضم و بهت آور تلقي گردد.
بطور يقين اگر پرسپوليسي ها بخود نيايند و همچنان بي تعصب و بي تفاوت نمايش دهند ، شکست هاي تحقير اميز و باخت هايي از اين دست بازهم به چشم خواهد امد که طبعا نبايد مايه شگفتي شود.
خوشبختانه “‌علي سعيد لو ” رييس سازمان تربيت بدني اين روزها با وسواس بيشتر، مسائل اين باشگاه را پيگيري مي کند و بر اين باور است تا هوايي تازه در ريه هاي ارتش سرخ دميده شود . در اين راستا ، حبيب کاشاني نيز تلاش مضاعفي از خود نشان مي دهد که آمدن علي دايي از جمله اين اقدامات است ، ولي همانطوريکه تاکيد نموديم مشکل اصلي پرسپوليس ، نبود بازيکنان متعصب و کليدي است و راهي به غير از اين وجود ندارد که مقامات اين باشگاه از امروز بفکر ليگ دهم باشند.
گروه ديگري از کارشناسان معتقدند که بهتر است دايي منبعد ، بيشتر به نفرات جوانتر و حتي رده هاي سني اميد چشم بدوزد و اگر بناست که پرسپوليس اين چنين ظاهر شود ، چه بهتر که با بازيکنان اتيه دار خود ببازد تا حداقل اين دسته از نفرات جوان را براي ليگ آتي و جام حذفي ساخته و پرداخته کند .
بهر حال ، ضعف مفرط پرسپوليس مضرات بسياري خواهد داشت که دود آن بيشتر به چشم ليگ برتر و يقينا تيم ملي خواهد رفت . همانطوريکه به کرات تاکيد شده ، پسرفت پرسپوليس و استقلال ، ليگ برتر را به سردي خواهد گراييد که در ادامه به قهر هواداران و در نهايت تضعيف تيم ملي کشورمان خواهد انجاميد .
اميد است ، ناکارايي ها و مسائلي که برشمرديم ، درس عبرتي براي مديران امروزي باشد تا به جاي بايکوت ديدگاه صاحب نظران وتحقير تيم هاي بزرگ ، درانديشه قدرتمندي باشگاه هاي مردمي باشند . چرا که صلابت پرسپوليس و استقلال سواي آنکه تنور مسابقات داخلي را گرم نگه مي دارد و اسباب قدرتمندي تيم ملي کشورمان را فراهم مي آورد ، باعث “نشاط عمومي ” در جامعه مي شود .

( از : محمدرضا ميرزاييان )

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)