مرجع خبری پرسپولیس : باخت سنگین مقابل شاهین بوشهر و پس از آن شرمنده شدن از حمایت دوباره هواداران بدجوری اردوی پرسپولیسی ها را قبل از بازی با راه آهن ملتهب کرده است.

 

کمتر کسی فکر می کرد پرسپولیس مقابل این تیم پایین جدولی چنین نتیجه ای بگیرد و حالا این تیم می خواهد در خانه جبران مافات کرده و با گرفتن سه امتیاز دل هوادارانش را به دست آورد.

اما در این میان راه آهن هم تیمی ته جدولی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و قطعا انتحاری بازی خواهد کرد تا هر طور شده این بازی را نبازد که چرا که بیش از هر زمان دیگری خطر سقوط را احساس می کند.

 

بازی های پرسپولیس و راه آهن همیشه جذاب بوده و زردپوشان تهرانی نقش گربه سیاه پرسپولیس در لیگ را بازی کرده اند و حالا باید دید کدام تیم برای رسیدن به اهداف خودش مصمم تر خواهد بود.

 

چهره ها:

علي دايي

مرد اول اين بازي كسي نيست جز علي دايي. مردي كه آمده بود تا ناجي پرسپوليس باشد اما از بازي اول با خوش‌شانسي يك امتياز گرفت و در بوشهر هم غير از آن شكست تحقيرآميز چيزي نصيب‌اش نشد. حالا همه براي تماشاي تازه‌هاي افكار او به انتظار نشسته‌اند و اين دايي است كه با آنچه در سر دارد بايد اتفاقات اين بازي و نتيجه‌اش را رقم بزند، نتيجه‌اي كه هر چه باشد، ديگر نمي‌توان آن را به غير از علي دايي نسبت داد. و شايد همين نتيجه تكليف او در پرسپوليس را يكسره كند.

ابراهيم كريمي

هميشه نشان داده كه مقابل پرسپوليس بهترين بازي‌هايش را ارائه مي‌دهد. ابراهيم كريمي جزو معدود مدافعاني است كه عنصر پوشش و جنگندگي را همزمان در اختيار دارد. تارتار هم روي هوش و توانايي‌هاي كريمي حساب ويژه‌اي باز كرده تا دروازه تيمش مقابل پرسپوليس بسته بماند. مسعود همامی و میلاد زنید پور هم از دیگر چهره های راه آهن خواهند بود که برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس تلاش خواهند کرد.

 

پرسپوليس و راه‌آهن از نگاه آمار

پرسپوليس و راه‌آهن در شرايطي كاملا متفاوت به مصاف هم مي‌روند. علي دايي پس از تلخ‌ترين شكست ورزشي‌اش (به قول خودش) و براي جبران آن به ميدان مي‌آيد و راه‌آهن براي بقا مي‌جنگد. اين دو تيم در نيم‌فصل اول و قبل از رويارويي با هم نيز شرايط خاصي داشتند. جدول زير وضعيت آنها را قبل از بازي هفته هفتم نشان مي‌دهد:

بازي پرسپوليس و راه‌آهن ساعت 11:35 روز 29 شهريور 88 در حضور 55 هزار نفر و به قضاوت احمد صالحي و كمك‌هاي ابوالفضلي و نوري انجام شد. براي پرسپوليس باقري دقيقه 51 از روي نقطه پنالتي و برزيليا دقيقه 6+90 گلزني كردند و گل‌هاي راه‌آهن هم توسط مجيد نورمحمدي (44) و ميلاد زنيدپور (78) از روي نقطه پنالتي به‌دست آمد. تنها اخطاري اين بازي مسعود همامي دروازه‌بان راه‌آهن بود. هر دو تيم مربيان خود را از دست داده‌اند، تارتار به جاي برنتس و دايي به جاي كرانچار آمده است. در جدول زير وضعيت دو تيم را در 6 بازي قبلي بررسي مي‌كنيم.

 

محرومان مسابقه : عیسی ترائوره

آخرين بازي‌هاي ميزبان

پرسپوليس يك- ذوب‌آهن يك
شاهين بوشهر 4- پرسپوليس يك

آخرين بازي‌هاي ميهمان

استيل‌آذين يك- راه‌آهن يك
راه‌آهن يك- ابومسلم صفر

تركيب احتمالي ميزبان

دروازه‌بان: عليرضا حقيقي- مدافعان مياني: سپهر حيدري، شيث رضايي – مدافعان كناري: ابراهیم شکوری عليرضا محمد- هافبك‌هاي تدافعي: تیاگو فراگو، حسين بادامكي- هافبك‌هاي نفوذي: كريم باقري، هوار ملامحمد، مجتبي زارع- مهاجم: محسن خليلي

تركيب احتمالي ميهمان

دروازه‌بان: مسعود همامي- مدافعان مياني: رضا نورمحمدي، ابراهيم كريمي- مدافعان كناري: مجيد باجلان، ابوذر رحيمي- هافبك‌هاي مياني: حسين پاشايي، مجيد نورمحمدي، محمود آمنه- هافبك‌هاي نفوذي: كمال كاميابي‌نيا، ميلاد زنيدپور- مهاجم: عيسي ترائوره

هفته بيست و چهارم نهمين دوره ليگ برتر، ورزشگاه آزادي


داور: تورج حق‌وردي
كمك‌ها: مرتضي كريمي، عليرضا كهوري


ورزشگاه آزادی تهران. ساعت 15

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)