مرجع خبری پرسپولیس : دو سال پيش كه پرسپوليس قهرمان شد هم، اختلافات زيادي در بين اعضاي تيم وجود داشت و هر روز شايعات زيادي درباره حواشي موجود در رسانه‌ها به چشم مي‌خورد.

 

افشين قطبي به متدهاي تمريني مرزبان ايراد مي‌گرفت، در مقطعي هيچ كس به محسن خليلي پاس نمي‌داد، نيكبخت، ماماني و شيث در عالمي جداگانه سير مي‌كردند البته هيچ كدام رابطه خوبي با سرمربي نداشتند. رابطه‌ها زياد مناسب نبود اما خب تيم نتيجه مي‌گرفت و خيلي كم از صدر جدول جدا مي‌شد.

 

در مقطعي كه نتيجه‌ها بدتر شد و تيم به بحران رسيد، حاشيه‌ها سر باز كرد اما به يكباره با مديريت بحران و برخورد جدي با آنهايي كه در كار تيم ايجاد اختلال كرده بودند همه چيز تغيير كرد. هيچ كس «بد» ديگري را نمي‌خواست و همه يك هدف مشترك داشتند؛ قهرماني كه در پايان با وجود كسر 6 امتياز هم حاصل شد. در واقع اساس آن قهرماني نه وادادن سپاهان در هفته‌هاي پاياني و نه شانس خوب پرسپوليس بود كه در دقيقه 97، به گل قهرماني رسيد بلكه نوع ارتباط اعضاي تيم بود كه هدف را در دسترس قرار داد.

***
امروز اما اين اتفاق هنوز در پرسپوليس نيفتاده است و معلوم نيست چه زماني رخ دهد. مدافع، هافبك را قبول ندارد، مهاجم از هافبك ايراد مي‌گيرد و دروازه‌بان، مهاجم هم‌تيمي‌اش را سيبل قرار مي‌دهد. همه از هم ايراد مي‌گيرند، انگار نه انگار كه همه هر روز چند ساعت كنار هم هستند، با هم تمرين مي‌كنند، با هم حرف مي‌زنند، با هم شوخي مي‌كنند و در يك خانواده براي يك هدف مي‌جنگند.

 

بازيكنان پرسپوليس در مصاحبه‌هايشان خودشان را مقصر مي‌دانند اما در صحبت‌هاي خودماني‌تر، تقصير خودشان را كمتر از نفر بغل‌دستي‌شان مي‌دانند. به خبرنگار روزنامه مي‌گويند «همه بد بوديم» اما در گفت‌وگوي خودماني‌تر درصد مقصر بودن خود را بسيار پايين‌تر از هم‌تيمي خود مي‌دانند. در واقع ديگران را خراب مي‌كنند تا ارج و قرب خود را حفظ كنند و كمتر از نفر كنار دستي خود پيش چشم هوادار و رسانه خرد شوند. اينها همه ناشي از عدم قبول مسووليت‌پذيري است كه به نظر مي‌رسد در غالب بازيكنان تيم فعلي پرسپوليس ديده نمي‌شود، تا جايي كه پيشكسوتان روي يك نكته مهم انگشت بگذارند؛  «بازيكنان پرسپوليس بايد بدانند با عضويت در اين تيم چه شخصيتي پيدا مي‌كنند.»


تا زماني كه بازيكنان يكديگر را قبول نداشته باشند فصل پرنوسان پرسپوليس ادامه پيدا مي‌كند و تكرار فاجعه بوشهر در 10 ديدار آينده هم بعيد نيست اما مديريت بحران مي‌تواند اين حس ويژه مسووليت‌پذيري را در بازيكنان بيدار كند. ديروز قبل از بازي با راه‌آهن بسياري اميدوار بودند انتقادهاي اساسي رسانه‌ها و صحبت‌هاي علي دايي و حبيب كاشاني طي هفته‌ گذشته كمي اين حس را قلقلك داده و برانگيخته باشد تا با وجود از دست رفتن قهرماني و دوري از هدف اوليه حداقل هواداران به هواداري از يك تيم واقعي دلخوش بمانند.

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)