شش پرسپوليسي در آستانه محروميت از دربي

مرجع خبری پرسپولیس : هميشه اينطور بوده كه پرسپوليس و استقلال يك هفته قبل از ديدار رو در رو يا همان دربي سنتي پايتخت تحت تاثير اين مسابقه ويژه قرار مي‌گيرند و حساسيت ناشي از تشعشعات اين بازي، تمام وجوه رفتاري بازيكنان، كادر فني و حتي تماشاگران اين دو تيم را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

تاثير حساسيت دربي البته همواره در ديدار قبل و بعد از اين مسابقه هم در عملكرد هر دو تيم ديده مي‌شود، به گونه‌اي كه گاهي اوقات پرسپوليس يا استقلال نتيجه ديدار ماقبل دربي را فداي مسابقه رو در رو مي كنند يا در ديدار بعد از دربي تحت تاثير اتفاقات آن مسابقه (اگر باخته باشند يا سرفراز از ميدان بيرون بيايند) يا دوباره بد مي‌بازند يا به خاطر شوك حاصل از دربي نتيجه فوق‌العاده‌اي كسب مي‌كنند.


الان موعد قبل از دربي است و طبيعي است درباره بازي پيش از دربي صحبت كنيم. جنگ براي رتبه سومي مهمترين وجه مبارزه دربي شصت و هشتم خواهد بود اما شايد پرسپوليس براي نباختن در اين جنگ، بازي ماقبل دربي را فداي كسب نتيجه در مصاف با استقلال كند. پرسپوليس جمعه اين هفته در قزوين و ساعتي قبل از حريف سنتي‌اش مقابل پيكان قرار مي‌گيرد اما احتمالا علي دايي در اين ديدار بايد دست به عصا حركت كرده و با حالتي كاملا محتاط مراقب از دست نرفتن مهره‌هايش براي بازي با استقلال باشد. پرسپوليس قبل از بازي با استقلال 5 بازيكن دو اخطاره دارد كه بيشتر آنها بازيكنان اصلي تيم دايي هستند:


1- ميثاق معمارزاده: هر چند كه گلر شماره يك قرمزها در ديدار با راه‌آهن به ميدان نرفت و شايد در بازي با پيكان هم نيمكت‌نشين باشد اما حتما علي دايي بازي رفت دربي را ديده و مي‌داند كه تجربه ميثاق به دردش مي‌خورد.
2- سپهر حيدري: با بازي مقابل راه‌آهن دوباره اعتماد علي دايي را جلب كرده و بعيد است جايش را به بازيكن ديگري بدهد اما آيا دايي حاضر مي‌شود او را در قزوين نيمكت‌نشين كند؟
3- شيث رضايي: دايي مصر بود كه او به ديدار راه‌آهن برسد، شيث در بازگشت خود به قلب خط دفاعي تيمش اين خط 4 نفره را سامان داد و از دست دادن او در دربي فاجعه به حساب مي‌آيد.
4- عليرضا محمد: شماره 2 قرمزها كه در دو ديدار رفت و برگشت مقابل مس كارت زرد گرفته در دفاع راست جايگزين ندارد و اگر سه اخطاره شود دايي براي پر كردن اين خلأ دست خالي مي‌ماند.
5- مجتبي شيري: هر چند كه پيش‌بيني مي‌شد با حضور دايي روي نيمكت به بازيكن فيكس تبديل شود اما كار سختي براي حضور در تركيب 11 نفره دارد. شايد هم او مقابل پيكان بازي كند و سه اخطاره شود.
6- سامان آقازماني: با اينكه شاگرد علي دايي بوده اما سرمربي جديد پرسپوليس هنوز به او ميدان نداده است. با سكونشيني‌هاي سه هفته‌ اخير بعيد است سامان مقابل پيكان بازي كرده و
براي دربي سه اخطاره شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)