مرجع خبری پرسپولیس : پس از عقد قرارداد مهدوی کیا با استیل آذین گفته شد باشگاه برای فرار از مالیات قرار داد این بازیکن را 500 ملیون تومان ثبت کرده است درحالی که مهدی برای حضور در 10 بازی باقی مانده استیل آذین مبلغی در حدود 400 میلیون تومان دریافت کرده که با یک حساب سر انگشتی می‌توان کل مبلغی را که او از هدایتی دریافت کرده را با همین 10 بازی تخمین زد!

بازگشت “مهدی مهدوی‌کیا” به لیگ ایران اگر چه از دیدگاه بسیاری خبری خوشایند محسوب می‌شود اما نگاه‌ها متوجه مبلغ قراردادی می‌شود که این بازیکن با تیم متمول و سرمایه‌دار استیل آذین منعقد کرده است. خبر بازگشت “مهدوی کیا”به فوتبال با چنان آب و تابی از سوی عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 اعلام شد که خیلی‌ها از اصل ماجرا غافل شدند و یادشان رفت این بازیکن نزدیک به دو سال است دیگر در بوندس لیگا نمی‌درخشد و آن بازیکن تاثیرگذار سال‌ها گذشته نیست.

شاید یکی از دلایلی هم که سبب شد مهدی به تیم سابقش پرسپولیس نیاید همین موضوع بود. او به نیکی می‌داند با برخورداری از بدنی ناآماده و نه چندان قبراق بازی کردن در تیم پرسپولیس برایش بسیار دشوار خواهد بود و چه بسا در کمترین زمان ممکن در این تیم مورد انتقاد شدید هوادران قرار بگیرد. او به همین دلیل به طور پنهانی با مسئولان تیم استیل آذین به توافق رسید و قراردادی یک سال و نیمه را با این تیم سرمایه دار منعقد کرد.

بازگشت “مهدوی کیا” در روزهایی که به پایان دوران بازیگری خود رسیده به لحاظ فنی ارزش و اعتباری برای فوتبال ایران نخواهد داشت. مهدی با همه محبوبیت و مقبولیتی که میان خاص و عام دارد دیگر آن بازیکن تاثیر‌گذار نیست.

قدر مسلم مهدی دیگر، آن چالاکی لازم را ندارد چرا که اگر جز این بود می‌توانست در بوندس لیگا تداوم داشته باشد و رکورد حضور خود در لیگ آلمان را افزایش بدهد. “مهدوی کیا” دیگر آن جوان تیز و چالاک نیست و نمی‌تواند تداوم سا‌ل‌های جوانی را داشته باشد اما در عین حال مدیر و مالک متمول باشگاه خصوصی استیل آذین برای آنکه بار دیگر نگاه‌ها را متوجه تیمش کند با عقد قراردی حدود یک و نیم میلیارد تومانی مهدی را به تیمش آورد و این سوال برزگ را مقابل دیدگان کارشناسان و اهالی فن قرار داد که آیا او برای فوتبال ایران که در فصل جاری به آماده‌ترین و بهترین بازیکن خود(سید مهدی رحمتی)700میلیون برای یک فصل می‌دهد، این مبلغ ارزش خواهد داشت؟

شاید به گمان خیلی‌ها بخش خصوصی بتواند هر مقدار که می‌خواهد سرمایه گذاری کند اما سوال اصلی‌تر از همین جا شکل می‌گیرد که اساسا این بخش‌ها متمول خصوصی چگونه شکل می‌گیرند و منبع در آمدی شان کجا است؟

تردیدی نیست هدایتی در جذب ستاره‌های فوتبال ایران هدفی جز تبلیغ ندارد. او به واسطه سرمایه عظیمی که در اختیار دارد توانست علی کریمی را به تیمش بیاورد و پس از آن مبلغ قابل توجهی را هم برای جذب نیکبخت هزینه کند. او  سر انجام دست به کاری خارق‌العاده زد و با مبلغی که سرمایه یک فصل بسیاری از تیم‌ها محسوب می‌شود توانست مهدوی کیا را جذب کند.

آنچه مسلم است در پرداخت‌های باشگاه استیل آذین هیچ گونه نظارتی صورت نمی‌گیرد البته مسئولان این تیم راه فرار از مالیات را هم خوب می‌دانند! مثل بسیاری از مدیران که همواره مبلغ قرارداد بازیکنان گران قیمت خود را در 4 برگی فدراسیون آن قدر کم به ثبت می‌رسانند تا مالیات جذب آن‌ها سر به فلک نزند.

پس از عقد قرارداد مهدوی کیا با استیل آذین گفته شد باشگاه برای فرار از مالیات قرارداد این بازیکن را 500 ملیون تومان ثبت کرده است درحالی که مهدی برای حضور در 10 بازی باقی مانده استیل آذین مبلغی در حدود 400  میلیون تومان دریافت کرده که با یک حساب سر انگشتی می‌توان کل مبلغی را که او از هدایتی دریافت کرده را با همین 10 بازی تخمین زد!

اگر مهدی برای هر 10 بازی 400 میلیون توان دریافت کند فصل بعد هم بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان از این تیم پول خواهد گرفت که اگر این مبلغ را با رقمی که او برای 10 بازی آینده دریافت کرده جمع بزنیم حتی از یک میلیارد و نیم هم تجاوز می‌کند!

به هر حال باید عقد قراردادهای این چنینی با بازیکنانی که طی سال‌های گذشته در فوتبال اروپا میلیاردها تومان پول به جیب زده‌اند را در سال اصلاح الگوی مصرف به فال نیک گرفت! آیا به راستی مهدوی کیا که معتقدیم از بازیکنان خوش نام تاریخ فوتبال ایران است این مبلغ می‌ارزید؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)