مرجع خبری پرسپولیس : دايي به چه‌كسي اطمينان مي‌كند؟

اواخر نيمه اول مسابقه با پيكان وقتي خداداد افشاريان كارت زرد خود را از جيبش بيرون كشيد تا مقابل صورت عليرضا محمد بگيرد، بسياري از هواداران پرسپوليس هر دو دست را روي سر گذاشتند و «نه» بلندي به نشانه عدم پذيرش اين اتفاق شوم از ته دل برآوردند. با اين حال اتفاق بد رخ داده بود؛ پرسپوليس مدافع راست اصلي خود را براي دربي از دست داده بود و پيروزي در قزوين به بهاي اين مهم براي دايي و تيمش تمام شده بود.


بازي با پيكان كه تمام شد همه به اين فكر فرو رفتند كه دايي براي پوشاندن حفره به‌وجود آمده در جناح راست خط دفاعي چه خواهد كرد؟ خيلي زود گمانه‌زني‌ها شروع شد. يكي از هواداران پرسپوليس مي‌گفت: «احتمالا علي دايي شيث را به جناح راست مي‌برد و يك نفر از بين شيري يا باقري‌ها را جاي شيث در دفاع مياني مي‌گذارد.»
يكي ديگر مي‌گفت: «احتمال بازي كردن باقري‌ها در دفاع راست هم وجود دارد.» نفر بعدي مي‌گفت: «امسال يكي دو بازي، سپهر در دفاع راست بازي كرده، بعيد نيست دايي از او در اين پست استفاده كند.»


از اين مدل گمانه‌زني‌ها چند تاي ديگري هم به گوش مي‌رسد اما چيزي كه مشخص است اينكه پرسپوليس و دايي در حساس‌ترين مسابقه فصل با مشكلي بزرگ دست و پنجه نرم خواهند كرد.


در ابتداي فصلي كه حالا 25 هفته از آن گذشته در تمام پست‌ها پرسپوليس دو يا حتي بيشتر از آن بازيكن هم وزن در اختيار گرفت اما عليرضا محمد در دفاع راست بي‌جانشين ماند تا در آوردگاه بيست و ششم طعم گس اين كج‌انديشي را زير لب احساس كند.
حالا دايي مانده و يك دفاع راست خالي؛ شيث رضايي در دو فصل گذشته يك مدافع مياني صرف بوده و در دفاع راست كارايي ندارد. 45 دقيقه اول مسابقه با پاس، در نيم‌فصل اول گواه اين ادعاست كه شيث ديگر در اين پست كارايي ندارد. ضمن اينكه خود شيث هم به هيچ وجه مايل نيست در اين پست بازي كند و اين موضوع را در زمان كرانچار صراحتا به سرمربي تيمش انتقال داده بود. طبيعتا رويكرد به سپهر يا باقري‌ها هم نمي‌توانست و نمي‌تواند تغييري منطقي را در پيش داشته باشد پس بايد فكر ديگري كرد. در نيم‌فصل اول و پنج شش مسابقه‌اي كه محمد مصدوم شد، كرانچار از توانايي‌هاي مدافع جوان و دوپايي مثل ضياءالدين نيك‌نفس عبور كرد و حتي براي دقايقي كوتاه به او ميدان نداد تا ضيا در نيم‌فصل راهي آبادان و تيم صنعت نفت شود. در آن بازه زماني كادر فني پرسپوليس به اين نتيجه رسيد كه حميدرضا علي‌عسگر مي‌تواند بهترين گزينه براي جانشيني محمد باشد و پس از بازي گرفتن از اين بازيكن در هافبك دفاعي، او در يك پست غيرتخصصي ديگر هم آزمايش شد، در اصل حميدرضا علي‌عسگر يك هافبك كناري و تهاجمي بود اما مربيان پرسپوليس آنقدر او را به عقب بردند تا نتيجه اين تغيير پست‌هاي متوالي باعث شود جوان اول پرسپوليس در نيم‌فصل دوم سال گذشته فوتبال طبيعي خود را فراموش كرده و در ديدار با شاهين بوشهر در پست تخصصي‌اش (هافبك راست) حرفي براي گفتن نداشته باشد.
امروز اما علي دايي مجبور است به همين علي عسگر جوان اطمينان كند مگر اينكه نقشه ديگري در سر داشته باشد؛ شايد تغيير سيستم تنها راه‌حل باشد، شايد هم علي دايي ريسك بزرگي را بپذيرد و به همان مدافع غيرمتخصص اطمينان كند. شايد هم سورپرايزي در راه باشد كه تا سوت شروع مسابقه رو نمي‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)