تحول دایی ژست نیست

مرجع خبری پرسپولیس: در عالم فوتبال نه فقط علی دایی بلکه تمام مربیانی که پس از شکست های پرگل و دور از انتظار تیمشان را متحول میکنند ، مربیان هنرمند اطلاق می شوند.


پرسپولیس که در لیگ برتر شرایط مناسبی نداشت می توانست پس از شکست تحقیرکننده مقاب شاهین بوشهر از لیگ نهم به طور کامل ساقط شود . اگر بخواهیم باهم روراست باشیم ، باید اعتراف کنیم پس از مشاهده وقایع بوشهر امیدی به این پرسپولیس نداشتیم . حتی وقتی علی دایی را به رغم خوردن چهار گل از شاهین مقابل دوربین تلویزیون دیدیم احساس کردیم او با گرفتن ژست روشنفکرانه قصد دارد از شدت زهر شکست بکاهد .


پرسپولیسی که به شاهین باخت و متحمل یک شکست مفتضحانه شد هرگز آمادگی پیروزی در ماراتن فرسایشی دربی 68 را نداشت .

حالا پرسپولیس با گذران آن دوره سخت و طاقت فرسا اعتماد به نفس خود را بازیافته و از روحیه مبارزه طلبی علی دایی الهام گرفته است .


پرسپولیس نه تنها پس از باخت به شاهین بازی به بازی بهتر شد بلکه پیکان را هم در قزوین با 3 گل بدرقه کرده و استقلال را در دربی 68 شکست داد . این هنر علی دایی است که هرچقدر شرایط سخت تر می شود بهتر و راحت تر کار می کند و نتیجه می گیرد .

هنر دایی البته در این نکته مهم است که پرسپولیس را از لبه پرتگاه نجات داد. پرسپولیس دایی  در همان بوشهر باید سقوط می کرد و وا می‏داد . آن شکست برای زمین خوردن هر تیمی کفایت می کرد اما دایی که عادت به بازی های این چنینی دارد آدرس سرراست را به بازیکنانش نشان داد.


آن باخت به مثابه تلنگری برای دایی و تیمش بود چراکه هر دو می توانستند به طریقی به آخر خط برسند اما حالا پرسپولیس را پس از پیروزی در دربی 68 در اوج اقتدار می‏بینیم و اینک خاطره تلخ بوشهر به اراده آهنین این تیم برای جلو رفنم در جام حذفی تبدیل شده است.

گویا سرنوشت پرسپولیس از اول بر پیشانی بوشهر حک شده بود.

آرتین زهرابی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)