پشت‌پرده توافق‌هاي سعيدلو و آذری ! از ذوب آهن به پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : گرمي نفس‌هاي سعيد آذري، پست صندلي مديريت پرسپوليس به خوبي احساس مي‌شود، وقتي او از زبان علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت‌بدني اين جمله را مي‌شنود: «مي‌خواهيم که باشي.»

او تنها اين جمله را خطاب به سعيد آذري نمي‌گويد. سعيدلو، از مدير‌عامل سابق ذوب‌آهن مي‌خواهد سکوت اختيار کند و پاسخ رسانه‌ها را به روشني ندهد. آذري، با جزئيات کامل خواسته‌هاي رئيس سازمان تربيت‌بدني را اجرا مي‌کند تا با گذشت هر روز، گامي به سمت مديريت پرسپوليس بردارد. پيش از سفر رئيس سازمان تربيت‌بدني به کانادا براي حضور در افتتاحيه المپيک زمستاني، سعيد آذري اين حرف‌ها را از دهان او مي‌شنود تا ادامه مذاکره‌ها به بعد از بازگشت آقاي رئيس موکول شود. سعيدلو از ماه‌هاي گذشته، آن‌جا که فدراسيون وزنه‌برداري زير وزن سنگين دوپينگ کمر خم کرد، نشستي اضطراري با آذري داشت.


در اين نشست رئيس ورزش از مدير‌عامل سابق ذوب‌آهن خواست سرپرست موقت فدراسيون وزنه‌برداري شود. علي‌رغم تمايل آذري اما تلاش‌هاي حسين رضازاده براي قبول اين پست، به ناگهان معادله‌ها را به‌هم ريخت تا سعيد آذري بار ديگر راه اصفهان را در پيش گيرد. او بعد از آن اتفاق در واکنش تندي نسبت به اين موضوع گفت: «ترجيح مي‌دهم با افتخار بيکار باشم تا اين‌که مثل بعضي از آقايان چند ساعت پشت در اتاق يک رئيس بمانم تا مسئوليت بگيرم.» اين واکنش سعيد آذري، جواب تندي به اقدام‌هاي رضازاده و تصميم شخص علي سعيدلو بود. اما رئيس سازمان ورزش بيش از اين‌که چنين واکنشي را به دل بگيرد، تلاش کرد تا از سعيد آذري در بدنه مديريتي فوتبال استفاده کند.


آخرين نشست او و آذري، بعد از توصيه‌هاي شديد حبيب کاشاني سرپرست موقت پرسپوليس بود که اصرار داشت دوست قديمي‌اش که در ذوب‌آهن مديريتي مثبت را به جاي گذاشت، بر صندلي مديريت پرسپوليس تکيه زند. آذري که تمايلي ندارد در اين باره توضيحي بدهد، مي‌گويد:

«من و کاشاني از مدت‌ها قبل دوست هستيم. وقتي مدير‌عامل ذوب‌آهن بودم ارتباط بسيار خوبي با هم داشتيم و الان هم از دوستان نزديک يکديگر هستيم.» همين دوستي کافي بود تا حبيب کاشاني در رايزني با علي سعيدلو اعلام کند به شخصه مشکلات آذري را براي حضور در پرسپوليس حل خواهد کرد. مدير عامل سابق ذوب‌آهن که تمايلي ندارد در اين باره توضيح دهد، مي‌گويد: «اين مسائلي است که من هم شنيده‌ام. هنوز کسي به صورت رسمي در اين باره حرفي به من نزده.» آذري در حالي «مذاکره‌هاي رسمي» با سازمان را منکر مي‌شود که مقام‌هاي نزديک به سعيدلو مذاکره‌‌هاي او و رئيس ورزش را تأييد کرده‌اند. سعيدلو در اين مذاکره‌ها تأکيد کرده آذري بايد به پرسپوليس برود و در اين راه تمام موانع را از پيش‌رو برخواهد داشت.

مدير‌عامل سابق ذوب‌آهن که بعد از چند فصل موفقيت در اين باشگاه به ناگهان از پست خود برکنار شد، در حال حاضر يک کارمند معمولي در کارخانه ذوب‌آهن است. او به علي سعيدلو گفته تنها در‌صورتي مي‌تواند به پرسپوليس برود که سازمان ورزش بتواند حکم مأموريت براي او بزند. آذري در حال حاضر يکي از کارکنان وزارت صنايع و معادن است و تنها در‌صورتي مي‌تواند به پرسپوليس بازگردد که اين وزارت حکم مأموريت او را صادر کند. سعيدلو به آذري قول داده تمام اين موانع را از پيش‌رو بردارد تا او بتواند به تهران سفر کند و بر صندلي مديريت قرمزها جلوس کند. مدير عامل سابق ذوب‌آهن در اين باره توضيح خاصي نمي‌دهد: «مدير عاملي پرسپوليس براي من افتخار بزرگي است ولي باور کنيد هنوز کسي در اين باره با من حرفي نزده. از طرفي فکر مي‌کنم بهتر است حبيب کاشاني در اين باشگاه به کارش ادامه دهد چون تيم خوب نتيجه گرفته و به ثبات نياز دارد.» علي سعيدلو روز يک‌شنبه به ايران بازگشت و ظرف چند روز آينده تصميم نهايي را درباره پرسپوليس خواهد گرفت. اما پيش از اين اتفاق، سعيد آذري همان مرد پشت سايه‌اي است که گويي پا به ميدان مي‌گذارد و با نام خود، گره مديريتي پرسپوليس را مي‌گشايد.این ماجرا البته یک طرف دیگر دارد و آن حبیب کاشانی است . اگر او علاقه به رفتن از پرسپولیس نداشته باشد روابطش با سعیدلو و البته نتایج تیمش این قدر خوب هست که کنار گذاشته نشود. البته در صورتی که کاشانی نخواهد از پرسپولیس برود باید بررسی کرد که انتشار اخبار در مورد کنار رفتن اواز کجا نشات می گیرد.

منبع:جهان ورزش

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)