پرسپولیس در 4 سال اندازه 100 سال فوتبال آلمان مدیر عوض کرده

مرجع خبری پرسپولیس: محمد حسن انصاری فرد با انتقاد از سیاست های دولتی حاکم بر فوتبال گفت: این سیاست ها سبب درجا زدن فوتبال ماست

محمد حسن انصاری فرد که در جلسه نشست تخصصی بررسی مشکلات فوتبال ایران که توسط روزنامه خبرورزشی برگزار شد ، سخن می گفت ، با انتقادها از سیاست های اداره ورزش کشور گفت: مدیران ورزش ما نمی خواهند که مردم به فوتبال بیایند. ما همه کار می کنیم که داربی خالی از تماشاگر باشد و وقتی جمعیت این وضعیت را ببیند دیگر به ورزشگاه نمی آید.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس: با اشاره به بحث طرح شده درباره خصوصی شدن باشگاه ها گفت:« اصلا من می خواهم تیم راه آهن را خصوصی کنم. یکی بگوید که از چه راهی می توانیم درآمدزایی کنیم؟ در تمام دنیا 70 درصد بودجه تیم ها از طریق حق پخش است اما از این قرارداد نا چیز 10 میلیارد تومانی به هر تیم اگر پولی داده شود ، چقدر می رسد؟ درحالی که قراردادها به مرز 700 میلیون رسیده و تیمی صنعتی 16 میلیارد در اختیار دارد و ما که تیمی دولتی هستیم فقط 3 میلیارد ، چطور می شود رقابت کرد؟

 

 

حق پخش که داده نمی شود ، کپی رایت محصولات هم که نیست . مردم را هم که از ورزشگاه ها فراری می دهیم ، همه این چرخه نشان می دهد که امکان خصوصی سازی وجود  ندارد. همین حالا هم تیم های خصوصی مثل استقلال اهواز یا استیل آذین و ابومسلم در رقابتی نابرابر با تیم های دولتی ، مجبور به رقابت هستند. »

انصاری فرد درباره بحث حق پخش تلویزیونی گفت:« من این موضوع را پیگیری کردم و جلسات زیادی را داشتم. به دیدار رئیس مجمع تشخیص رفتم ، با رئیس سابق مجلس یعنی آقای حداد و شخص آقای ضرغامی حرف زدم. مشکل اینجا بود که تلویزیون بودجه ای در اختیار ندارد و نمی تواند پولی برای حق پخش بپردازد. این مشکل نیاز به تصویب قانون در مجلس دارد و همه اعم از مسولان و دولت یا مجلس این را می دانند اما کسی قدمی بر نمی دارد. اگر سالی 200 میلیارد تومان حق پخش ورزش با تصویب قانون داده شود به راحتی تیم ها خصوصی می شوند ، فوتبال ملی پیشرفت می کند و این حالت سرخوردگی از بین می رود.»

مدیرعامل باشگاه راه آهن همچنین در ادامه از فدراسیون گلایه کرد و گفت:« می گویند تیم ملی نرفت به جام جهانی که نرفت. این دیگر خیلی حرف دردناکی است. مدیریت ورزش ما ثبات ندارد و هیچ چیز سر جایش نیست. در 4 سال پرسپولیس 8 مدیر تغییر داده درحالی که فدراسیون آلمان در عمر 100 ساله خود فقط 7 رئیس داشته.

 

متاسفانه این مشکلات هست و همه این ها را می دانیم و بعد برای جلسات مشورتی که می رویم تا به دنبال راهکار باشیم ، به کارشناسان اجازه حرف زدن نمی دهند. یکی از این جلسات که رفته بودم ، دوستان 50 دقیقه حرف زدند و سهم حرف زدن من فقط 10 دقیقه شد. به این شکل نمی شود هیچ مشکلی را از فوتبال حل کرد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)