مرجع خبری پرسپولیس: داشتیم کم کم، ذره ذره و یواش یواش طعم آشتی و آرامش را در این فوتبال می چشیدیم، چقدر لذتبخش بود ، چقدر از وجود چهره هایی مثل علی دایی و علی کریمی لذت می بردیم و به آنها افتخار می کردیم.

 

آنها کاملا متحول شده بودند و تحول را حتی در ادبیات و برخوردهای روزمره چهره های فوتبال حس می کردیم . احساس می کردیم چقدر آنها را دوست داریم و در تمام این سالها تا چه اندازه در فقدان چنین چهره هایی حسرت خورده ایم.

 

چه کسی از جادوگر فوتبال بدش می آید؟ هنوز هم دیدن دریبل چند نفر روی یک دست کریمی کیف دارد . در فقدان و کمبود ستاره ها چاره ای نداریم جز اینکه قدر نوستالژِی ها را بدانیم . اگر علی دایی نداشته باشیم و به چهره ای مثل او افتخار نکنیم در واقع به بخش مهمی از تاریخ فوتبال خود بی اعتنایی کرده ایم .

 

چقدر شیرین بود آن مصاحبه علی دایی در پاسخ به حرف های کریمی ، آنجا که گفت او درباره برادرش حرف زده.

به این فعل و انفعال می گویند دموکراسی در روز روشن و خالق این حرف ها لابد باید یک آدم منطقی و با تجربه باشد .

 

تنفس در فضای تلطیف شده فوتبال کیف داشت کاش این لذت را حالا حالاها از دست نمی دادیم.

 

آتشفشان خاموش ناگهان دوباره گدازه پرتاب کرد.

کریمی درباره بازگشت به پرسپولیس با بهانه قرار دادن حضور دایی حرف از نیامدن زد و سرمربی پرسپولیس هم جوابی داد ، دیالوگ هایی رد و بدل شد که شیرینی همه آن لذت های سرخوش را از ما گرفت. کاش اینجوری نمیشد.

 

چرا حرف های کریمی را پس از یک نود دقیقه سخت و پرالتهاب تحویل دایی دادیم؟ دایی را که می شناسید نقطه جوشش زیادی پایین است. تازه خودش را خیلی نگه داشته که گفته چه کسی برای کریمی دعوتنامه فرستاده!

مصاحبه دایی اما خوشبختانه آمیخته به خشونت نیست ، از این لحاظ می توانیم بگوییم جای شکرش باقی است. این جنگ لفظی قرار نبود بک یک مجادله کلامی تبدیل شود. می توان برای چنین اتفاقی نام سوءتفاهم را گذاشت. حادثه ای که آمیخته ای از کج فهمی و نقل قول های آن چنانی میکروفن بدست هاست ، سوتفاهمی که ناشی از خبر بردن و خبر آوردن است.

 

اگر سر سوزنی به دایی و کریمی و تداوم حضورشان در فوتبال ایران علاقمند باشیم دلیلی ندارد آنها را رودرروی هم قرار بدهیم خودمان می دانیم دایی و کریمی در این مجادله ها «حیف» می شوند. انرژی چهره های فوتبال ما باید صرف امور بهتری شود .

 

می دانیم که کریمی هم بازیکن خوش اخلاقی نیست و این مساله قابل انکار هم نیست . اما کاری به کار کسی ندارد تا پا روی دم او نگذارند . نتیجه این ماجرا را همین پریروز در بازی استیل آذین و سایپا در حرکتی ناشایست  دیدیم . خودش که می گوید یک لحظه خون به مغزش نرسید و معذرت می خواهد اما ما می گوییم هر وقت او در جامعه فوتبال مقابل کسی قرار گرفته از این عکس العمل ها نشان داده و نباید بار دیگر زمینه چنین بداخلاقی هایی را با دست خودمان برای بزرگان فراهم کنیم.

 

بگذارین کمی از فضایی که احساس کردیم کمی تلطیف شده لذت ببریم حیف است که علی دایی را برگردانیم به گذشته ، به 10 ماه قبل ، به جایی که هیچ احساس مشترکی با او نداشتیم .

آرتین زهرابی

انتهای گزارش اختصاصی/ امانت داری، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)