این ترس برادر مرگ است

مرجع خبری پرسپولیس: پرسپولیس مانند بازی مقابل ملوان در لیگ برتر چیزی نمانده بود برد را با تساوی عوض کند اما در نهایت به مرحله بعدی جام حذفی راه یافت درحالی که رئیس چندان راضی به نظر نمی رسد.

 

دایی پس از بازی ملوان تنها از تلاش بازیکنان ابراز رضایت کرده بود اما بعد از برد مقابل پتروشیمی نتیجه را راضی کننده ولی بازی تیمش را چندان جالب توجه توصیف نکرد.


مسلما آنچه که در جام حذفی اهمیت دارد نتیجه بدست آمده است و بزرگترین تیم های باشگاهی دنیا هم بارها و بارها در مقابل تیم های کوچک کارشان گره خورده است اما مسئله ای که در روند حرکتی اخیر پرسپولیس مشهود است افت عملکرد پرسپولیسی ها در ارائه بازی زیبا است  که از انتهای بازی با فولاد در تهران آغاز شده و در مسابقه مقابل ملوان و پتروشیمی ادامه یافته است.


شاید بتوان دلیل این مسئله را بازی سخت در زمین حریفان قلمداد کرد اما پرسپولیس دایی سابق بر این نشان داده در زمین حریف بسیار بهتر از گذشته بازی کرده و نتیجه گرفته است.


انتقاد اصلی ما در زمان زمام‏داری کادرفنی گذشته به تغییر مداوم در ترکیب پرسپولیس برمی‏گشت و معتقد بودیم حتی اگر یک ترکیب دارای اشکال در چند مسابقه متوالی مورد استفاده قرار بگیرد می توان به نقاط قوت و  ضعف آن اشراف پیدا کرده و در رفع کاستی هایش قدم برداشت ، اما تغییر مداوم 4 – 5 بازیکن اصلی در هر مسابقه مانع انجام این امر و ایجاد شاکله اصلی تیم پرسپولیس می‏شد.

 

اما رویه جدید دایی در استفاده از 11 نفر به عنوان بازیکنان اصلی تا به این جای کار در حد بسیار زیادی نتیجه مثبت خود را نشان داده و نمود اصلی آن هم در نتایج درخشان تیم و کسب 8 پیروزی از 11 مسابقه اخیر تیم نمایان است .

 

اما همین تیم که توانایی زدن گل به پیکان در قزوین با رد و بدل شدن 15 – 16 پاس پشت سر هم زیبا بین بازیکنان و یا انجام حرکات ترکیبی روی به ثمر رسیدن گل اول در فشار بسیار بالای دربی حساس پایتخت را دارد ، اگر کمربند خط میانی خود را با مهره های متفاوت تری آزمایش کند ، شاید روش بازی تیم هم مانند نتایجش درخشان شود.

مشکل بزرگ دیگر پرسپولیس کنونی نتیجه های اسفبار ابتدای فصل تیم است که هرچه این تیم در لیگ بهتر نتیجه می گیرد کمتر به مقصد می رسد . تیمی که با یک تیم مرده هیچ تفاوتی نداشت با چندین پیروزی پیاپی دوباره به یک مدعی قهرمانی بدل شد اما با یک تساوی جایگاه سوم خود را هم در معرض تهدید می بیند.

 

همین ترس از سقوط از رده سوم به جایگاه های چهارم و پنجم لیگ برتر و از طرفی ترس حذف از مسابقات نفس‏گیر جام حذفی است که ساق های سرخپوشان را بیش از هر زمان دیگری از فصل لرزان کرده و نتیجه گرایی در آن به عینه دیده می شود.

 

شاید نتیجه گرایی برای این پرسپولیس و در این مقطع از فصل چندان هم غیرمنطقی به نظر نرسد اما همین پرسپولیس پس از گذشت مدتی از شروع کار با دایی نتایج مناسب را با بهترین شکل از نمایش بازی کسب می کرد . شاگردان دایی باید بدانند داشتن ترس زیاد در این مقطع برای گرفتن نتیجه برادر مرگ است.

اردوی نوروزی دبی برای دایی و سرخپوشان بهترین فرصت برای بازسازی پرسپولیس از هر نظر خواهد بود.

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)