مرجع خبری پرسپولیس : فروردين‌ماه در اين دو، سه ساله چندان براي علي دايي خوش يمن نبوده است.

 

حداقل اين‌كه در عرصه فوتبال صفحات اين ماه نمي‌تواند براي شهريار فوتبال ايران شيرين باشد، اما دايي اعتقاد چنداني به اين مسائل ندارد و مي‌گويد همه چيز دست خود آدم است و همه روزها و ماه‌ها، روزهاي خوب خداوند است.

اما وقتي نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم دايي با تيم ملي در فروردين 87 به بحرين باخت،بعد در 8 فروردين ماه 88 سخت ترين شكست را با تيم ملي از عربستان پذيرفت و حالا هم در 14 فروردين 89 يك شكست ديگر در مقابل سايپا به نامش نوشته شده است

آيا اينها نبايد دليلي باشد تا فروردين ماه را براي دايي ماه خوبي ندانيم؟!

دايي با همين پرسش ما حرف هاي خودش را آغاز مي‌كند: من معتقدم انسان بايد در هر زمينه‌اي تلاش كند و از خدا كمك بخواهد. در عرصه فوتبال نيز من چه در دوره بازيگري و چه الان كه مربيگري مي‌كنم، بر اين باورم كه بايد تمام تلاشم را براي موفقيت تيم خود انجام دهم. الان نيز براي هر سه موردي كه شما گفتيد، ادله دارم كه حداقل وجدانم راحت است. بنابراين نبايد گناه شكست يا عدم نتيجه‌گيري خودمان را به گردن ماه و روز و سال و شانس و اقبال بيندازيم. درهمين بازي با سايپا ما حداقل 15 موقعيت گلزني خوب داشتيم كه گل نشد، ضمن اين‌كه اگرمحسن خليلي آن پنالتي را گل مي‌كرد، اكنون وضعيت به گونه‌اي ديگر بود.

 


 

با وجود اين بازهم تكرار مي‌كنم كه انسان وقتي به شانس و اقبال روي مي‌آورد كه به خودش اطمينان نداشته باشد، اما وقتي هواداران خوب پرسپوليس در پايان بازي و با وجود شكست، ما را تشويق كردند، اين نشان مي‌دهد كه آنها از تلاش ما راضي بوده و ديده‌اند كه ما كم‌كاري نكرديم. فقط توپ‌هاي ما گل نشد و سايپا از موقعيت‌هايش بهترين استفاده را برد.



شما چند هفته پيش، صحبت از قهرماني پرسپوليس كرديد، آيا هنوز هم اميدواريد؟!

براي قهرماني كار دشوارتر شد، ولي ما بايد تا روز آخر مبارزه كرده وهميشه به بالا نگاه كنيم. هدف ما پيروزي درهر يك از بازي‌هاي ليگ و جام حذفي است تا هواداران را خوشحال كنيم و پرسپوليس را به جايگاه خودش برسانيم.

آيا پرسپوليس مي‌تواند به ليگ قهرمانان آسيا برسد؟

100 درصد. شما در اين باره شك نكنيد كه ما علاوه بر اين‌كه در ليگ برتر جزوسه تيم و سهميه آسيا خواهيم بود، در جام حذفي هم مدعي شماره يك قهرماني هستيم.

*بسياري از هواداران فوتبال در ايران دوست داشتند سرنوشت قهرماني ليگ برتر مثل ليگ هفتم به بازي آخر پرسپوليس و سپاهان بكشد كه باتوجه به فاصله امتيازي سپاهان اين امر بعيد است اتفاق بيفتد. اما به هر حال رويارويي شما و قلعه‌نويي در روز پاياني ليگ برتر، جذابيت‌هاي خاص خود را دارد.

به نظر من، هنوز هم بايد تا روزهاي پاياني صبر كرد، اما اين‌كه شما مي‌گوييد بازي با سپاهان حساس است، من مي‌گويم همه بازيهاي پرسپوليس حساس است و من براي همه حريفان احترامص قائلم.

* برگرديم به بازي با سايپا، فكر نمي‌كنيد دربازي با سايپا از دست دادن اين همه موقعيت يك ضعف باشد؟

ببينيد از زماني كه من هدايت تيم پرسپوليس را به‌عهده گرفته‌ام، تا اين اندازه هجومي بازي نكرده بوديم و فرصت گلزني نداشتيم. ما در طول بازي به ويژه در نيمه دوم موقعيت‌هاي گل زيادي به‌دست آورديم كه از آنها بهره لازم را نبرديم. سايپا در نيمه اول فرصت‌هاي خوبي داشت اما در نيمه دوم غير از گلي كه به ثمر رساند و دو موقعيتي كه عليرضا حقيقي مهار كرد، حرفي براي گفتن نداشت. با اين وجود من هم قبول دارم كه مهاجمان ما نبايد اين همه موقعيت خراب كنند، چرا كه در بازي‌هاي حساس اينقدر موقعيت نصيب مهاجمان نمي‌شود و بايد روي اين مساله بيشتر كار كنيم.

*عده‌اي معتقدند اردوي نوروزي پرسپوليس در دبي ضرر تيم شما بوده است؟

شايد اگر بد بازي مي‌كرديم، مي‌توانستم اين بد بازي كردن را به حضور تيم در اردوي دبي ربط بدهيم، اما تيم در مسابقه با سايپا عملكرد خوبي داشت و فقط گل نزد. ما در دبي تمرينات خوبي را انجام داديم، مسابقه تداركاتي مناسبي برگزار كرديم و در بازگشت به تهران نيز روند آماده‌سازي تيم بخوبي دنبال شد. به هر حال فوتبال همين است، يك روز هر توپي به سمت دروازه حريف مي‌زنيد گل مي‌شود و يك روز هرچه مي‌زنيد به در بسته مي‌خورد. ما در بازي با سايپا به تير دروازه زديم و صاحب پنالتي شديم، اما دريغ از گل. معتقدم مقابل سايپا خوب بازي كرديم،از عمق دفاع به دروازه اين تيم نزديك شديم، با سانتر از جناحين شانس خود را امتحان كرديم، اما فقط در نتيجه‌گيري ضعيف بوديم.

*به لحاظ روان‌شناسي بازيكني كه پنالتي خراب مي‌كند روحيه مناسبي براي ادامه كار ندارد،اما شما محسن خليلي را تا پايان در بازي حفظ كرديد؟

من خودم اين لحظات را بارها تجربه كرده‌ام و مي‌توانم بگويم كه با بحث شما تا حدي موافقم، اما همه‌چيز به موقعيت و بازيكن مورد نظر بستگي دارد. خليلي بازيكني است كه مي‌تواند در يك ثانيه روند و نتيجه بازي را عوض كند. از زماني كه من به پرسپوليس آمدم محسن گل‌هاي زياد و حساسي براي اين تيم به ثمر رسانده است.

*شما تا 2 هفته بازي نداريد، آيا اين براي پرسپوليس مفيد است يا خير؟

سعي مي‌كنيم در اين دو هفته از جريان بازي خارج نشويم و حتما پس از يك اردوي 4، 5 روزه يك بازي تداركاتي خواهيم داشت تا براي بازي روز 28 فروردين ماه در هفته سي‌و‌يكم آماده باشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)