سناريوي تكراري پرسپوليس در ليگ برتر؛ فصل جديد، مديرعامل جديد!
مرجع خبری پرسپولیس : شكست دور از انتظار مقابل سايپا اندك شانس پرسپوليس براي قهرماني در ليگ برتر را هم از بين برد تا از اين پس ايستادن بر سكوي نخست جام حذفي تنها اميد مديران و كادر فني قرمزها براي فرار از يك فصل كابوس وار باشد.


علي دايي اميدوار بود تا قبل از بازي هفته پاياني مقابل سپاهان اختلاف امتياز پرسپوليس با صدرنشين را به سه امتياز كاهش دهد تا با پيروزي در بازي فينال گونه هفته سي و چهارم قهرماني رويايي و خاطره انگيزي را به چنگ بياورد. آنچه البته مستلزم پيروزي در تمام بازي‌هاي باقي مانده بود و شكست مقابل سايپا همه حساب و كتاب‌هاي از پيش طراحي شده را به هم ريخت.

پس از سوت پايان بازي حبيب كاشاني براي اولين بار نشانه‌هايي كمرنگ از نارضايتي از عملكرد تیم را در صحبت هايش بروز داد و مدعي شد در تعطيلات نوروز تمام امكانات لازم را در اختيار كادر فني قرار داده است.



او در واقع پاسخ شعارهاي اعتراض آميز هواداراني را مي‌داد كه در دقايق پاياني بازي معتقد بودند شكست مقابل سايپا محصول اردوي پرهزينه و بي‌خاصيت هشت روزه دوبي بوده است. كاشاني تاكيد كرد اين اردو با درخواست کادرفنی برپا شده و تمام خواسته‌هاي او در طول اين مدت اجابت شده است. سرپرست موقت پرسپوليس البته آن قدر سياستمدار هست كه مستقيما به دايي حمله نكند اما آنجا كه مي‌گويد:«اميدوارم كادر فني در آينده ديگر چنين نتايجي را تكرار نكند.» اين پيغام را به كادر فني مخابره مي‌كند كه احتمال تكرار سرنوشت كرانچار در مورد علي دايي هم وجود دارد.

 


اولتيماتوم كاشاني به دايي از شرايط نامعلوم و متزلزل او پشت ميز مديريت پرسپوليس نشات مي‌گيرد. كاشاني كه در جلسات پياپي با علي سعيدلو موكدا اصرار دارد معرفي هيات مديره جديد تا پايان فصل به تاخير بيفتد خوب مي‌داند اگر ناكامي ليگ در جام حذفي هم تكرار شود صلاحيت دخالت در چينش هيات مديره جديد را از دست خواهد داد و مطمئنا فرمان هدايت پرسپوليس در فصل آينده به افراد ديگري كه رابطه دوستانه‌اي هم با او ندارند واگذار مي‌شود.

حسين هدايتي يكي از افرادي است كه در صورت عدم توفيق كاشاني در فصل جاري به پرسپوليس باز خواهد گشت و تجربه ثابت كرده هرجا كه او وارد معركه مي‌شود مجالي براي خودنمايي ديگران باقي نمي‌ماند. اكنون قهرماني در جام حذفي تنها راهكار پيش روي كاشاني است و روشن است كه ادامه حيات كاشاني و دايي در پرسپوليس كاملا در گروي يكديگر است.

قرارداد علي دايي با پرسپوليس به مدت يكسال و نيم تنظيم شده اما تجربه نشان مي‌دهد مديران اين تيم استعداد عجيبي در پرداخت غرامت فسخ قرارداد مربيان و انتخاب سرمربي مورد اعتماد خود دارند. آنچنانكه حبيب كاشاني در حالي كه پرسپوليس در رده سوم جدول حضور داشت با كرانچار قطع همكاري كرد و علي دايي را به عنوان سرمربي جديد برگزيد.

جدايي كاشاني از پرسپوليس و يا كاهش ميزان اختيارات او موقعيت علي دايي را روي نيمكت سرخ به خطر مي‌اندازد و همانطور كه كاشاني افراد مورد اعتماد عباس انصاري فرد را جواب كرد احتمالا مديران بعدي هم رابطه جالبي با سرمربي منتخب او برقرار نخواهند كرد. از سويي علي دايي هم با توجه به روحيات فردمحور و جاه طلبانه‌اش حاضر نيست تحت هر شرايطي به همكاري با پرسپوليس ادامه بدهد. او در اردوي دوبي كه در تعطيلات نوروز برگزار شد فهرست بازيكنان مورد نيازش براي فصل آينده را در اختيار كاشاني قرار داد و سرپرست موقت پس از مطالعه فهرست بلند بالا به دايي يادآور شد جذب اين نفرات هزينه هنگفتي را مي‌طلبد كه بي‌ترديد بدون حمايت مالي قاطع سازمان تربيت بدني امكان پذير نخواهد شد.

از سويي سازمان هم تنها در صورتي بودجه مورد نياز را تامين خواهد كرد كه پرسپوليس فصل جاري را با موفقيت به پايان برساند و اعتماد مديران بالادست را جلب كند. در فهرست علي دايي نام بازيكناني مثل محمدرضا خلعتبري،حسن اشجاري، كريم انصاري فرد،مجيد غلام نژاد و ميلاد زنيدپور ديده مي‌شود و بسياري از بازيكنان فعلي كه با باشگاه قرارداد دارند نيز در ليست مازاد قرار گرفته اند. راه اندازي و هدايت چنين انقلاب پرهزينه‌اي در پرسپوليس بدون شك با از دست دادن سهميه آسيايي در ليگ برتر و منتفي شدن قهرماني جام حذفي ميسر نخواهد شد.

روزهاي باقي مانده فصل براي پرسپوليس روزهاي سرنوشت سازي است. آنها در نيمه نهايي جام حذفي به مصاف برنده صبا و مس كرمان مي‌روند و براي اولين بار در اين مسابقات با يك تيم ليگ برتري ملاقات مي‌كنند. پرسپوليس به احتمال زياد در نيمه نهايي ميزبان است و شانس بسيار بالايي براي راهيابي به ديدار پاياني دارد. در آن سو به احتمال زياد برنده بازي ذوب آهن و استيل آذين به فينال مي‌رسد و احتمال رويارويي ذوب آهن و پرسپوليس در بازي نهايي بيشتر است.

چنين مسير همواري سالهاست در جام حذفي پيش روي پرسپوليس قرار نگرفته و دور ماندن از قهرماني در اين دوره چاره‌اي غير از تحويل دادن كليد باشگاه به ديگران را براي كاشاني و دايي باقي نمي‌گذارد. پرسپوليس در صورت راهيابي به بازي پاياني جام حذفي تا پايان فصل هفت بازي ديگر را پيش رو دارد،هفت مسابقه‌اي كه سرنوشت ادامه بقاي دايي و كاشاني و يا ورود گروه جديد را مشخص خواهد كرد.

حسين هدايتي به عنوان سردسته گروه جديد تمايل زيادي دارد كه پرسپوليس در ليگ و جام حذفي امسال به جايي نرسد تا او پس از كنار رفتن رقبايي مثل انصاري فرد و كاشاني با حاشيه امنيت كامل در هيات مديره اين باشگاه مشغول به كار شود. ورود او هم به معناي انقلاب گسترده در كادر فني و بازيكنان خواهد بود با اين تفاوت كه در اين صورت سازمان تربيت بدني مجبور نيست تمام هزينه‌هاي جابه جايي‌هاي پرسپوليس را پرداخت كند و حساب بانكي پرو پيمان هدايتي به عنوان حلال مشكلات وارد عرصه مي‌شود. جالب اينكه استيل آذين در صورت صعود به بازي پاياني جام حذفي به احتمال زياد با پرسپوليس روبه‌رو خواهد شد و حسين هدايتي به عنوان مالك اين باشگاه شانس خود را براي ممانعت از قهرماني پرسپوليس و بازگشت دوباره به اين باشگاه امتحان خواهد كرد.

براي پرسپوليس در سال هاي اخير از راه رسيدن فصل جديد به معناي معرفي مديرعامل جديد بوده است. ليگ نهم با عباس انصاري فرد آغاز شد،در ليگ هشتم داريوش مصطفوي پشت ميز مديريت قرمز رنگ نشست، در ليگ هفتم نوبت به چهره نوظهوري به نام حبيب كاشاني رسيد و هواداران پرسپوليس ليگ ششم را با محمد حسن انصاري فرد و ليگ پنجم را با حجت الله خطيب سپري كردند. مرداد ماه امسال دهمين دوره ليگ حرفه‌اي كليد مي‌خورد و اگر اوضاع به همين منوال پيش برود بايد منتظر ملاقات با يك مديرعامل جديد باشيم.

منبع: تهران امروز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)