بی‌تفاوت ترین سرخابی‌ تاریخ فوتبال ایران!

مرجع خبری پرسپولیس : استقلال و پرسپولیس در لیگ نهم فرصت‌های بسیاری را برای نزدیک شدن به صدر جدول و حداقل کم کردن فاصله خود با دیگر مدعیان از دست دادند.

 

پیش از هفته سی‌ام سپاهان و ذوب آهن  در میانه‌های راه به دفعات فرصت‌هایی در اختیار سرخابی قرار دادند تا فاصله خود را با صدر جدول کم کنند اما هرگاه این دو تیم نتیجه نگرفتند استقلال و پرسپولیس هم از کسب نتیجه مطلوب مقابل حریفان خود ناکام بودند.

استقلال و پرسپولیس را در لیگ نهم می‌توان بی‌تفاوت‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر دانست،تیم‌هایی که به واسطه تعدد تماشاگران،محبوبیت و داشتن سرمایه‌های انسانی فراوان قابل قیاس با دیگر تیم‌های دیگر نیستند اما درعین حال نمی‌توانند از این سرمایه عظیم بهره بگیرند و خود را به عنوان مدعیان جدی کسب مقام قهرمانی در لیگ نهم مطرح کنند.حالا به جرات می‌توان گفت که دیگر استقلال و پرسپولیس حتی کو سوی امیدی برای  قهرمانی  ندارند و تنها می‌بایست در فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان در سال آینده باشند و نه چیز دیگری…

 


 

استقلال و پرسپولیس در لیگ نهم به جز اندک زمان کوتاهی که به صدر جدول نزدیک شدند دیگر نتوانستند در قامت تیم‌هایی مدعی قدعلم کنند.در لیگی که نه استقلال و نه پرسپولیس نمی‌توانند از فرصت‌های موجود بهره بیرند باید تیمی همچون سپاهان مدعی اول قهرمانی باشد .

 

در همه روزهایی که پشت سر گذاشتیم عده‌ای سعی کردند صدرنشینی سپاهان را به برخی مسائل بیرونی ربط بدهند و حتی برخی پا را فراتر گذاشتند و داوران را عامل اصلی صدرنشینی این تیم عنوان کردند اما باید پذیرفت که این‌ها همگی توهم است و نمی‌توان نتایج مطلوب سپاهان را نادیده گرفت. سپاهان در لیگ نهم تیمی فراتر از انتظار ظاهر شد هر چند که امروز می‌بینیم شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل استیل‌آذین مغلوب شده‌اند و تعداد باخت‌های خود را به عدد 5 رسانده‌اند.

شاید در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ بتوان تیم‌های اصفهانی را بیش از تهرانی‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس شایسته کسب عنوان قهرمانی دانست.آیا سپاهان و ذوب آهن شایسته کسب این عنوان نیستند؟ تردیدی نیست در روزهایی که نه استقلال و نه پرسپولیس نمی‌توانند از فرصت‌های خود بهره بگیرند و حتی باخت‌های سپاهان آن‌ها را برای کم کردن فاصله تهییج نمی‌کند باید هم اصفهانی‌ها را شایسته کسب قهرمانی دانست و نه تیم دیگری.

نگاهی به بازی‌هایی که در هفته سی‌ام رقم خورد به خصوص نمایش ناامید کننده استقلال در قم این ادعا را به اثبات می‌رساند که حالا تیمی‌هایی جز نمایندگاه اصفهان به خصوص سپاهان شایسته قهرمانی نیستند.استقلال در روزی که بهترین بخت را برای رسیدن به رتبه سوم در اختیار داشت مقابل صبای قم شکست خورد.باخت استقلال همچون خبری مسرت‌بخش به همه جا مخابره شد و بیش از همه ذوب آهن و سپاهان را خوشحال کرد تا نمایندگان اصفهان فارغ البال به پیشروی خود ادامه داده و به سوی جام قهرمانی حرکت کنند.

پیروزی احتمالی استقلال مقابل صبای قم حتی استقلال را برای تصاحب عنوان دومی هم امیدوار می‌کرد اما این رویا هرگز به حقیقت نپیوست …تردیدی نیست با رویه‌ای که سرخابی‌ها در پیش گرفته‌اند در هفته‌های آتی هم نمی‌توان منتظر وقوع معجزه بود! استقلال و پرسپولیس تا پایان لیگ به همین رویه ادامه خواهند داد حتی اگر دوباره سپاهان و ذوب‌آهن مقابل حریفان خود مغلوب شده و نتوانند در هفته‌های آتی نتایج مطلوب را به دست آورند.

به هر حال انتظار تماشای دیدن چهره‌های مدعی از سرخابی در لیگ نهم بیهوده جلوه می‌کند چرا که 4 هفته باقی مانده نیز فرصتی کافی را در اختیار دیگر تیم‌ها قرار نخوهد داد تا خود را به صدر جدول نزدیک کرده و قهرمانی سپاهان را تهدید کنند.

به نظر می‌رسد همچون فصل قبل باید منتظر کم شدن تعداد مدعیان بود.لیگ حالا به نقطه‌ای رسیده که جز سپاهان و ذوب آهن تیم دیگری نمی‌تواند بر جام نهم بوسه بزند و شاید این اسفبارترین خبری باشد که به گوش هوادران سرخابی می‌خورد.

منبع : شبکه ایران

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)