پرونده شفق به هيات عالي احراز تباني و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد

مرجع خبری پرسپولیس : با شكايت رئيس كميته داوران از مديرعامل باشگاه تراكتورسازي است پرونده ناصر شفق به هيات عالي احراز تباني و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد.


مجتبي شريفي، رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: در مورد ديدار نيمه‌تمام تراكتورسازي و ابومسلم تيم تبريزي 3 بر صفر بازنده و ناصر شفق 10 ميليون تومان جريمه نقدي شد اما مسعود عنايت رئيس كميته داوران از ناصر شفق، مديرعامل باشگاه تراكتورسازي مبني بر اينكه بيرون كشيدن تيم از ميدان بنابر احساسات نبوده و عمدي در اين كار نهفته، شكايت كرده است.

وي گفت: اين شكايت به هيات عالي احراز تباني و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد. اعضاي اين هيات كه از امروز فعاليت خود را آغاز كردند عبارتند از: مرتضي محصص، غلامرضا بهروان، امير عابديني، توانايي و مهدي دينورزاده.
در صورتي كه اين هيات به كميته انضباطي اعلام كند اين تصميم مبني بر امور خلاف اخلاق و بازي جوانمردانه بوده باشد در آن صورت كميته انضباطي بر اساس ماده 41 آئين‌نامه انضباطي تصميم‌گيري خواهد كرد.

شريفي ماده 41 آئين‌نامه انضباطي را به اين شرح توضيح داد:

 

مفهوم تباني اين است كه اشخاص اعم از مديران،‌مربيان، بازيكنان و ساير عوامل دست‌اندار مسابقه توافق كنند با اقداماتي خلاف اخلاق ورزشي و بازي جوانمردانه نتيجه مسابقه را تعيين كنند. كميته انضباطي در اين مورد نظر نماينده اعزامي فدراسيون و سه نفر كارشناس متعهد(داراي مدرك مربيگري A آسيا، يا مديران ارشد خوشنام، متعهد و خبره باشند) استعلام خواهد كرد.
در صورت احراز مرتكبين، مباشرين، ‌معاونين و شركا به جريمه نقدي از 10 ميليون تا 100 ميليون ريال به همراه يك يا چند مورد از موارد زير محكوم خواهند شد:

1- محروميت از شركت در مسابقات يا فعاليت‌هاي مرتبط با فوتبال به مدت 2 سال. سرپرست، مربي،‌ مدير يا هر يك از عوامل ديگر.

2- حذف دو تيم از مسابقات.

3- سقوط به دسته پايين‌تر.

4- كسر امتياز.

5- استرداد جوايز،‌ مقام‌ها و مدال‌ها

تبصره يك – شروع تباني و پيشنهاد آنچه منتهي به حصول نتيجه نشده باشد موجب محروميت پيشنهاد كننده از شركت در مسابقات تا يك سال و محكوميت به پرداخت جريمه نقدي تا 50 ميليون ريال خواهد شد.

تبصره 2- در صورت حذف دو تيم تباني كننده از مسابقات يا سقوط به دسته پايين‌تر اگر تباني در دور رفت انجام شده باشد تمام امتيازها و گل‌هاي زده و خورده صفر خواهد شد و اگر در دور برگشت باشد، امتيازها و گل‌هاي زده و خورده در دور رفت لحاظ و در دور برگشت پاك خواهد شد.

به گزارش فارس بر اين اساس و طبق ماده فوق احتمال حذف تراكتورسازي و ابومسلم از ليگ برتر و يا سقوط به دسته پاين تر در صورت اثبات تباني وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)