می خواهم فوتبالم را در پرسپولیس به پایان برسانم

مرجع خبری پرسپولیس : «شايد كريم باقري مقابل تراكتورسازي بازي نكند». اين شايعه از كجا نشات گرفت و چه كسي يا چه كساني به آن پر و بال دادند؟

شايد اين رسم معمول گروهي از روزنامه‌نگاران و اهالي رسانه باشد كه زودتر از موعد به تولد نابهنگام سوژه‌اي كمك ‌كنند يا خود سوژه‌اي را بسازند و پي‌اش را بگيرند تا كم كم همان سوژه دم دستي تبديل به جرياني خبري شود اما اين اتفاق خود در زماني رخ مي‌دهد كه پايه به‌وجود آمدن سوژه، درست باشد و جزييات، به پر رنگ‌تر شدن آن و سرانجام تحقق يافتنش بينجامد.

در مورد بازي نكردن كريم باقري مقابل تراكتورسازي، آن هم در تبريز اما اين قضيه مصداق ندارد و مسلما كاپيتان به سرزمين مادري خواهد رفت و با همان بازوبند زرد رنگ به عنوان نفر اول تيم ميهمان وارد زمين خواهد شد. درست است كه باقري، تراكتورسازي را به عنوان خاستگاه خود همچنان محبوب مي‌داند اما حتي اين تعلق خاطر نيز باعث نخواهد شد او در برهه حساس كنوني محبوب فعلي‌اش، «پرسپوليس» را تنها بگذارد.

 

علي دايي گفته كريم را براي تصميم‌گيري درباره اين مهم آزاد خواهد گذاشت اما واقعيت اين است كه تصميمي در كار نخواهد بود و كاپيتان باقري به هيچ وجه قصد ندارد هواداران پرسپوليس را شگفت‌زده كند. به غير از غيبت موجه در تمرين صبحگاهي روز چهارشنبه- كه البته با توجه به فشار تمرين‌ها و انجام دو جلسه تمرين در روز براي بازيكني 36 ساله طبيعي به نظر مي‌رسد- باقري مثل تمام مسابقه‌هاي ديگر براي بازي بعدي تيمش آماده مي‌شود و برايش چندان مهم نيست كه اين «بازي بعدي» مقابل چه تيمي و در چه جايگاهي خواهد بود.

 

كريم، تراكتورسازي و هوادارانش را دوست دارد و به شهر تبريز علاقه‌مند است اما كاپيتان پرسپوليس در زمين فوتبال سردتر از آن است كه نقش احساسات را به موفقيت تيمش ارجح بداند و قطع يقين مثل يك فرمانده در تبريز هم همان نقش فرماندهي پرسپوليس را ايفا خواهد كرد.

كريم باقري هيچ وقت نگفته مقابل تراكتورسازي بازي نمي‌كند اما بعد از شايعه حضور او در تيم تبريزي، اين بار بحث حاضر نشدن او مقابل تيم سابقش را مطرح مي‌كنند.

 

كاپيتان پرسپوليس البته براي گمانه‌زني يا شايعه‌سازي اول، پاسخ كوبنده‌اي داشت: «من هيچ جايي نمي‌روم. اگر شرايط مهيا باشد در پرسپوليس مي‌مانم و فوتبالم را در همين تيم تمام مي‌كنم.» و شايد از همين اظهار نظر كوتاه نيز بتوان نتيجه معقولانه‌اي گرفت بر اين اساس كه «بعيد است باقري در تبريز بازي نكند».

علي دايي گفته تاكنون باقري هيچ بحثي در اين‌باره مطرح نكرده و پيش‌بيني اينكه تا روز جمعه نيز اتفاق ويژه‌اي در اين‌باره نيفتد كاملا محتمل است. اينكه چرا باقري مقابل تراكتورسازي بازي نكند نيز سوالي است كه پاسخ قانع‌كننده‌اي ندارد. آقا كريم كه يك فصل در سال 75 و سال 81 تاكنون پيراهن سرخ پرسپوليس را بر تن داشته در تمام اين مدت و حتي سه فصلي كه براي كشاورز بازي كرده هيچ‌گاه رو در روي تراكتورسازي قرار نگرفته اما اين بار داستان متفاوتي پيش روي است؛ پرسپوليس به او احتياج دارد و كاپيتان هم آنقدر احساساتي نيست كه اسير شايعات شود و به خاطر خاطراتي كه حالا قدمتي نزديك به دو دهه دارد، كاري كند تا به حرفه‌اي بودنش شك كنيم.

كريم باقري كلا كم حرف مي‌زند و كم مصاحبه مي‌كند اما دو سه روزي است او به شدت رسانه‌ها را بايكوت كرده و مي‌گويد به هيچ وجه قصد مصاحبه ندارد. كريم ديروز هم از مصاحبه با ما سر باز زد، هرچند دليل اين كار براي او و ما محترم است. باقري كه از درج خبر مربوط به علاقه‌اش براي حضور در هيات مديره پرسپوليس توسط يكي از سايت‌هاي خبري به شدت شاكي است، ديروز مي‌گفت: «تا موقعي كه تكليف اين خبر و شكايتم روشن نشود، مصاحبه نمي‌كنم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)