دایی و باقری هم برای پرسپولیس می خوانند


مرجع خبری پرسپولیس : شاید باور نکنید ولی بعضی از بازیکنان صدایشان از خوانندگان داخلی ما خیلی بهتر بود. بی برو برگرد صدای شیث رضایی، ادموند بزیک و محسن خلیلی بسیار زیبا بود و به جرات می توانم بگویم در خوانندگان داخل ایران هیچ کدام صدایشان قابل مقایسه با این سه نفر نیست


داریوش خواجه نوری آهنگساز موسیقی در قالب توضیحاتی در مورد سرود رسمی باشگاه پرسپولیس به خبرنگار سایت موسیقی ایرانیان گفت: «ما از بازیکنان پرسپولیس دهه ی 50 یعنی از زمانی که پرسپولیس شکل گرفت تا الان بازیکنانی را که اسطوره بودند و ضمن محبوبیتشان یک دهه در پرسپولیس و تیم ملی اثر گذار بودند انتخاب کردیم.

از جمله بازیکنان دهه ی 50 حسین کلانی, علی پروین, همایون بهزادی, جعفر کاشانی, محمود خردبین و ابراهیم آشتیانی هستند. از دهه 60 فرشاد پیوس, حمید درخشان, محسن اشوری, محمد خاکپور, بهروز سلطانی, محمد پنجعلی, مرتضی فنونی زاده انتخاب شدند و از دهه 70 هم بهروز رهبری فر, ادموند بزیک, مجتبی محرمی جزو انتخاب شدگان ما هستند که در بازیکنان نسل فعلی هم پرسپولیسی هایی مثل شیث رضایی, محسن خلیلی, میثاق معمارزاده, سپهر حیدری و غیره در کار حضور دارند.


خواجه نوری در مورد فضا و قالب سرود پرسپولیس ادامه داد: «کار با دکلمه حمید درخشان و محمود خردبین شروع میشود و با آهنگ و صدای بنده و شیث رضایی ادامه می یابد که به ترتیب همه می خوانند که در انتها با دکلمه فرشاد پیوس و ابراهیم آشتیانی آهنگ تمام می شود، این سرود رسمی و ملی پرسپولیس است که موسیقی اش را ارکستر بزرگ کار کردند.  این کار به هر حال کار کاملا نو و متفاوتی است و در ایران بی شک اولین سرود رسمی خواهد بود و اولین سرود رسمی در تاریخ دنیا است که بازیکنان آمدند و در کاری خوانده اند. من در واقع تاریخ پرسپولیس را در این کار متجلی کردم. کار جالبی هم است که مطمئنا در دنیا از این جهت بی سابقه است که یکصد هزار نفر هوادار این را می خواهند بخوانند. »


صدای هیچ کدام از خوانندگان ایران قابل مقایسه با صدای خلیلی، شیث و بزیک نیست
خواجه نوری در مورد فیلم مستند پرسپولیس به سایت موسیقی ایرانیان گفت: «بخشی از کار بصورت کلیپ است و تصویر همه بازیکنان و تیم دیده می شود، و بخش دیگر هم مستندی از پشت صحنه های خواندن بازیکنان است. بخش بعد این فیلم مربوط است به صحبت های تمام بازیکنان که امدند از خاطره هایی تعریف کردند که هرگز در جایی گقته نشده بود. کلا این قسمت خیلی برای هواداران می تواند جالب باشد که تک تک این بازیکنان چطور وارد پرسپولیس شدند چطور قرارداد بستند و چه اتفاقاتی در طول این سالها برایشان افتاده. بعضی ها از خاطرات دسته جمعیشان گفتند که چه اتفاقاتی بینشان می افتاد و چه صحبت هایی می شد، همه اینها برای هوادارها می تواند جذاب و جالب باشد.


او همچنین در مورد بخش چهارم این فیلم مستند خاطرنشان کرد: «ما می خواهیم مصاحبه ای با بخشی از جمعیت هم در روز بازی داشته باشیم و مستندی هم از آن روز بگیریم. کل فیلم 2 ساعت است و مژده را به هواداران می دهم که ما تصویر انها را در این فیلم به همراه مصاحبه هایشان از آنها خواهیم گرفت تا تصویر آنها در این فیلم تاریخی سال ها باقی بماند.»


همچنین خواجه نوری در جواب خبرنگار مجله موسیقی ایرانیان که پرسیده بود صدای بازیکنان در اجرا چطور بود گفت:«شاید باور نکنید ولی بعضی از بازیکنان صدایشان از خوانندگان داخلی ما خیلی بهتر بود. بی برو برگرد صدای شیث رضایی، ادموند بزیک و محسن خلیلی بسیار زیبا بود و به جرات می توانم بگویم در خوانندگان داخل ایران هیچ کدام صدایشان قابل مقایسه با این سه نفر نیست، بعضی دیگر هم صدای خوبی داشتند مثل رضا شاهرودی, میثاق معمارزاده صدایش خوب بود. کلا از همه صداها راضی بودم و هیچوقت فکر نمی کردم اینطور جواب بدهد. بعضی از بازیکنان مثل یک خواننده حرفه ای کار کشته می خواندند، در ضمن این را هم بگویم که تیرماه یا مردادماه امسال کنسرتی در تهران خواهیم داشت که قطعا این آهنگ را اجرا خواهیم کرد، این را هم بگویم که علی دایی و کریم باقری هم در این کار هستند و قرار است هفته ی دیگر برای ضبط کار در استادیوم حضور داشته باشند و راجع به چگونگی حضورشان در پرسپولیس و شرایطی که داشتند صحبت کنند.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)