مرجع خبری پرسپولیس : در روزهایی که هواداران پرسپولیس از محسن خلیلی انتظار گلزنی دارند، او در نقش یک گلساز ظاهر شد تا تیمش دست خالی از تبریز برنگردد.

خط میانی این تیم به خصوص در نیمه اول نتوانستند تک مهاجم تیم‌شان را تغذیه کنند اما برای خلیلی یک لحظه کافی است تا نتیجه را به سود تیمش تغییر دهد. گل هادی نوروزی به تراکتورسازی روی پاس او به دست آمد.


از جو حاکم بر استادیوم تبریز شروع می‌کنیم.

– به نظر من جو خاصی نداشت. البته تا حدودی روی عملکرد یکسری از بچه‌ها در نیمه اول تاثیر گذاشته بود، شاید اگر در نیمه دوم شرایط تا حدودی به سود ما پیش می‌رفت با امتیاز کامل از تبریز برمی‌گشتیم.


بازی، دو نیمه کاملا متفاوت داشت و …

– من هم با شما موافقم، نیمه اول برای تراکتورسازی و نیمه دوم مال پرسپولیس که البته فرصت‌های گل ما بیشتر و خطرناکتر از حریف بود.

 

دلیل این تفاوت چه بود؟

– یک مقدار ارتفاع زمین بازی از سطح دریا، پرس کردن آنها باعث شد تا در نیمه اول نتوانیم بازی خودمان را انجام دهیم. گلی هم که ما دریافت کردیم روی گمانه‌زنی خط دفاع برای آفساید بود که گل ساده و مفتی خوردیم اما در نیمه دوم بدن‌های بازیکنان به شرایط آب و هوایی آنجا عادت کرد و به نوعی تیم حریف بی‌تجربه عمل کرد.

چطور؟

– آنها در 45 دقیقه اول به حدی پرس را انجام دادند که در نیمه دوم نای دویدن نداشتند و دقیقا موتور پرسپولیس از همین دقایق روشن شد.

همه از تو انتظار گلزنی دارند اما در این بازی پاس گل دادی و …

– ببینید فشردگی خط دفاع حریفان پرسپولیس در هر بازی زیاد است و این کار را برای تک مهاجم این تیم سخت می‌کند. زمانی هم که بازی گره می‌خورد و توپی به مهاجم نمی‌رسد باید تلاش مضاعف داشت تا تیم نتیجه بگیرد. برای من هم فرقی نمی‌کند که چه کسی گل بزند چون دنبال منافع شخصی نیستم و هیچ‌وقت پرسپولیس را فدای خلیلی نمی‌کنم.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

– من اگر یک دقیقه هم به زمین بروم به فکر نشان دادن خودم نیستم و برایم نتیجه گرفتن تیم از هر چیزی مهمتر است.

خودت هم یک فرصت گل داشتی.

– جمعه‌ای که گذشت روز خوب ثابتی بود که فرصت‌های گل را از ما گرفت. روی توپی هم که من زدم خیلی باهوش عمل کرد چون اگر روی خط دروازه ایستاده بود حتما گل می‌شد اما زاویه را بست تا توپ من گل نشود.

به نظر، علی دایی بعد از پایان مسابقه از بازی راضی بود.

– به هرحال در آن شرایط و بازی در خانه حریف، اگرچه می‌توانستیم برنده باشیم اما همین که تاکتیک‌هایمان را به حریف تحمیل کردیم و چندین فرصت گل را هم به دست آوردیم تا حدودی رضایت داشت.

با توجه به نتایج به دست آمده، استقلال در صورت شکست ذوب‌آهن به مکان سوم می‌رود، به نظر تو دلیل این فرصت‌سوزی‌های پرسپولیس چه می‌تواند باشد؟

– همیشه بازی‌های آخر فصل مشکل‌تر از شروع لیگ بوده و تیمی قهرمان می‌شود که از نیم‌فصل اول به خوبی استفاده کرده و امتیازات لازم را کسب کند، دقیقا مثل سپاهان.

من جواب سوالم را نگرفتم.

– عرض می‌کنم، ما نیم‌فصل اول را به خاطر برنامه‌ریزی بد باشگاه از دست دادیم و ضربات زیادی خوردیم و بعد از تغییرات مدیریتی که به‌وجود آمد نتایج بهتری گرفتیم و این جایگاه پرسپولیسی که الان می‌بینید ماحصل نیم‌فصل است که اگر ما با تمرکز بالایی شروع می‌کردیم، چه بسا امروز صدرنشین بودیم. به نظرم تا همین‌جا هم باید ممنون زحمات آقای کاشانی و کادر فنی باشیم.

شاید به همین دلیل یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی در جام حذفی هستید.

– بله، البته باید تمرکز بسیار بالایی داشته باشیم چون با از دست دادن قهرمانی در لیگ، هدف اصلی‌مان قهرمان شدن در جام حذفی و پس از آن کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر است.

چه انتظاری از هواداران پرسپولیس داری؟

– در این چند هفته پایانی لیگ و جام حذفی، سرنوشت تیم را به نوعی هواداران رقم می‌زنند، این مساله را در سالی که قهرمان شدیم ثابت کردند. قطعا حمایت آنها و پر شدن استادیوم در روز بازی‌های باقیمانده کمک زیادی به ما خواهد کرد.

دو بازی حساس با صبا و استیل‌آذین در پیش دارید که …

– وقتش که رسید در مورد آنها صحبت می‌کنم.

و سوال آخر درمورد انتقاداتی است که به افشین قطبی وارد می‌شد.

– به نظرم یک مقدار بی‌انصافی بود، ضمن اینکه وقتی سرمربی برای یک تیم انتخاب می‌شود باید از سوی باشگاهش مورد حمایت قرار گیرد، در مورد تیم ملی هم این موضوع صدق می‌کند و اگر قصد تغییراتی هم دارند نباید قبل از نهایی شدن اعلام کنند چون درصورت قطعی نشدن در کار و روحیه سرمربی تاثیر منفی می‌گذارد. به هرحال کارنامه قطبی مشخص است و من خیلی امیدوارم در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)