مرجع خبری پرسپولیس : سپهر حيدري در تبريز فرمانده خط دفاعي پرسپوليس بود و انصافا اين خط با وجود تغييرات زياد و جو ورزشگاه به غير از يك صحنه دچار اشتباه نشد. با مدافع پرسپوليس يك روز بعد از بازي گفت‌وگويي مي‌كنيم.

دوست داريم خودت درباره بازي با تراكتورسازي بگويي.


به نظرم بازي قشنگي بود و هر دو تيم خوب بازي كردند. پرسپوليس در نيمه اول، تيم هميشگي نبود و تراكتور بهتر بازي كرد اما در نيمه دوم آنها به زمين ما نيامدند و به 18 قدم ما نرسيدند، فقط در چند صحنه شوت زدند.

 


واقعا علت ضعف پرسپوليس در نيمه اول چه بود؟


فكر مي‌كنم فاصله زياد بين بازي‌ها روي تيم ما تاثير مي‌گذارد. همه تيم‌ها مقابل پرسپوليس با انگيزه متفاوتي بازي مي‌كنند، مثل سايپا كه با گذشته‌اش تفاوت پيدا كرده بود. براي پرسپوليس كه در كورس قهرماني است يك ماه يك بازي بزرگ‌ترين ضربه است.

ما بعد از يك باخت بد مقابل سايپا 13 روز بازي نكرديم. خب در اين شرايط تيم‌هايي مثل پرسپوليس و استقلال دچار حاشيه مي‌شوند. البته آقايان كاشاني و دايي با تجربه‌اي كه داشتند آرامش را حفظ كردند اما فاصله بازي‌ها روي تيم ما تاثير مي‌گذارد.

 


گل عجيبي هم در نيمه اول خورديد.

واقعا مستحق دريافت آن گل نبوديم. درست است كه تراكتورسازي حمله مي‌كرد اما آنها فقط از راه دور شوت مي‌زدند و اين شوت‌ها با صداي تماشاگران آب و تاب داده مي‌شد. نمي‌خواهم بهانه بياورم اما آقاي كامراني‌فر در آن صحنه پرچم زد و بچه‌هاي ما شل گرفتند. كامراني‌فر كه البته جزو بهترين كمك‌داوران آسياست اشتباها پرچم زد چون فكر مي‌كرد توپ به دست حقيقي خورده و مي‌خواسته خطاي هند اعلام كند.


در نيمه دوم چند موقعيت عالي را از دست داديد، به خصوص خودت كه در وقت‌هاي تلف شده بدشانس بودي.

من در عمرم ضربه سر به اين خوبي نزده بودم. هنوز هم باورم نمي‌شود كه گل نشده. وقتي ضربه‌ام را زدم به زمين افتادم و نگاهم به همبازيانم بود كه ببينم خوشحالي مي‌كنند يا نه اما آقا كريم آمد و گفت «گل نشد». فكر مي‌كنم واكنش مهدي ثابتي در آن صحنه فراتر از آسيا و استثنايي بود. من ضربه را به منتهي‌اليه دروازه زدم كه نتواند توپ را در بياورد اما واقعا واكنش او فراتر از حد تصور بود.


با اين حال همين مساوي باعث شد شانس قهرماني را كلا از دست بدهيد.

بله قطعا ديگر شانسي براي قهرماني نداريم. الان چهار تيم براي جايگاه دوم و سوم مي‌جنگند و فكر مي‌كنم اين جنگ تا روز آخر ادامه داشته باشد. اگر سپاهان، راه‌آهن را ببرد كه قهرمان است و جنگ ما براي نايب قهرماني ادامه دارد. به همين خاطر بازي با استيل‌آذين براي ما حكم فينال را دارد. البته ما حتما بايد با كسب جام حذفي براي هوادارانمان كاري كنيم. فكر كنم الان آنها را به سكته نزديك كرده‌ايم چون دو سال است كه آنها را حرص مي‌دهيم و حتما بايد يك جام براي آنها بياوريم.


حالا اگر پرسپوليس قهرمان نشود كه نمي‌شود، دوست داري كدام تيم قهرمان شود؟
به شخصه دوست دارم تا روز آخر رقابت ادامه داشته باشد اما بعد از پرسپوليس قطعا دوست دارم ذوب‌آهن قهرمان شود چون 17 سال با اين تيم زندگي كرده‌ام.


راستي جو تبريز و هواداران تراكتورسازي چطور بود؟
تماشاگران تبريزي فوق‌العاده بودند و تنها نكته منفي‌شان همان شعار افغانستان بود. با اين حال واقعا با ادب بودند. من در تمام شهرستان‌ها به غير از هواداران ذوب‌آهن كه واقعا با ادب هستند، چنين تماشاگران خوبي نديده بودم. البته گهگداري به خاطر عرق به تيم‌شان شعارهايي مي‌دادند اما تراكتورسازي بعد از پرسپوليس و استقلال، بيشترين طرفدار را دارد و مي‌تواند با اين پشتوانه مقابل هر تيمي موفق باشد.


حالا واقعا در نيمه اول تحت فشار جو ورزشگاه و اين هواداران قرار گرفته بوديد؟

نه اصلا. خود من و بيشتر بازيكنان پرسپوليس بارها در اين شرايط بازي كرده‌ايم و هيچ استرسي نداشتيم. نمي‌دانم مشكلمان در نيمه اول چه بود اما انگار در شرايط مسابقه نبوديم، نمي‌دويديم و ميزان دوندگي كل تيم‌مان پايين بود. اتفاقا آقاي دايي هم دنبال اين است كه ببيند مشكل از كجا بوده و حتما آن را حل خواهد كرد.


و حرف پاياني؟

دوست دارم از طريق روزنامه شما به هواداران پرسپوليس پيغام بدهم كه در بازي با صبا، ما را تنها نگذارند. ما در بازي با تراكتورسازي 50 درصد توانمان كه همان طرفداران هستند را در تهران جا گذاشته بوديم. ما در بازي با صبا جايي براي اشتباه كردن نداريم چرا كه اين ديدار هم مثل فينال مي‌ماند. ما به هواداران‌مان نياز داريم و اگر 50 درصد خودمان هم باشيم، با حضور آنها برنده خواهيم بود. البته صبا هم تيم بسيار خوبي است و مربي بسيار خوبي دارد. آقاي كربكندي 8-7 سال مربي من بوده و قطعا صبا را متحول كرده. صبا مديون كربكندي است و ما بازي سختي مقابل تيم خوب او و بازيكنان شايسته‌اش داريم. با اين حال پرسپوليس نمي‌تواند اين جام را از دست بدهد و بايد حتما صبا را ببريم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)