تمام نيمه‌نهايي‌هاي حذفي پرسپوليس

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس براي هشتمين بار در تاريخ فوتبال حرفه‌اي خود يك ديدار نهايي در جام حذفي كشور را تجربه كرد. عملكرد اين تيم در تاريخ نيمه‌نهايي‌هاي اين جام در زير مي‌آيد:


1. پرسپوليس 4 – دارايي يك (27/9/66 و 4/10/66)
در مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي كشور در سال 66 كه اولين تجربه پرسپوليس در اين مرحله از رقابت‌ها محسوب مي‌شود، پرسپوليس با مربيگري علي پروين در دو ديدار رفت و برگشت به مصاف تيم پرقدرت دارايي رفت كه در مسابقات باشگاه‌هاي تهران دوم شده و در عرصه اين رقابت‌ها پرسپوليس را با نتيجه يك- صفر شكست داده بود. در ديدار رفت پرسپوليس با حريف خود يك- يك كرد اما در ديدار برگشت با پيروزي 3- صفر به فينال رسيد. در فينال نيز پرسپوليس حريف خود ملوان بندرانزلي را در مجموع 2 ديدار با نتيجه يك- صفر شكست داد تا اولين‌ قهرماني جام حذفي كشور را تجربه كند.


2. پرسپوليس 2 ـ شاهين اهواز 3(27/12/67 و 12/1/67)
در مرحله نيمه نهايي جام حذفي پرسپوليس ابتدا در اهواز 3- يك بازنده شد و در ديدار برگشت حريف را يك- صفر شكست داد اما به رغم برد در بازي برگشت در مجموع 3-2 بازنده شد. شاهين حريف ملوان در ديدار فينال شد و با پيروزي 5-3 در 2 بازي رفت و برگشت به عنوان قهرماني رسيد.
3. پرسپوليس 2 ـ ملوان3 (5/12/69 و 22/12/69)
به رغم پيروزي 2- يك در ديدار رفت، در ديدار برگشت سرخپوشان 3-2 بازنده شده و حذف شدند. ملوان در فينال، استقلال را با ضربات پنالتي شكست داد و قهرمان شد.
4. پرسپوليس 5 ـ ماشين سازي تبريز صفر(4/2/71 و 9/2/71)
بازي رفت صفر- صفر شد، اما در بازي برگشت و در تهران، پرسپوليس حريف را با 5 گل در هم كوبيد تا به فينال راه پيدا كند. پرسپوليس در فينال نيز با نتيجه 2- يك ملوان را شكست داد و به عنوان قهرماني رسيد.
5. پرسپوليس 5 ـ استقلال اهواز صفر (11/4/78)
پرسپوليس در مسابقه نيمه نهايي جام حذفي كشور، تيم اهوازي را در اهواز 2- صفر شكست داد. استقلال اهواز كه در دسته دوم مشغول بود براي انجام ديدار برگشت به تهران نيامد تا در مجموع با نتيجه 5- صفر شكست را متحمل شود. در فينال جام حذفي پرسپوليس ـ استقلال تهران را با نتيجه 2- يك شكست داد و قهرمان جام حذفي شد.
6. پرسپوليس 6 ـ نوژن‌ساري 5 (18/2/85)
پرسپوليس در اين سال با هدايت آري هان برابر نوژن‌ساري 2-2 به تساوي رسيد و در ضربات پنالتي حريف را با نتيجه 6-5 شكست داد. پرسپوليس در فينال در ضيافت پنالتي‌ها مغلوب سپاهان شد و قهرماني را از دست داد.
7. پرسپوليس يك ـ سپاهان 4 (11/3/86)
پرسپوليس در ورزشگاه يكصدهزارنفري و مقابل نزديك به صدهزار تماشاگر تنها 4 دقيقه تا راهيابي به فينال مسابقات فاصله داشت اما در دقيقه 86 گل مساوي را از سپاهان دريافت كردند. آنها در وقت‌هاي اضافي 3 گل ديگر از سپاهان خوردند و از راهيابي به فينال بازماندند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)