مرجع خبری پرسپولیس : علیرضا محمد بازیکن گوش راست پرسپولیس مدت 2 سال در تیم پایتخت توپ زده و توانسته جایگاه ثابتی در ترکیب قرمز ها برای خود دست و پا کند.گفت و گوی علیرضا محمد در معرض دید مخاطبان است.

* از راه آهن شروع کنیم، از زمانی که در راه آهن توپ می زدید بگویید؟
-راه آهن باشگاه ریشه دار و بی حاشیه ای است من در راه آهن مراحل پیشرفت را طی کردم و درسال آخر حضورم در این تیم به عنوان بهترین دفاع راست لیگ انتخاب شدم و موجبات حضورم در پرسپولیس فراهم شد.

* الان در پرسپولیس توپ می زنید. از پرسپولیس بگویید؟
-پرسپولیس باشگاه پرطرفداری است بازی کردن در اینجا شرایط خاص خودش را دارد اینجا خیلی باید حواستان جمع باشد.


* منظورتان از شرایط خاص حاشیه است یا موضوع دیگری؟
-بله، اینجا حاشیه بیداد می کند و کافیست مدتی غفلت کنید تا برای همیشه از فوتبال فید شوید.

* خیلی ها اعتقاد دارند که علیرضا محمد در پرسپولیس آن بازیکنی نشد که در راه آهن توپ می زد؟
-اصلا با این موضوع موافق نیستم. فرم بدنی که الان دارم و آمادگی و پختگی من در پرسپولیس پیشرفت قابل ملاحظه ای کرد. اما چون در راه آهن مقداری جلوتر بازی می کردم و گل می زدم بیشتر بازی من به چشم می آمد. بازی در پرسپولیس با بازی در هر تیمی فرق می کند اینجا استرس بیشتری روی بازیکن است و تمام حرکات بازیکن زیر نظر است بخصوص اینکه شما هر هفته باید روی آنتن باشید و هم اشتباهی از جانب شما می تواند به قیمت از دست دادن نتیجه یا از دست دادن جایگاهتان در ترکیب تیم شود.

* عده ای شما را با خسرو حیدری مقایسه می کنند؟
-مقایسه نادرستی است چرا که من و خسرو در دو پست متفاوت توپ می زنیم. ایشان هافبک گوش راست هستند و من مدافع گوش راست که این دو پست هیچ ارتباطی به هم ندارد. من را باید با پژمان منتظری ، علی حمودی، ترشیز یا امیر آبادی مقایسه کنند. زمانی که من در تیم راه آهن توپ می زدم خسرو حیدری در پاس بود و در آن دوره بنده با اختلاف بهترین دفاع راست لیگ شدم . بهتر است زمانی که در پست هافبک راست بازی کردم من را با خسرو حیدری مقایسه کنند. به نظر من خسرو حیدری بهترین هافبک راست ایران است.

* خودتان دوست دارید یک خط جلوتر بازی کنید؟
-در حال حاضر از بازی در دفاع راست راضی هستم اما زمانی که با آقای فیروز کریمی کار می کردم در پست هافبک راست هم بازی می کردم گل هم می زدم. اگر من یک خط جلوتر بازی کنم زهردار تر و تاثیر گذار تر خواهم بود. اما تا امروز در پرسپولیس هیچگاه در پست هافبک راست بازی نکرده ام.

* دلیل اینکه در بازی برگشت دربی حضور نداشتید چه بود ؟
-من فصل خوبی را سپری کردم اما در آن مقطع با مصدومیت بی موقع حساسترین و زیباترین بازی فصل را از دست دادم و در آن دیدار علی عسگر در پست من بازی می کرد و آن پاس گل زیبا را به نوروزی داد.

* با چند مربی متفاوت در پرسپولیس کار کرده اید نقطه نظرات آنها را چگونه می بینید؟
-هر مربی فلسفه خاص خودش را دارد. قطبی اسرار داشت که بیشتر در حمله شرکت کنم و همیشه به من می گفت جزو بهترین بازیکنانی هستی که به خوبی از پشت سر به مهاجمان اضافه می شوی و با خود یک موج از پشت سر به مهاجمان اضافه می کنید.
از نظر فنی و روحی از زمانی که زیر نظر علی دایی کار می کنم بسیار پیشرفت داشته ایم .دایی روح بزرگی دارد. البته هر کدام به نوعی در من تاثیر داشتند. البته یک بازیکن زمانی پیشرفت می کند که در کنار بازیکنان بزرگ توپ بزند و با یک مجموعه هماهنگ کار کند. من زمانی که در کنار علی کریمی بازی می کردم ایشان خیلی خوب من را راه می انداخت و با پاسهای عالی من را در موقعیت مناسب حمله قرار می داد. البته نباید از این موضوع به این راحتی گذشت که فوتبال فقط گل زدن نیست من کارم در تیم چیز دیگریست.

* قبول دارید که بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرده در حد اندازه های این تیم نیستید؟
-شاید تا حدی این موضوع درست باشد. ولی کسانی که پرسپولیس خریده است بازیکنان شایسته تیم های دیگر بودند. ولی نتواسته با حاشیه و شرایط جدید کنار بیایند. تا حدی با شما موافقم عده ای از بازیکنان در سطح پرسپولیس نیستند ولی اسم نمی برم.

* به فرض مثال آرفی؟
-آرفی بازیکن خوبی است اما همانطور که گفتم بازی در پرسپولیس با تیم های دیگر زمین تا آسمان فرق دارد.

* چه پیشنهادی برای بازیکنان جوانی که از شهرستان به پرسپولیس می آیند دارید؟
-باید خیلی حواسشان به خودشان باشد تمرکز روی تمرین دوری از حاشیه و هدف داشتن را به آنها توصیه می کنم.

*بحث دوپینگ نقل محافل ورزشی شد و به اعتقاد خیلی ها دوپینگ در فوتبال بی داد می کند. آیا با این معقوله از نزدیک مواجه شده اید؟
-شکر خدا تا امروز سعی کردم با تمرین و تلاش به آمادگی مطلوب برسم و الحمدالله تواسته ام با توکل به خدا به خواسته ام برسم. به نظر من اگر در هر بازی از 3 نفر تست دوپینگ گرفته شود دیگر کسی جرات رفتن سراغ مواد نیروزا را نمی کند. از دو پینگ متنفرم. 

* تا حالا شده کسی از نزدیکان تیم به شما پیشنهاد دوپینگ بدهد؟
-نه، تا امروز که درخدمت شما هستم در هر تیمی که بازی کرده ام از این موارد دوری کرده ام.

* حتی شاهد اینگونه مسائل هم نبوده اید؟
-چون علاقه ای به این مسائل نداشتم با اینگونه اتفاقات هم از نزدیک رو به رو نشده ام.

* به نظر شما نام فوتبال پاک برازنده فوتبال ما هست؟ قبول دارید که دیگر مردم از حاشیه فوتبال خسته شده اند و از شنیدن مطالبی مثل جادوگر، دلالی و تبانی در فوتبال، دل زده شده اند؟
-آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. به نظر من باید بزرگان فوتبال انگشت روی این مسئله بگذارند و مدیریت کنند و اجازه بروز اینگونه مسائل را ندهند. گرچه خود افراد هم باید تا حدی مقید باشند.

*قرار داد شما با پرسپولیس کی به پایان می رسد؟
-تا پایان این فصل با پرسپولیس قرارداد دارم و در صورت توافق تمدید خواهم کرد. درحال حاضر به تیمی بجز پرسپولیس فکر نمی کنم. اما چند پیشنهاد در حد حرف دارم.

* پولهای حرفه ای و بازیکنان آماتور چه نظری در این باره دارید؟
-تنها چند بازیکن که پولهای حرفه ای دریافت می کنند مثال کریمی و مهدوی کیا و .. اما بقیه بازیکنان در حد متوسط پول دریافت می کنند. کما اینکه مثلا اگر فلان بازیکن 300 میلیون قرارداد می بندد طی یک پروسه یکسال و کم کم کل مبلغ قرار داد را می گیرد و شما این را هم در نظر بگیرید که اگر یک فوتبالیست دچار مصدومیت جدی شود امکان اینکه نتواند تا پایان عمرش بازی کند را هم باید به جان بخرد. اما در کل قبول دارم که فوتبال ما به همان اندازه که پولی شده اما در بخش فنی و کیفی پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است. عده ای از بازیکنان نسبت به پولی که دریافت می کنند نسبت به پیراهن باشگاه تعصب ندارند و حتی کم فروش هم می کند و خیلی مواظب ساق های خود هستند.
بنظر من این یک دزدی آشکار است حتما نباید از دیوار مردم بالا رفت این هم نوعی دزدی است. بازیکن که به باشگاه قرار داد دارد باید تا پایان آخرین دقیقه قرار دادش عرق بریزد و تلاش کند تا پولی که می گیرد حلال باشد.

* نوسان مدیریتی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟
-طی این ده سال که فوتبال بازی می کنم تا به حال مدیری بهتر از حبیب کاشانی ندیده بودم. اما قبل از ایشان با مشکلات وحاشیه بسیار ی مواجه بودیم. 

* مگر آقای کاشانی چه شاخصه ای دارد که دیگران ندارند؟
-ایشان صادق هستند و رو راست.

* از تیم ملی بگویید؟
-در بازی با کره شمالی و حتی قبل از آن در چند اردو هم با تیم ملی همراه بودم احساس خوبی است وقتی پیراهن تیم ملی را به تن می کنید که وصف ناپذیر است.

*مقداری از فوتبال فاصله بگیریم آیا کارهای تجاری خارج از فوتبال انجام می دهید؟
-به دلیل اینکه مبلغ کل قراردادمان را کامل دریافت نمی کنیم نمی توانیم پول باشگاه را حساب کنیم و به همین دلیل بیشتر چاله چوله های زندگیمان را پر می کنیم.

* وعده به هوادران؟
-هدف ما قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا است .امیدواریم بتوانیم به قهرمانی در جام حذفی از خجالت هواداران در بیاییم.

* درپایان طرفدار کدام تیم و کدام بازیکن اروپایی هستی؟
بارسلونایی هستم و عاشق بازی دانیال آلوز.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)