نكته قابل افتخار تيم دايي!  خط دفاعي كه فوق‌العاده بود

مرجع خبری پرسپولیس :  هر چند كه پرسپوليس، پرسپوليس نيست و به لحاظ كيفيت بازي تفاوت آشكاري با آنچه در ذهنيت هوادارانش مي‌گذرد، دارد اما با نگاهي موشكافانه مي‌توان نقاط مثبتي را در تيم علي دايي شناسايي كردو درباره مباحث فني آخرين نمايش مجموعه تحت اختيار او با انصاف قضاوت كرد.


در تيمي كه مقابل صبا به ميدان رفت نفرات خط دفاعي هر كدام انگشت‌نما بودند و آنقدر خوب كار كردند كه نمي‌توان از كيفيت بالاي بازي 4 عضو اين خط چيزي نگفت؛ جلال اكبري، مجتبي شيري، سپهر حيدري و عليرضا محمد را مي‌گوييم كه به مهاجمان صبا هرگز اجازه خودنمايي ندادند تا تيم پرمهره و تاكتيك‌گراي حريف در طول 120 دقيقه حتي يك موقعيت جدي گل هم نداشته باشد. جلال اكبري در چپ فوق‌العاده بود و به غير از امور تدافعي بارها در حمله هم اضافه شد و سانترهاي زيادي روي دروازه صبا داشت.


 

مجتبي شيري و سپهر بدون اشتباه يكديگر را پوشش دادند، ضربات اول را زدند و در جاگيري اشتباه نكردند و مقابل بازيكنان پا به توپي مثل محمدرضايي و فشنگچي و مهاجمان تيزهوشي مثل كلمنتينو و بياتي‌نيا در غالب لحظات برنده مصاف‌هاي تك به تك بودند.

در جناح راست هم عليرضا محمد مثل بيشتر بازي‌هاي اين فصل فوق‌العاده بود. محمد در دفاع آنقدر خوب بود كه كربكندي مجبور شد اميرحسين فشنگچي كه در جناح چپ تيمش بهترين بازي‌هاي خود را ارائه داده بود در دقيقه 55 تعويض كند چرا كه محمد به ملي‌پوش جوان صبا هرگز اجازه خودنمايي نداد. محمد در حمله هم بسيار خوب كار كرد و به تنهايي دو سه موقعيت گل ساخت تا هر 4 نفر خط دفاع پرسپوليس روزي به يادماندني را پشت سر بگذارند.
حالا و با اين نمايش حتما براي دايي خيلي سخت است كه براي بازي‌هاي حساس بعدي به اين تركيب دست بزند هر چند آمادگي شيث رضايي قطعا كار انتخاب را براي او سخت خواهد كرد. در جناح چپ هم ابراهيم شكوري با جلال اكبري رقابت خواهد داشت، ضمن اينكه از نبي‌الله باقري‌ها هم نمي‌توان به‌راحتي عبور كرد. با اين وجود به نظر مي‌رسد علي دايي هر چقدر كه در سه خط جلوتر تيمش به لحاظ بازيكن جانشين و تاثيرگذار در مضيقه است در منطقه حساس دفاعي با دغدغه‌هاي شيريني روبرو است./ شبکه ایران

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)