مرجع خبری پرسپولیس : وقتي اولين پنالتي پرسپوليس را هوار ملامحمد هدر داد، شرايط براي بازيكنان ديگري كه مقابل دروازه صباباتري پشت توپ ايستادند سخت‌تر شد.
محسن خليلي وضعيت بدتري داشت چون روزي كه پرسپوليس به شاگردان مايلي‌كهن باخته بود، نتوانسته بود پنالتي‌اش را برابر سايپا گل كند؛ اما او بر خلاف پيش‌بيني‌ها پنالتي‌اش را گل كرد تا به نوعي چشمگير نبودن بازي‌اش در طول مسابقه را جبران كند.

فكر مي‌كرديد بازي با صبا باتري تا اين حد سخت باشد؟ بازي نسبتا برابري بود.

پيش‌بيني مي‌كرديم بازي سختي داشته باشيم، به همين سبب با برنامه خاصي به ميدان آمديم و همه ذهنيت‌هاي ما هم درست از آب درآمد.

 

يعني براي تساوي و رسيدن به ضربات پنالتي به ميدان آمديد كه تا اين حد با احتياط بازي كرديد؟

 

نه، اين حالت يعني احتياط از طرف 2 تيم به خاطر حساسيت و شرايط مسابقه پيش آمد و از پيش تعيين شده نبود. صبا باتري تيم خيلي خوبي است و حتي اگر آماده نباشد هميشه مقابل پرسپوليس و استقلال خيلي خوب بازي مي‌كند چون مهره‌هاي خوبي دارد. در اين بازي هم يكي از دلايلي كه ما خيلي نتوانستيم جلو بكشيم، عملكرد خوب خط دفاعي صبا بود.

 

اما بيشتر دقايق مسابقه از طرف هر دو تيم درميانه ميدان بود و انگار برنامه مشخصي نداشتيد.

چون كوچك‌ترين اشتباه باعث حذف تيم ما مي‌شد، بچه‌ها ناخودآگاه نسبت به مسابقه‌هاي ليگ ميل هجومي كمتري داشتند. ضمن اين كه چون احتمال تساوي و كشيده شدن به وقت اضافه بود بايد سعي مي‌كرديم قواي جسماني خودمان را حفظ كنيم تا در ادامه ضربه نخوريم.

شناخت از صبا چقدر به تيمتان كمك كرد؟

شناخت خوبي از اين تيم داشتيم. با اين كه پيش از اين يك مسابقه را برده بوديم و يكي را مساوي كرده بوديم مي‌دانستيم با حضور آقاي كربكندي وضعيت صبا فرق كرده و حريف آساني نيست. به هر حال آقاي دايي خيلي خوب نقاط ضعف صبا را براي ما تشريح كرده بود و اين به ما خيلي كمك كرد.

پس چطور نتوانستيد در طول 90 دقيقه صبا را ببريد؟

ما سعي خودمان را كرديم، اما قسمت اين بود كه بازي به ضربات پنالتي كشيده شود و هيجان بيشتري به خود بگيرد. شرايط جوي هم استرس بچه‌ها را بيشتر كرده بود. باد شديدي در ورزشگاه آزادي مي‌وزيد كه تمركز را به هم مي‌ريخت.

از دست رفتن پنالتي اول كار پرسپوليس را سخت‌تر كرد، اين طور نبود؟

همه ما شوكه شديم، پنالتي اول خيلي مهم است، هم روحيه دروازه‌بان را بالا مي‌برد هم روحيه بقيه بازيكناني كه قرار است پنالتي بزنند، اما گل نشدن توپ هم احتمالي است كه براي هر پنالتي وجود دارد. خوشبختانه فرق پرسپوليس با تيم‌هاي ديگري كه تجربه كمتري دارند همين است. تيم ما بي‌تجربه نبود، همه هم‌قسم شديم كه پنالتي از دست رفته را جبران كنيم و عليرضا (حقيقي)‌ هم خيلي خوب بود و روز واقعا خوبي را پشت‌سر گذاشت. خوشحاليم وعده‌هايي كه در طول ماه‌ها به هواداران داديم، محقق شد.

درخصوص ضربه پنالتي خودت چيزي نگفتي، بعد از خراب كردن پنالتي برابر سايپا خيلي‌ها مي‌گفتند ضربه محسن خليلي گل نمي‌شود.

بعد از بازي با سايپا خيلي‌ها سعي كردند روحيه مرا تضعيف‌ كنند كه ديگر پشت پنالتي قرار نگيرم

بعد از بازي با سايپا خيلي‌ها سعي كردند روحيه مرا تضعيف‌ كنند كه ديگر پشت پنالتي قرار نگيرم، اما اين اتفاق ممكن است براي هر كسي حتي بزرگ‌ترين فوتباليست‌ پيش بيايد و دليل نمي‌شود كه هيچ گاه نتواند پنالتي بزند. من اتفاقا مطمئن بودم ضربه‌ام گل مي‌شود. به خاطر همين با اعتماد به نفس بالا پشت توپ ايستادم و اصلا نترسيدم. در آن لحظه به هيچ چيزي جز قهرماني پرسپوليس در جام حذفي فكر نمي‌كردم و خوشبختانه همين به من انرژي داد تا ضربه محكمي بزنم.

خيلي مطمئن از قهرماني صحبت مي‌كنيد. يعني با صعود به فينال كار شما تمام شده است؟

بله شك نكنيد صعود به فينال براي پرسپوليس يعني قهرمان شدن. با تمام احترامي كه براي حريف قائل هستم بايد بگويم پرسپوليس از اول هم براي قهرماني در جام حذفي استارت زده بود و آن را به دست مي‌آورد. شانس ما در ليگ برتر از بين رفته و بايد در فينال حذفي همه چيز را جبران كنيم. گرچه كار ما تمام نشده، ولي حضور در فينال حكم قهرماني را براي ما در بر دارد.

در ليگ هم بازي‌هاي سختي پيش‌رو داريد، با اين انگيزه كم براي ليگ چه مي‌كنيد؟

اصلا كم‌انگيزه نيستيم چون هنوز اميدواريم. بايد بتوانيم حداكثر امتيازها را كسب كنيم تا اگر تيمي امتياز از دست داد، جايگاه بهتري داشته باشيم. قهرمان جام حذفي مي‌شويم، اما بدمان نمي‌آيد با دومي يا سومي در ليگ سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را بگيريم.

بازي با استيل آذين را چطور مي‌بينيد، نوعي تقابل بين پرسپوليسي‌هاي قديم و امروز، بخصوص كه اين‌بار افشين پيرواني و عابدزاده روي نيمكت استيل آذين مي‌نشينند.

بازي سختي است و اتفاقا چون در بازي رفت شكست خورديم براي ما پيروزي خيلي ارزش دارد. موقعيت پرسپوليس و استيل آذين هم در جدول به هم نزديك است و هر دو براي بالا رفتن در جدول هدف مشترك دارند، اما ما روي ضعف و قوت اين تيم كار مي‌كنيم و اميدواريم بازي تماشاگرپسندي باشد. درباره حضور پرسپوليسي‌ها روي نيمكت اين تيم هم كه مشكلي نيست. پرسپوليس مثل يك خانواده بزرگ است و قرار نيست كسي با ديگري مشكلي داشته باشد.

درخصوص فصل آينده چه تصميمي داري؟

ترجيح مي‌دهم فعلا به چند بازي باقيمانده بخصوص فينال جام حذفي فكر كنم. با اين كه شايعات زيادي درباره نقل و انتقالم هست، اما هيچ تصميمي نگرفتم، همچنان بازيكن پرسپوليس هستم و در پايان مسابقه‌ها به اين موضوع فكر مي‌كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)