مرجع خبری پرسپولیس: بازار هیجان در بازی پرسپولیس و استیل آذین دوباره داغ شده است . در بازی رفت دوتیم شاید فقط مساله حضور علی کریمی در استیل آذین باعث شده بود هواداران حساسیت خاصی نسبت به بازی تیم محبوب خود در مقابل این تیم داشته باشند.

 

اما در طول چند ماه گذشته بسیاری از معادلات به هم خورده است . این بار دیگر فقط بحث فوق ستاره ها نیست . پرسپولیس و استیل آذین در حالی بازی برگشت خود در لیگ نهم را برگزار می کنند که علی کریمی دیگر آن جادوگر  بمب انگیزه سرنوشت ساز نیست و مثل همیشه هواداران هم به تدریج با دوری فوق ستاره های محبوب خود خو گرفته و به غصه های آن عادت کرده اند به خصوص اینکه دیگر احتمالی برای بازگشت هم وجود ندارد.

 

حالا دیگر بحث بر سر آن نیست که آیا علی کریمی از باشگاه پرسپولیس ناراحت است یا بنا به دلایل دیگری به استیل آذین رفته است . چیزی که این روزها ذهن بسیاری از هواداران را اشغال کرده ؛ آن است که کدام مسائل باعث شده است پیشکسوتان و چهره های آشنای پرسپولیس یکی پس از دیگری سر از استیل آذین در بیاورند.

 

آنچه مسلم به نظر می رسد آن است که هواداران پرسپولیس به هیچ وجه از این مساله راضی نیستند . آنها تحت هر شرایطی راضی نمی شوند که چهره های محبوب انها به هر دلیل خانه سرخ و پرصفای پرسپولیس را ترک کنند.

 

تاریخ نشان داده است که حتی در شرایطی که بیش از 90 درصد بازیکنان و مربیان پرسپولیس به یک تیم دیگر بروند باز هم پرسپولیس جایگاه خود را از دست نمی دهد. پرسپولیس تحت هر شرایطی پرسپولیس می ماند. کوچ پرسپولیسی به دیگر تیم ها سابقه تاریخی دارد و در تمام طول تاریخ نیز این مساله برای هواداران ناخوشایند و حتی عذاب آور بوده است . هوادار پرسپولیس در بازی با استیل آذین ، در یک سوی میدان نام بزرگ و جاودانه پرسپولیس را می بیند و در سوی دیگر نام امثال عابدزاده پیروانی کریمی مهدوی‏کیا کاویانپور شاهرودی و … در مقابل چشمانش رژه می روند . این وضعیت واقعا رنج آور است .

 

هوادار در چنین شرایطی واقعا نمی داند به چه فکر کند و چه موضع گیری داشته باشد . اگر کریمی دریبل زنی کند چه واکنشی نشان دهد؟! اگر عابدزاده را در کنار زمین یا روی نیمکت در کنار پیراوانی و شاهرودی دید به چه چشمی به آنها نگاه کند؟!

 

 

تصمیم گیری در این گونه شرایط اصلا ساده نیست . بزرگان پرسپولیس و استیل آذین باید به جای لجبازی به فکر چاره اندیشی باشند. اولین راه چاره هم آن است که همه بر این اصل مهم اتفاق نظر داشته باشند که پرسپولیس به هیچ وجه نمی تواند شعبه ای داشته باشد . پرسپولیس فقط یکی است و یکی هم می ماند.

 

اما از طرفی دیگر اگر عناصری از درون پرسپولیس نتوانند به هر دلیل در پرسپولیس بمانند باید این اجازه را داشته باشند که در جایی دیگر در کنار هم باشند. این مساله نباید به عنوان تقابل با پرسپولیس فرض شود.

 

همه می دانند تمامی افرادی که اسامی آنها در بالا ذکر شد سال ها با جان و دل برای پرسپولیس بازی کرده اند. تصور اینکه تمامی آنها به پرسپولیس پشت کنند منطقی نیست.

 

باید این افراد را محترم شمرد اما تحت هیچ شرایطی نباید آنها را بر پرسپولیس ترجیح داد . اگر پرسپولیس نبود هیچ کدام از افراد فوق نمی توانستند به چنین درجاتی از اعتبار و اهمیت برسند .

 

همه باید باور کنیم که هرچه داریم از پرسپولیس داریم . پرسپولیس را با جان و دل حفظ کنیم . بازی بین پرسپولیس و استیل آذین را تا سر حد یک بازی انتقامی پیش نبریم . حرمت همه را نگه داریم .

 

پرسپولیسی ها که اولین بازی میزبانی لیگ نهم خود را بدون تماشاگر مقابل استقلال اهواز آغاز کردند تا به الان کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند. با وجود کسب نتایج نه چندان در خور نام پرسپولیس ، به جز مقطعی مخالفت با مدیرعامل خودی ، ناهنجاری دیگری از پرسپولیسی ها سر نزده و در هفته های متعددی به عنوان میزبان و تماشاگر برتر انتخاب شده اند و به دلیل رفتار ناشایست به هیچ وجه جریمه ای نشده اند . حالا بهترین فرصت است که بار دیگر بر حمایت همه جانبه و 80-90 هزار نفری خود از ارتش سرخ پرداخته تا تیمشان بدون زیر پا گذاشتن حرمت ها در زمین مسابقه حق خود را به دست آورد.

 

برداشت از یادداشت محمدحسین انصاری فرد مدیرمسئول پیروزی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)