مرجع خبری پرسپولیس : شكست در مشهد و باخت مقابل تيم سقوط كرده ابومسلم ، به نوعى موفقيت پرسپوليس در جام حذفى نيز با اما و اگرهايى مواجه شده و بدبينى ها نسبت به آينده پرسپوليس افزايش يافته اما مجتبى زارعى بازيكن شيرازى سرخ پوشان، نظرى غير از اين دارد.


• شكست در مشهد، نتيجه اى بود كه بدبين ترين پرسپوليسى هم انتظارش را نداشت. چه شد كه مقابل ابومسلم باختيد؟
– همانطور كه گفتيد اين شكست براى خود ما هم ناباورانه و غيرقابل تصور بود. باور كنيد، براى پيروزى به ميدان رفتيم ولى نتيجه طورى رقم خورد كه خودمان هم شوكه شده ايم. شايد اين شكست براى ما تلخ و غيرقابل هضم بود اما مطمئنا حكمتى در كار بود كه باختيم.


• چطور، منظورت را واضح تر مى گويى؟

– اين شكست كه در ليگ براى ما رقم خورد به نوعى تلنگرى بود كه در آستانه فينال جام حذفى به خودمان بياييم و با اين باخت به فكر بيفتيم. مطمئن باشيد اين شوك منفى، نتيجه مثبتى دارد تا در مقابل گسترش فولاد، بتوانيم نتيجه دلخواهمان را بگيريم و اشتباهات گذشته مان را فراموشى بسپاريم.

 


• از روند بازى بيشتر برايمان صحبت مى كنى؟
– درست است نتيجه كاملاً به ضرر ما بود و در اين بازى نتوانستيم از داشته هايمان به نحو احسن استفاده كنيم به نظر من در مجموع بازى بدى نبود. قصد توجيه ندارم ولى ابومسلمى ها كمى خشونت را چاشنى كار خود كردند و براى ما دردسر ساز شدند. آنها چيزى براى از دست دادن نداشتند و همين مساله باعث شده بود كه كمى خشونت نا به جا در مقابل ما به ميدان بروند. شايد پرسپوليس با روزهاى اوج خود فاصله داشت اما شكست با اين نتيجه حقمان نبود.


• قبل از بازى تصور مى شد ابومسلم حريف ساده اى براى پرسپوليس است!

– درست است كه سقوط اين تيم به دسته اول مسجل شده بود و براى آنها اين بازى حكم يك بازى تشريفاتى را داشت اما ما اصلا حريفمان را دست كم نگرفته بوديم و مى دانستيم حتى با اين كه ابومسلم سقوط كرده است ، مى تواند براى ما مشكل ساز شود. با در نظر گرفتن همه جوانب امر به ميدان رفتيم ولى متاسفانه روى غافلگيرى گل خورديم و خودمان هم نتوانستيم از موقعيت هايى كه مقابل دروازه حريف نصيبمان شد، استفاده كنيم.


• پس قبول دارى حريف از شما بهتر بود؟

– به طور صد در صد و قطعى نه. با تمام احترامى كه نسبت به حريف و مجموعه ابومسلم قائل هستم اما معتقدم ما بد بوديم و گر نه ابومسلم حريفى نبود كه بتواند ما را شكست دهد. البته ما در اين ديدار خوب جنگيديم ولى متأسفانه توپ هايمان گل نشد در مقابل تمام فرصت هاى گلزنى ابومسلم به هدف نشست.


• پرسپوليس در سال ۸۹ افت چشمگيرى داشته؛ در بازى هاى سال جديد يك پيروزى داشتيد كه آن هم در ضربات پنالتى بود. اين مساله را چطور ارزيابى مى كنى؟

– اينكه تيم نتيجه نگرفت و در چند بازى اخير موفق عمل نكرد به ايراد ما بازيكنان بر مى گردد. من اين مساله را قبول دارم كه بد بوده ايم شايد علت اصلى آن بى دقتى باشد نه مشكلات فنى. اگر كمى دقت عملمان را تقويت مى كرديم، پرسپوليس در سال جديد هم درست مثل ماههاى پايانى سال ۸۹ در نتيجه گيرى موفق عمل مى كرد.


• و اين مساله در جام حذفى نيز گريبان پرسپوليس را خواهد گرفت؟

– مطمئناً اينطورى نخواهد شد. ما به اندازه كافى اشتباه داشته ايم و ديگر حق اشتباه كردن را نداريم. حالا كه كسب سهميه آسيايى در ليگ براى ما غيرقابل دسترس شده، بايد به هر قيمتى شده، در جام حذفى قهرمان شويم تا هم ناكامى در ليگ را جبران كنيم و هم اينكه سهميه آسيايى را بدست آوريم. مطمئن باشيد ما از اتفاقات تلخ و ناكامى هايمان درس عبرت گرفته ايم و اين مسائل تجربه خوبى شده تا در آينده حواسمان را بيشتر جمع كنيم.


•در بازى رفت كه در تبريز برگزار مى شود بازى را چگونه پيش بينى مى كنيد؟

– ما با احتساب بازى ليگ با تراكتور و ديدار با پتروشيمى، دوبار در طى فصل جارى به تبريز رفته ايم و يك تساوى و يك پيروزى ماحصل تلاش ما بود. با قاطعيت مى گويم اينبار هم پيروزى مال ماست. مطمئن باشيد نتيجه لازم را در تبريز مى گيريم تا بازى در تهران تشريفاتى شود.


• از عملكرد خودت در بازى هاى اخير راضى هستى؟

– اصلا. حتى يك درصد هم راضى نيستم. البته هميشه و در هر زمانى كه به زمين مى روم سعى مى كنم بهترين عملكردم را به نمايش بگذارم ولى متأسفانه در بازى با ابومسلم اصلا خوب نبودم. قول مى دهم اين آخرين بازى ضعيف من براى پرسپوليس باشد.


• حرف آخر؟

– باخت در مشهد براى ما تلخ بود ولى اين تلخى را فراموش مى كنيم تا در جام حذفى نتيجه دلخواه را بگيريم. درست است پرسپوليس در چند بازى اخير در نتيجه گيرى خوب نبوده ولى هميشه گفته ام باز هم مى گويم ما پرسپوليس هستيم و شير هميشه شير است. قهرمانى در جام حذفى هديه ناقابلى است براى هواداران تا بدين وسيله از شرمندگى و خجالت آنها بيرون بياييم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)