پرسپوليس يك گام ديگر تا قهرمانى فاصله دارد حالا براى هواداران پرسپوليس نام حبيب كاشانى با قهرمانى عجين مى شود.  حبيب كاشانى البته براى خود مسئوليتى بيش از اين قهرمانى ها قائل است و از اين رو اقدامات خود را آغاز كرده است.

با مدير پرسپوليسى ها درباره اين بازى و مسايل ديگرى كه اين روزها مطرح است گفت وگويى داشتيم كه نظر شما را به آن جلب مى كنيم.


• با پيروزى در تبريز اين باور ايجاد شده كه پرسپوليس كار قهرمانى را يكسره كرده است آيا شما هم چنين عقيده اى داريد؟

– به هيچ وجه! اولين اشتباه ما مى تواند چنين تفكرى باشد و در بازيهاى حذفى اولين اشتباه مى تواند آخرين اشتباه باشد. كار به هيچ وجه تمام نشده است چون حداقل ۹۰ دقيقه ديگر تا قهرمانى فاصله داريم. ما نبايد مسائل سال ۸۵ را فراموش كنيم. در بازى با سپاهان به نظر مى رسيد همه چيز به سود پرسپوليس باشد. ۱۰۰ هزار تماشاگر در يك بازى خانگى فوق العاده بود، اما تجربه تلخ شكست ۴ بر يك اتفاق افتاد چون يك غرور كاذب وجود داشت و همان غرور يك نتيجه بد را برغم يك بازى خوب رقم زد.


• در تبريز هم براى يك نيمه پرسپوليس در حد انتظار ظاهر نشد؟

– به هرحال حريف ما در خانه خود بازى مى كرد و با تمام وجود به دنبال جبران نتيجه بود. گسترش فولاد با برنامه آمده است. مسيرى كه آنها براى صعود طى كردند، اصلاً اتفاقى نبود نشان از برنامه ريزى خوب داشت. به هيچ وجه نبايد اين حريف را دست كم گرفت، پس بايد با آمادگى كامل بازى كنيم تا جام را در تهران نگه داريم.


• ديگر با بازيكنان قهر نيستيد؟

– قهرى در كار نبود. فقط مى خواستم آنقدر كه به آنها اعتقاد دارم به خودشان اعتقاد داشته باشند و بايد تشكر ويژه اى از كادر فنى و بازيكنان كنم كه يكسرى واقعيات را نشان دادند. ما كلاه كج، باقرى، نوروزى و آرفى را به دليل مصدوميت نداشتيم و شيث، شكورى و حقيقى تا پاسى از شب زير سرم بودند.
اين بچه ها با تمام كسالت آمدند و در اختيار تيم قرار گرفتند. تصور كنيد كار براى آنها و بويژه كادر فنى چقدر سخت بود، من صميمانه از آنها تشكر مى كنم.


• در اين روزهاى باقيمانده شايد طرح شايعاتى مربوط به نقل و انتقالات باعث تحت تاثير قرار گرفتن بازيكنان شود؟ نگران اين مساله نيستيد؟

– نقل و انتقالات يك واقعيت است اما من در اين ارتباط به صحبتهاى آقاى دايى بر مى گردم كه گفت: هر مربى مى خواهد با حداقل تغييرات وارد فصل جديد شود. اين باور در پرسپوليس وجود دارد. اعتقاد داريم تيمى مثل ذوب آهن از همين مزيت تغييرات كم، سود زيادى برده است تغييرات كم به سود مربى و باشگاه است. در صحبتهايى كه با دايى داشتم او گفت اين بچه ها با يك بازسازى و كار روحى خوب در ابتداى فصل توانى به مراتب بيش از اين دارند. بدون ترديد پيروزى بيش از اين دارد. بدون ترديد پيروزى در دو بازى مقابل گسترش فولاد و سپاهان باعث تقويت هر چه بيشتر اين تفكر مى شود. همه چيز به خود بازيكنان بستگى دارد اينكه به هم كمك كنند، احساس نياز كاهش يابد تا تغييرات به حداقل برسد.


• بعضى بر اين عقيده اند كه پرسپوليس بايد انرژى خود را براى فينال جام حذفى حفظ كند و از كنار بازى با سپاهان بگذرد. استراتژى باشگاه چيست؟

– ما همه به خاطر هواداران اينجا هستيم، هوادار ما نمى پذيرد كه بخواهيم از كنار بازى با سپاهان بگذريم. اين بازى در تاريخ فوتبال ايران ثبت مى شود. گزارشگر بازى در همان ابتداى بازى تعداد پيروزيهاى دو تيم را مطرح مى كند. هوادار ما پيروزى در اين بازى را مى خواهد و ما با تمام قوا به ميدان مى آييم تا تعداد پيروزيها را افزايش دهيم، هر چند زمان را از دست داديم اما با اين پيروزى ثابت مى كنيم ما شايسته قهرمانى بوديم و البته اشتباه داور در بازى رفت را جبران خواهيم كرد.


• البته اين احتمال وجود دارد كه با توجه به اهداى جام به حريف، هواداران از بازى استقبال نكنند؟

– ما به خاطر خواست هوادارانمان براى پيروزى به زمين مى رويم و از آنها مى خواهيم كه از تيم خودشان حمايت كنند. تماشاگر مى تواند بيايد و هر وقت از ما يا از هر چيز ديگر ناراضى بود، ورزشگاه را ترك كند.
ما بى صبرانه در دو بازى بعدى خود منتظر حضور آنها هستيم تا همه بدانند قدرت واقعى پرسپوليس از كجاست.


• در سفر اخير به تبريز اتفاقات ناگوارى روى داد، در اين باره اظهار نظرى نداشته ايد؟

– در وهله اول تاكيد مى كنم رفتار زننده بعضى كه ريشه آن بايد بررسى شود را به حساب مردم خوب تبريز نگذاريم. ما چند وقت پيش براى بازى با تراكتورسازى به تبريز رفتيم.
حرمت ها حفظ شد اما اين بار آن گروه قليل برنامه ريزى شده عمل كردند كه در وهله اول خود آذرى ها بايد آنها را از خود جدا كنند و در مرحله بعد مراجع ذيصلاح رسيدگى كنند، من به طور مشخص به اتفاقى كه براى دايى روى داد اشاره كنم. ما در حال پيگيرى اين مساله هستيم اما به خاطر اينكه مردم خوب يك استان به خاطر رفتار چند نفر جريمه نشوند، گذشت كرديم و شكايتى را در كميته انضباطى مطرح نكرديم اما آن اتفاق واقعاً بزرگ و بحث برانگيز بود. ما و به ويژه على دايى به شدت خودمان را كنترل كرديم تا كسى متوجه نگرانى ما از پيامدهاى اين حادثه نشود.


• اين خبر مطرح شده است كه پرسپوليس قصد جذب هاشميان را دارد، آيا تاييد مى كنيد؟

– هاشميان پسر خوبى است كه او را دوست داريم. من ۳ هفته قبل با هاشميان صحبت كردم و از او قراردادش را خواستم تا به عنوان يك نمونه براى قراردادهاى خودمان مورد مطالعه قرار بگيرد. آن روزها سقوط تيم آلمانى مطرح نبود، حالا اگر هاشميان تصميم بگيرد به فوتبال ايران برگردد، ما هم استقبال مى كنيم كه شرايط اين همكارى سر بگيرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)