مرجع خبری پرسپولیس : باز هم پرسپولیس باخت، این بار به راه آهن اما به رقیب بیرون از زمینش بیشتر. تیمی که این روزها خسته از جدال با رقبای خارج از میدان است و به خاطر همین خستگی در برابر رقبای درون زمین ناتوان نشان میدهد.

 

پرسپولیس این روزها تیمی است که روزها و هفته ها پشت سر هم مشغول رقابت است بدون استراحت. 90 دقیقه زمان بازی آخرین مرحله مبارزه است. رقبا با توانی کامل در برابر تیمی خسته از مجادله های تمام وقت به میدان میروند و طبعا نتیجه میگیرند.

 

 

آنان که از حضور مربی با دانش روی نیمکت این تیم دلخور هستند و نان و نوایشان را از کف رفته میبینند خوشحال ترین موجودات روی زمین هستند. حساب جراید هم جداست. دشمنی آنان سالیان سال است که اسباب زجر و ناراحتی هواداران پرسپولیس شده است. تیتر های جنجالی,مصاحبه های خیالی,حاشیه سازی های تعمدی و جنجال آفرینی های کینه جویانه. اینها تنها بخشی از فعالیت گسترده ارباب جراید است.

 

اما آنان که دم از دلسوزی و کسوت میزنند چرا؟ معدود هوادار تیم که شرایط را با گوشت و پوست و خون خود تجربه کرده و میداند در این فوتبال چه میگذرد چرا؟ دلسوزان تیم چرا؟ برخی اعضای درون باشگاه چرا؟

 

از هر طرف به تیم نگاه میکنیم عده ای را میبینیم که با تمام توان مشغول پرتاب سنگ به این پیکره ناتوان کنونی هستند.پس کجاست جوانمردی؟جایگاه “مردی نبود فتاده را پای زدن”در قاموس این افراد کجاست؟

 

هفته ها از مصاحبه کریمی برداشتهایی عجیب کردند  و تفاسیر گوناگون. از خداحافظی وی گفتند و از اولتیماتوم به رویانیان. از درگیری در رختکن گفتند و از دشنام به مربی. کیست که نداند اینها تنها شایعاتی هستند مغرضانه.

 

پرسپولیس نماینده ایران نیست. این را ما نمیگوییم بلکه رفتار های بروز پیدا کرده این را نشان میدهد. پرسپولیس نباید موفق باشد. اگر در بازیهای داخلی با قضاوت های مورد دار و احکام عجیب و تاسف آور کمیته های مختلف انضباطی و برنامه ریزی های مغرضانه میشود جلوی این موفقیت را گرفت,در آسیا نیاز به ابزار های دیگری است. به طور مثال میتوان سراغ آقای همیشه معترض رفت و از سخنان گهر بار ایشان مثل همیشه استفاده کرد البته برای وارد کردن تیم به حاشیه.

 

بارها از مظلومیت پرسپولیس گفته ایم اما بحث از مظلومیت گذشته است. گویا برگزاری بازیهای اول فصل تیم بدون تماشاگر به یک عادت تبدیل شده است. عادتی در اعلان جنگ علنی به پرسپولیس آنهم از همان اولین روزهای شروع لیگ. اگر این لیگ  گذشته پرسپولیس افتتحایه را بدون حضور تماشاگرانی که منتظر شروع فصل بودند آغاز کرد ,لطف کمیته استیناف باعث شد این اتفاق میمون در مسابقات سال بعدی به دو دیدار خانگی ارتقا یابد! سپاسگزاریم آقایان استینافی که از خیل عظیم هواداران این تیم وحشت دارید. سپاسگزاریم که تمام توانتان برای کاهش محبوبیت تیم را به کار میگیرید ولی خبر ندارید که این اعمال شما تنها عشق به پرسپولیس را نزد هواداران تقویت میکند چرا که میبینند این تیم تنها همین هواداران را دارد و باید در برابر انبوهی از دشمنان قرار بگیرد.

 

چه کسی با چه هدفی سعی در ایجاد فاصله بین هوادار و این باشگاه را دارد؟ چه کسی به یاد دارد در تاریخ این باشگاه این چنین رتبه نازلی را و باز چه کسی به یاد دارد حمایت هوادار را با وجود این نتایج؟ آیا آقایان متوجه نمیشوند که هر چه سنگ اندازی کنند و تلاش برای کاهش محبوبیت  انجام دهند, نتیجه ای عکس میدهد و ایمان به مدیریت و مربی و برخی بازیکنان بزرگ نزد هواداران بیش تر از قبل میشود؟

 

درک درست هواداری که پشتیبان تیمش باشد نه اشخاص با توجه به شرایط می گوید، که تنها همین گروه موجود توان برطرف کردن ایراداتی را دارند که سالهاست در تیم تلمبار شده است. همه میدانند که مشکلاتی که طی ده سال و شاید هم بیشتر در اثر سو استفاده های مکرر و مدیریت غلط و پر اشتباه و تصمیمات احساسی و عدم توجه به نیت واقعی دشمنان دوست نما  به تیم تحمیل شده طی چند ماه برطرف نمیشود. میدانیم که زمان و اعتماد و حمایت آینده ای روشن را رقم خواهد زد. شما هم شناخته شده هستید. برای تک تک هواداران. پس سعی نکنید با رخنه در پیکره هواداران و پوشیدن لباس دلسوزی و کارشناسی در این اعتماد خلل وارد کنید که سیه روی شود هر که در او غش باشد…

 

گر بر سر نفس خود امیری، مردی

بر کور و کر ار نکته نگیری ، مردی

 

مردی نبود فتاده را پای زدن

گر دست فتاده ای بگیری، مردی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)