مرجع خبری پرسپولیس : پس از مدت ها وعده و وعید سرانجام لیست خروجی باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات رونمایی شد.

 

بازیکنانی که در طول مسابقات انتهایی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا از مدیریت گرفته تا کادرفنی و هواداران همه منتظر اعلام نام آنان بودند و امروز با انتشار نام 10 بازیکن ماندگار عملا 16 تا 19 بازیکن در خروجی باشگاه را در مقابل خود دیدند.

 

مصطفی دنیزلی که پس از عملکرد ضعیف بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان یکی از مسابقات انتهایی فصل گفته بود « 10 بازیکن با عملکردشان در زمین به من می گویند، مربی عزیز با ما ادامه نده» ، با حفظ 10 بازیکن چیزی نزدیک به دو برابر نفرات مورد انتظار را در فهرست فروش قرار داد.

 

اگر 3 بازیکن امید پرسپولیس را در فهرست خروجی به حساب آوریم 19 و در غیر این صورت دستکم 16 بازیکن این تیم برای فصل آینده باید تیم جدیدی را پیدا کنند ، بازیکنانی که طی سال های حضور در پرسپولیس در اکثر مواقع موجب تحقیر این نام بزرگ بودند و در معدود مواردی توانستند نتایجی مقطعی بدست آورند و جرقه های ناپایدار آنان هرگز نتوانست شأن و منزلت پرطرفدارترین تیم کشور را در فوتبال ما حفظ کند.

 

فهرستی که اگر تک به تک بررسی شود به جز یکی دو مورد هیچ اجحافی در آن صورت نگرفته است اما در شمای کلی نمی تواند چندان به صلاح پرسپولیس به نظر بیاید. ممکن است بیش از 60 درصد بازیکنان پرسپولیس به کار این تیم نیایند و در قد و قواره های پیراهن این تیم نباشند اما تغییر این درصد از ترکیب تیم و جایگزینی آن با نفرات جدید تبعات متعددی به دنبال خواهد داشت. این بازیکنان همان گونه که طی سال های متوالی به تدریج به ترکیب پرسپولیس اضافه شدند طی سالیان آتی هم باید به همین ترتیب  از ترکیب این تیم خارج شده و با بازیکنان جدید جایگزین شوند تا تبعات منفی آن به حداقل کاهش پیدا کند.

 

پرسپولیس 10 بازیکن را حفظ کرده ، قصد خرید 7 سهمیه لیگ برتری را دارد و به این ترتیب فهرست 18 نفره خود را تقریبا تکمیل شده می بیند. با خرید سه بازیکن خارجی این تعداد به 20 نفر می رسد و 3 بازیکن دیگر از رده جوانان و امید نیز 23 بازیکن این تیم را تکمیل می کند.

 

اما در فهرست بلندبالای بازیکنان خارج شده نیز جدا از بازیکنانی که به دلیل حواشی و اتفاقات پیرامون آنان هیچ حرف حدیثی در خصوص جدایی شان وجود ندارد ، قطعا می توان دو سه نام پیدا کرد که در حد و اندازه های نیمکت فصل آینده پرسپولیس باشند و به هنگام محرومیت ها و مصدومیت های بازیکنان اصلی در طی فصل فرسایشی آتی به کمک تیم بیایند.

 

از خط دروازه که شروع کنی روی نام هر سه بازیکن قلم قرمز کشیده شده است. به این ترتیب پرسپولیس باید وقت و هزینه ای مضاعف برای جذب یک دروازه بان بزرگ ، یک دروازه بان ذخیره مطمئن و یک گلر جوان صرف کند.

 

در باره این خط سناریوهای مختلفی می توان متصور بود اما محتمل ترین آنها جایگزین شدن آسمیر آودوکیچ با یکی از گلرهای ملی پوش لیگ برتری است.  با این وجود تجربه جذب معمارزاده نشان می دهد اتکا به یک نام در طول فصل به هیچ وجه منطقی نیست و اوج و فرودهای بازیکنان ایرانی ممکن است دست پرسپولیس را در فصل حساس پیش رو در پوست گردو بگذارد. به همین دلیل حفظ آسمیر آودوکیچ که پرسپولیسی ها هزینه های زیادی برای اخذ مجوز بازی او در لیگ برتر صرف کردند به عنوان یکی از گلرهای پرسپولیس عقلانی به نظر می رسد که نیازمند تجدید نظر دنیزلی در تصمیمش می باشد.

 

از بازیکنان مرکز خط دفاعی دنیزلی اعتقادی به نصرتی و شیث رضایی از نفرات اصلی و شیری و ممدوتال از بازیکنان ذخیره ندارد و تنها نورمحمدی را حفظ کرده است. در این خط اگر دو مدافع میانی مورد بحث این روزها یعنی بنگر و حسینی جذب شوند خلاء موجود تقریبا برطرف می شود .

 

خروجی های دوسوی خط دفاعی با عملکرد ضعیف خود طی سال های گذشته هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارند و حتی در صورتی که از بازیکنان غیرتخصصی در این پست ها استفاده شود قطعا نتیجه بهتری به دست خواهد آمد!

 

در خط میانی عناصر تهاجمی یعنی کریمی ، نوری و رضایی حفظ شده اند و تنها دغدغه موجود نبود عناصر دفاعی در فهرست 10 بازیکن باقی مانده است! در صورتی که فصل آینده قرار باشد پولادی در سمت چپ خط دفاعی به کار گرفته شود تنها هافبک دفاعی تخصصی موجود پرسپولیس هم از این خط خارج می شود و عملا تیم بدون هافبک تخریبی می شود! ضرورت جذب 2 بازیکن بزرگ در این پست که مدت هاست پاشنه آشیل پرسپولیس شده به شدت احساس می شود و علاوه بر آن حفظ حسین بادامکی که از قدیمی های پرسپولیس فعلی است و در اکثر مسابقاتی که به عنوان یار جایگزین به میدان آمده و برای تیم مثمر ثمر بوده است از جدایی اش مفیدتر است. به ویژه اینکه این بازیکن از حاشیه های مرسوم این روزهای فوتبالیست های پرمدعای ایرانی به دور است و هر زمان نیاز به حضورش باشد بهترین عملکرد خود را ارائه خواهد داد.

 

در خط حمله نیز تنها عنصر مفید پرسپولیس در فصل گذشته ایمون زاید بوده که حفظ شده است(مرجع خبری). هرچند باقی ماندن هادی نوروزی چارچوب ناشناس در ترکیب پرسپولیس را می توان عجیب ترین تصمیم ممکن به حساب آورد ، پرسپولیس بدون شک نیاز به خرید مهاجم گلزن برای تقویت خط حمله دارد و بهتر بود تا زمان مشخص شدن تکلیف این پست مهرداد اولادی در فهرست خروج قرار نمی گرفت.

 

از میان بازیکنان امید نیز حسین کنعانی با وجود سن کم برای قرار گرفتن در ترکیب پرسپولیس می تواند با حضور در تمرینات این تیم پشتوانه مناسبی برای فصول آینده خط دفاعی این تیم باشد.

 

اما گذشته از تمام نقطه نظرات و صحبت ها پیرامون 10 بازیکنی که دنیزلی آنان را برای پرسپولیس مدل 91 حفظ کرده و آنهایی که نتوانسته اند اعتماد وی را جلب کنند ، در این لیست نکات مثبتی هم هست که نمی توان از دید دور نگه داشت!

 

اینکه برخلاف تصور عمومی مهدی مهدوی کیا در پرسپولیس مانده و بازیکن بی تاثیری همچون علیرضا محمد بالاخره و پس از مدت ها انتظار از ترکیب پرسپولیس خارج شده قابل چشم پوشی نیست.

با وجود تمامی حاشیه سازی و تفرقه افکنی های به راه افتاده توسط رسانه ها به حفظ بزرگترهای تیم همچون علی کریمی تاکید شده ، و به جز یکی دو نام قابل بحث ، اکثر بازیکنان قرار گرفته در لیست خروج که مدت ها یادآور خاطرات خفت باری برای هواداران این تیم بودند به دقت انتخاب شده و یک به یک ردیف شده اند تا سرنوشتشان از پرسپولیس جدا شود.

 

همان طور که پس از ثبت نتایج فصل آینده پرسپولیس پس از مدیریت این تنها مصطفی دنیزلی است که باید پاسخگو باشد اکنون نیز سرمربی پرسپولیس باید بتواند نفرات مورد نیاز خود را با سلیقه خود انتخاب کند و بهتر است تمامی صحبت های روزهای آتی با وی جهت اضافه و کم شدن بازیکنان از فهرست افراد باقی مانده شکل مشورت به خود گرفته و از هرگونه تحمیل نظر و اختلاف پرهیز شود.

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/ امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)