مرجع خبري پرسپوليس : عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به تصمیم فدراسیون برای حذف جام حذفی گفت: به خاطر تیم ملی قصد داریم این کار را انجام دهیم.


بهاروند درباره تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر حذف جام حذفی در فصل جدید به دلیل برنامه‌های تیم ملی گفت: هیئت رئیسه سازمان لیگ که نماینده باشگاه‌ها هم در آن حضور دارند، چنین مصوبه‌ای را به هیئت رئیسه فدارسیون پیشنهاد دادند و سپس سازمان لیگ در نشستی که با کی‌روش برگزار کرد، این پیشنهاد را به کی‌روش داد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وقت مناسبی برای تیم ملی نمانده و خود را برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده کند، نمی‌توانیم در صورت عدم تامین نیازهای کی‌روش انتظار داشته باشیم تیم ملی نتیجه بگیرد. به همین دلیل تصمیم به حذف جام حذفی گرفته شد تا هم تیم ملی به اهداف خود برسد و هم لیگ باکیفیت‌تری داشته باشیم.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حذف جام حذفی کی‌روش به فدراسیون تعهد می‌دهد تیم ملی به جام جهانی صعود کند، ‌گفت: در جلساتی که داشتیم چنین بحثی را مطرح کردیم و گفتیم کی‌روش هم باید تضمین دهد که با دادن امکانات به او تیم ملی نتیجه بگیرد اما کدام مربی است که تضمین دهد؟ ما به خاطر سرمربی تیم ملی چنین تصمیمی را نگرفتیم بلکه به خاطر تیم ملی این تصمیم را گرفتیم. نباید بهانه دست سرمربی تیم ملی بدهیم. او می‌گوید نیاز به این دارد که هر چند وقت یک بار 15 روز بازیکنان را در اختیار داشته باشد تا بتواند آنها را در حد بازیکنان اروپایی بالا ببرد. او برای خود توجیهات فنی دارد.

 

بهاروند ادامه داد: مطمئن هستم باشگاه‌ها از این تصمیم راضی هستند. چون برای تیم‌های لیگ یک، دو و سه فرقی نمی‌کند. آنهایی که می‌خواهند در جام حذفی قهرمان شوند، هدف‌شان رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا است که ما تصمیم گرفته‌ایم در صورت تائید AFC با این تصمیم تیم اول تا چهارم لیگ برتر راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خودش یکی از مخالفان چنین تصمیمی بوده،‌ تاکید کرد: تیم ملی مقابل قطر نتیجه رضایت بخشی نگرفت. در جلسات شرایط تیم ملی را نقد می‌کنیم و این طور نیست که نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم. قطر در حدی نبود که بخواهد از ما مساوی بگیرد. اگر چنین تصمیمی گرفته‌ایم می‌خواهیم تیم ملی نتیجه بگیرد و مطمئنا برای مردم هم تیم ملی مهمتر از باشگاه‌ها است.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره استقرار ماموران سازمان بازرسی در فدراسیون گفت: خودم از کسانی هستم که همیشه در جلسات می‌گویم اگر فدراسیون قانونی را تصویب می‌کند همه باشگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند و نباید این طور باشد که یک باشگاه پولدار این همه ریخت و پاش و به فدراسیون دهن کجی کند.

 

بهاروند تاکید کرد: از کفاشیان خواستیم سازمان بازرسی به قراردادهای بازیکنان در باشگاه‌ها ورود کند چون 90 درصد باشگاه‌های لیگ برتر وابسته به دولت هستند. فدراسیون فوتبال مرجع قضایی نیست که بتواند در حسابرسی باشگاه‌ها سرک بکشد اما سازمان بازرسی می‌تواند ورود کند. وقتی وزارتخانه‌ای مثل وزارت ورزش نمی‌تواند باشگاهی مثل پرسپولیس را کنترل کند باید سازمان بازرسی ورود کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بازیکنی که امسال بالای یک میلیارد تومان قرارداد بسته آیا فصل بعد می‌تواند قراردادی پایین‌تر از این مبلغ امضا کند؟ یا باید سقف قرارداد برای همه رعایت شود یا اگر رعایت نمی‌شود نباید خودمان را گول بزنیم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)