قلعه نویی هم به متسو باخته هم کالدرون

مرجع خبری پرسپولیس : در حالی که همچنان باشگاه پرسپولیس بین سه نام برای هدایت این تیم رفت و آمد می کند نکات جالب توجهی در کارنامه های این مربیان دیده می شود.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس، برونو متسو و گابریل کالدرون از گزینه های هدایت تیم فوتبال پرسپولیس در فصل آینده سابقه شکست تیم استقلال را دارند.

 

باشگاه پرسپولیس تا به حال رسما از چهار مربی به نام های برونو متسو ، گابریل کالدرون ، مانوئل خوزه و ژرارد هولیه به عنوان گزینه های هدایت این تیم نام برده است که از این میان با اشتغال هولیه سرمربی سابق تیم لیورپول در باشگاه ردبول اتریش مذاکرات با وی بی نتیجه مانده است.

 

برونو متسو با توافق با پرسپولیس ایران را ترک کرده است و منتظر تماس باشگاه پرسپولیس است، گابریل کالدرون هم که در ترکیه با رویانیان دیدار کرده منتظر پاسخ این تیم است و قرار است مذاکرات با مانوئل خوزه پرتغالی نیز در تهران ادامه یابد.

 

از میان سه مربی باقی مانده دو مربی سابقه کار در کشورهای حوزه خلیج فارس و شکست تیم استقلال را دارا می باشند.

 

گابریل کالدرون مربی گری در خاورمیانه را از سال 2004 و با هدایت تیم ملی عربستان آغاز کرد و به جام جهانی 2006 صعود کرد. وی در سال 2008 پس از قهرمانی با الاتحاد راهی لیگ قهرمانان سال 2009 آسیا شد.

 

در لیگ قهرمانان 2009 الاتحاد با استقلال همگروه بود که یک برد و یک تساوی مقابل این تیم بدست آورد. استقلال در این بازی تاریخی با گل دقیقه 77 آرش برهانی از حریف خود پیش بود اما در نهایت با گل های دقایق 87 و 90 عماد مطیب و هشام بوشروان شاگردان کالدرون نتیجه را به سود خود به پایان رساندند. هدایت استقلال در این بازی بر عهده امیر قلعه نویی بود.

 

الاتحاد برای سومین بار با کالدرون به فینال لیگ قهرمانان 2009 رسید، اما شکست 2-1 مقابل پوهانگ کره جنوبی به معنای پایان کار کالدرون در الاتحاد بود.

 

اما برونو متسو گزینه فرانسوی هدایت پرسپولیس پس از جام جهانی 2002 راهی امارات شد و تا سال 2012 در تیم های عربی مربی گری کرد. وی با العین، الغرافه، تیم ملی امارات و تیم ملی قطر تاکنون 11 بار مقابل تیم های باشگاهی و تیم ملی ایران قرار گرفته که 3 برد و 2 تساوی و 6 باخت بدست آورده است.

 

او مقابل استقلال و سپاهان با العین و الغرافه پیروز شده و با تیم ملی قطر نیز مقابل تیم ملی ایران یک برد 3-1 در سال 88 کسب کرده است.

 

برتری متسو با الغرافه برابر سپاهان در زمان مربی گری امیرقلعه نویی اتفاق افتاد. سپاهان در ديدار چهارم خود در ليگ قهرمانان آسيا در اردیبهشت ماه 90 به مصاف الغرافه قطر رفت و با نتيجه يك بر صفربرابر تیم متسو تن به شکست داد. رحمتی در این مسابقه یک پنالتی الغرافه را نیز مهار کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)