مرجع خبری پرسپولیس : هادى آيت اللهى نايب رييس فدراسيون گفت : دلالى با داشتن مجوزهاى لازم در قانون تجارت و طبق ماده ۲۳۵ و ۲۳۶ نه تنها جرمى محسوب نشده بلكه اگر همراه با قواعد واقعى خودش باشد، شغل شريفى هم هست.

 

وى در پاسخ به اين سوال كه با توجه به خصوصى بودن تشكيلات سازمان ليگ، چطور سازمان بازرسى كشور كه يك نهاد دولتى است مى تواند در اين سازمان مستقر شده يا با عملكرد نظارتى نقل و انتقالات را كنترل كند، اظهار كرد: ما در اين فوتبال فعلا هيچ جاى خصوصى نداريم و در هر تشكيلاتى يك سر قضايا به هر نوعى به دولت وصل مى شود. اينكه مثلا محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس مى گويد قانون سقف قراردادها را رعايت نكردم، به هر حال بايد يك جايى در اين باره پاسخگو باشد.

بازيكنانى كه بالاتر از سقف قرارداد بستندحق شكايت ندارند
وى افزود: جايى كه مربوط به ماست هيات  فوتبال و آن قراردادهاى ثبت شده خواهد بود. ما قانونا قراردادى كه خارج از سقف باشد را نمى توانيم ثبت كنيم. حالا اگر امتياز دادن به بازيكنان در قالب چيزهاى ديگر بوده، بازيكنان بايد بپذيرند اگر در دريافتى هايشان به مشكل برخورد كنند، نمى توانند به هيچ مرجعى شكايت كنند. تنها مرجع رسيدگى كننده به شكايات فوتبالى كميته انضباطى فدراسيون است. آيت اللهى در پاسخ به اين سوال كه با اين تفسير شما، مى توان نتيجه گرفت باشگاه ها مشروط به اينكه بتوانند هزينه هايشان را تامين كنند، مجاز هستند قانون سقف قراردادها را رعايت نكنند! تصريح كرد: خير منظورم اين نيست. اين روال، رفتار باشگاه هايى كه قانون سقف را رعايت نمى كنند، توجيه نمى  كند. صحبت هاى من يك نوع آگاهى براى آنهايى است كه اقدام به پرداخت يا دريافت پول هاى زيرميزى مى كنند. امروز من مدير هستم، ممكن است فردا ديگر در آن باشگاه مدير نباشم؛ بنابراين مدير بعدى چطور بايد تعهدات نابجاى مدير قبلى را انجام دهد؟ يا آنكه بازيكن با مدير قبلى طرف بوده و توافقى با مدير جديد ندارد. حتى ممكن است بازيكنى به طور مصلحتى خودش را مصدوم كند، تا مدت زيادى از يك فصل را استراحت كرده اما در عين حال پول هنگفتى بگيرد. همه اين اشكالات نشان مى دهد كه توافق هاى خارج از قانون اعتبارى ندارد.

 

حضور تيم ها در قرعه كشى به منزله حضور قطعى شان در ليگ برتر نيست

وى در واكنش به اينكه « بارها اعلام شده بود باشگاه هاى بدهكار تا پيش از تعيين و تكليف  بدهى هايشان حق حضور در ليگ برتر را ندارند اما با اين حال تمام تيم هاى ليگ برترى در قرعه كشى ليگ شركت داده  شدند! » گفت: ما نمى توانستيم زمان قرعه كشى ليگ را به عقب بياندازيم. جدا از بحث بدهى ها اصلا بعضى باشگاه ها در شرايط عادى هم براى حضور در ليگ برتر مشكل دارند. بعضى از آنها امكانات لازم را نداشته يا تيم را براى حضور در اين بازى  ها آماده نكردند. بنابراين صرف حضور تيم  ها در قرعه كشى تضمين  كننده حضورشان در ليگ امسال نيست.

 

كاهش تعداد تيم هاى ليگ امسال به سود تيم ملى است
آيت اللهى ادامه داد: به طور مثال آيا شما از باشگاه راه آهن در فصل نقل و انتقالات خبرى شنيده ايد؟ چند باشگاه ديگر هم تاحدى همين وضعيت را دارند. بنابراين ما قرعه كشى را در زمان مقرر برگزار كرديم، حالا اگر تا پيش از شروع بازى ها اين باشگاه ها به مشكلات شان رسيدگى كردند كه هيچ اما در غير اين صورت از تعداد تيم هاى ليگ امسال كم مى كنيم كه اتفاقا هم به سود تيم ملى هم هست.

 

آقاى رويانيان قرعه استقلال نصيب شما مى شد باز هم اعتراض مى كرديد؟!

نايب رييس فدراسيون در واكنش به اعتراض هاى رويانيان نسبت به قرعه  كشى رقابت هاى ليگ، گفت: سوالم از رويانيان اين است كه آيا اگر قرعه  اى كه براى استقلال بوجود آمد نصيب پرسپوليس مى شد، آيا باز هم اعتراضى مى كرديد؟ اين شانس استقلال بوده كه تعدادى از حريفان خارج از خانه اش در هفته هاى ابتدايى ليگ تيم هاى تهرانى هستند و بازى هايشان در ورزشگاه آزادى برگزار مى شود. ممكن بود اين قرعه به پرسپوليس برسد. قرعه كشى در حضور نمايندگان تيم  ها برگزار شد و فدراسيون در قرعه هاى بيرون آمده دخالتى ندارد.

 

در جهت منافع تيم ملى بهتر است جام حذفى حذف شود
وى درباره حذف احتمالى جام حذفى و اينكه آيا نظر باشگاه ها را هم در اين رابطه دخالت مى دهيد، گفت: تصميم به اين اقدام گرفتيم تا از فشردگى رقابت هاى داخلى در جهت منافع تيم ملى كم كنيم. سازمان ليگ از AFC در اين باره استعلام گرفته كه ظرف امروز و فردا پاسخ آن را دريافت مى كنيم. نظر باشگاه ها را هم مى پرسيم اما باشگاه هاى ما هم بپذيرند كه اولويت همه ما براى فوتبال ايران بايد موفقيت تيم ملى باشد. همه مردم ايران مى خواهند تيم ملى به جام جهانى ۲۰۱۴ صعود كند كه خواسته به حقى هم هست.

 

كره جنوبى پيش از جام جهانى۲۰۰۲ ليگ كشورش را تعطيل كرد
نايب رييس فدراسيون تاكيد كرد: حتى اگر لازم باشد بايد در مقاطعى ليگ را هم بخاطر تيم ملى تعطيل كنيم. كره جنوبى براى آمادگى هرچه بيشتر در جام جهانى ۲۰۰۲ ليگ كشورش را تعطيل كرد. نتيجه اش را هم گرفت و ديديم كه در جمع چهار تيم پايانى جام جهانى قرار گرفت. همه بايد از تيم ملى حمايت كنيم تا آمادگى بيشترى پيدا كند. البته حقوق باشگاه ها هم ناديده گرفته نمى شود اما انتظار داريم آنها همچون گذشته از برنامه هاى تيم ملى حمايت كنند.

 

پس از مجمع، بهروان به AFC معرفى مى شود
در واكنش به اينكه همچنان عزيزمحمدى به عنوان نماينده ايران در جلسات AFC شركت مى  كند، آيا براى حضور بهروان در كنفدراسيون آسيا برنامه اى نداريد، اظهار كرد: عزيزمحمدى از قبل به AFC معرفى شده بود و الان هم در برنامه ها شركت مى كند. طبق روال پس از آنكه مجمع فدراسيون برگزار و در نهايت بهروان رسما به عنوان رييس كميته مسابقات انتخابات انتخاب شد، قطعا او را به AFC معرفى مى  كنيم.

 

شايد مجمع فدراسيون را بعد از ماه رمضان برگزار كنيم
نايب رييس اول فدراسيون درباره زمان برگزارى اين مجمع نيز خاطرنشان كرد: اگر مجمع در زمان قبلى اعلام شده يعنى ۲۱ تير برگزار نشود، قطعا اين مجمع را در اولين روز كارى پس از ماه مبارك رمضان برگزار مى كنيم تا تكليف نايب رييس دوم رييس كميته مسابقات فدراسيون هم مشخص شود. به تاخير افتادن برگزارى مجمع و طولانى شدن مسووليت سرپرستى سازمان ليگ از نظر قانونى مشكلى ندارد.

 

بايد مشكلات درون مجموعه تيم ملى فوتسال را حل كنيم
وى با بيان اينكه فدراسيون بنا ندارد تا جام جهانى فوتسال سرمربى تيم ملى را تغيير دهد، در اين باره گفت: على صانعى از سرمايه هاى فوتسال ايران است كه بايد حفظ شود. ما فقط بهتر است برخى مشكلات درون مجموعه تيم را حل كنيم كه با به خدمت گرفتن يك مدير فنى خارجى اين اقدام را انجام مى دهيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)