مرجع خبری پرسپولیس : بازیکنی که انتظار می‌رفت فصل دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر را با آبی ها سپری کند به دلیل اختلاف بر سر مبلغ قرارداد در تمرینات این تیم شرکت نکرد تا جدایی‌اش از آبی‌پوشان قطعی شود.

پس از آنکه  قلعه نویی رسما به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال معرفی شد، مسئله ماندن یا جدایی جباری که پیش از این بارها عملکرد فنی امیر قلعه نویی را به چالش کشیده و جزو منتقدات اوست مطرح شد.

وی در این مدت هیچ وقت به صراحت در خصوص ماندن یا جدایی از استقلال اظهارنظر نکرده است. در مقابل قلعه نویی نیز به صورت تلویحی خواهان ادامه حضور این بازیکن تاثیرگذار شده، البته در صورت قرار گرفتن او در چارچوب تیمی آبی پوشان.

مسئولان استقلال که از شرایط حاکم بر روابط امیر قلعه نویی و مجتبی جباری آگاه بودند با جذب میثم بائو، ایمان مبعلی و قاسم دهنوی تا حدودی خاطرشان از جدایی احتمالی جباری آسوده شد. در این بین آنها با برگ برنده به مذاکره با جباری نشستند و با ارائه پیشنهادی کمی بالاتر از سقف قرارداد خواهان ادامه حضور او در جمع آبی پوشان شدند. با این شرایط مدیران استقلال وارد بازی شدند که در هر صورت برنده از آن خارج می‌شدند.

اگر جباری به درخواست آنها پاسخ مثبت می‌داد که با رقمی مناسب این بازیکن ملی پوش را در استقلال حفظ می‌کردند و اگر هم به پیشنهادشان پاسخ منفی می‌داد، بازهم برنده بودند، چون پیشنهاد خود را ارائه کرده بودند و او با رقم پیشنهادی باشگاه حاضر به تمدید قرارداد نشده بود. اینها توجیهی مناسب برای هواداران استقلال بود که این تیم را با قلعه نویی، و بدون جباری و ستاره های فصل قبل تحمل کنند.

تمام این اتفاقات تا قبل از انصراف قاسم دهنوی برای حضور در باشگاه استقلال و دور زدن به سمت تراکتورسازی رخ داد. زمانی که این بازیکن ملی پوش قرارداد خود با استقلال را زیر پا گذاشت و تراکتورسازی را ترجیح داد و به تبریز رفت، مسئولان استقلال بازهم با جباری وارد مذاکره شدند این بار اما آنها نمی‌توانستند با شرایط قبلی با او گفتگو کنند به همین خاطر رقم پیشنهادی بالاتر رفت و مذاکرات جدی‌تر شد.

مدیران باشگاه استقلال که برای تمدید قرارداد حمتی، منتظری و حیدری حسابی دست به جیب شده بودند، برای حفظ جباری رقمی بالاتر از پیشنهادی قبلی را در نظر گرفته بودند که ابتدا مورد موافقت این بازیکن قرار نگرفت اما او با طرح پیشنهادی تازه حاضر به عقد قرارداد با باشگاه استقلال آنهم با رقم پیشنهادی مدیران این باشگاه شد. او در مذاکرات با مدیران باشگاه تاکید کرد، تنها در شرایطی حاضر به تمدید قرارداد می‌شود که مطالبات معوقه فصل گذشته‌اش پرداخت شود.

ارائه این پیشنهاد البته واکنشی تازه از مدیران استقلال را به دنبال داشت. آنها که از اتفاقات فصل گذشته ظاهرا دل خوشی نداشتند با یادآوری این مسائل عنوان کردند بخشی از مطالبات جباری به علت جریمه کسر می‌شود! این موضوع عصبانیت جباری را به دنبال داشت و روند مذاکرات استقلالی‌ها با او را مختل کرد. از آن تاریخ تا به امروز اتفاق مثبتی که موجب تمدید قرارداد جباری با باشگاه استقلال شود، رخ نداده است و او روزبه روز دورتر از باشگاه استقلال می‌شود.

در این مورد گفته می‌شود در آخرین نشستی که جباری با مسئولان باشگاه داشته، لحن دوستانه‌ای بین طرفین رد و بدل نشده و کار به درگیری نیز کشیده شده است. همین اتفاق یکی از عوامل اصلی دور شدن جباری از این تیم بوده است.

از مس کرمان به عنوان مقصد بعدی مجتبی جباری یاد می‌شود، البته در صورتی که استقلالی‌ها با شرایطی تازه با این بازیکن وارد مذاکره نشوند. باید منتظر ماند و دید ستاره یاغی استقلالی ها در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل نقل و انتقالات چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

البته امروز دوشنبه یکی از مسئولان باشگاه استقلال تاکید کرد که مجتبی جباری دیگر جایی در استقلال ندارد و جدایی او از جمع آبی پوشان قطعی شده است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)