در بحث حرفه ای سازی پرسپولیس از همه باشگاه ها جلوتر است

مرجع خبری پرسپولیس : قائم مقام باشگاه پرسپولیس تهران با اعتراض به لغو برگزاری جام حذفی درسال جاری گفت: این تصمیم غیركارشناسانه و غیر منطقی است.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته اعلام كرد كه لغو برگزاری رقابت های جام حذفی در سال جاری قطعی است.

بنابرگزارش ها،‌ مسوولان فدراسیون فوتبال علت این اقدام خود را درخواست سرمربی تیم ملی فوتبال برای كاهش فشار بربازیكنان ملی پوش اعلام كرده اند كه این ادعا از سوی سرمربی پرتغالی تیم ملی رد شده است.

جمشید زارع گفت: باشگاه پرسپولیس شدیدا نسبت به حذف مسابقات جام حذفی فوتبال كشور معترض می باشد.

وی ادامه داد:این اقدام فدراسیون فوتبال غیركارشناسی و غیر منطقی است و آنهامی توانستندقبل ازتصمیم گیری دراین خصوص باكارشناسان،اصحاب رسانه، مدیران باشگاه ها و افراد مطلع صحبت كنند.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس گفت: به اعتقاد من این تصمیم شتابزده و عجولانه بود و باعث كاهش انگیزه تیم های لیگ یك و ته جدولی لیگ برتر شده است.

وی تصریح كرد: بالاخره نفهمیدیم كه این تصمیم سوال برانگیز به تقاضای كی روش گرفته شده یا مسئولان فدراسیون فوتبال و یا سازمان لیگ چنین تصمیمی را اتخاذ كرده و آن را به گردن همدیگر می اندازند.

وی اظهار داشت:سرمربی پرتغالی تیم ملی با ارسال پیامی اعلام كرده كه هیچ نقشی در این تصمیم فدراسیون نداشته است و به این ترتیب به نظر می رسد كه این تصمیم در خود فدراسیون فوتبال گرفته شده است.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در ادامه در باره فعالیت های اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران گفت:فلسفه وجود و شكل گیری این اتحادیه دفاع از باشگاه ها و حقوق مسلم آنها درفوتبال كشور می باشد كه متاسفانه دراینگونه موارد اتحادیه رسالت اصلی خود را فراموش كرده است.

وی تاكید كرد: اعتراض رسمی خود را طی نامه رسمی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام كرده ایم.

 

قائم مقام باشگاه پرسپولیس گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تاریخ دقیقی برای حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها اعلام نکرده است،

وی افزود: این روزها شاهد انجام مصاحبه‌های مختلف از طرف مقامات مسئول سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال هستیم که باعث بلاتکلیفی جامعه فوتبال به طور اعم و باشگاه‌های فوتبال به طور خاص شده است.

وی اضافه کرد: عدم آگاهی برخی مسئولان و احاطه نداشتن به مسائل فنی باعث شده اطلاعات متضادی ارائه شود و به نظر می‌رسد خود مسئولان تفکیکی بین کسب سهمیه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اخذ مجوز حرفه‌ای برای حضور در مسابقات لیگ آسیا از سال 2013 قائل نشدند؛ در حالی که این دو موضوع کاملا باید از هم متمایز شود.

زارع خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که در بازرسی AFC سال گذشته صورت گرفته سهمیه کشورها برای سال 2012 مشخص شده و امسال تنها AFC از 4 تیم حاضر در مسابقات قهرمانان آسیا(سپاهان، تراکتورسازی، استقلال و صبا) و 3 تیم صعود کننده از لیگ آزادگان (آلومینیوم بندرعباس، گهر زاگرس درود و پیکان تهران) بازدید به عمل خواهد آورد. مسئولان با علم بر این موضوع می‌کوشند با انجام مصاحبه فرافکنی کرده و با توجه به آنکه بعضی تیم‌ها مانند گهر زاگرس در حال حاضر واجد شرایط لازم برای کسب سهمیه نیستند درصدد زمینه‌سازی برای توجیه کسب سهمیه احتمالی یا حذف هستند.

وی گفت: نگاهی به لیست 21 گانه مدارک مورد نیاز با لیست‌ درخواستی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا که با هم معارض هستند نشان دهنده این است که مسئولان سازمان لیگ و اتحادیه زحمت تطبیق لیست‌ها و به روز کردن آنها را به خود نداده و مواردی نظیر رزومه مدیر مسابقات یا لیست تماشاگران و یا جدول پخش مسابقات تلویزیونی اصولا در لیست جدید وجود ندارد. اعلام تاریخ‌های مغایر و ناصحیح هم مزید بر علت شده است.

زارع تأکید کرد:  باید به صراحت گفت که AFC هیچ تاریخ دقیقی برای حرفه‌ای سازی اعلام نکرده است، ولی منطقی است سازمان لیگ، کمیته صدور مجوز و کارشناسان آن باید تا قبل از شروع فصل جدید مسابقات اسامی تیم‌های دارای مجوز را اعلام کنند. از مسئولان درخواست می‌کنیم با ارائه مستندات AFC به طور کاملا واضحی اعلام کنند که AFC چه تاریخی را دقیقا برای ارائه مدارک حرفه‌ای سازی معلوم کرده تا باشگاه‌ها دچار سردرگمی نشوند و کار به صدور اخطاریه و تهدید کشانده نشود.

قائم مقام پرسپولیس اظهار داشت: بیان این مطلب از طرف سرپرست محترم سازمان لیگ در هفته گذشته که فقط یک تیم مدارک خود را به طور کامل ارائه داده ضعف مدیریتی دوستان است که هیچ باشگاهی حاضر به همکاری با آنها نیست ولی مسئولان به دلیل بیم از آینده ناچار به پناه بردن به آن هستند.

زارع یادآور شد: باشگاه پرسپولیس با توجه به دستور اکید سردار رویانیان از آبان ماه سال 1390 به طور جدی امر حرفه‌ای‌سازی را پیگیری کرده و به طور زیربنایی به آن پرداخته به طوری که فقط برای الزام سازمان ایمنی و خدمات رسانی باشگاه فعالیت خاصی داشته و ثمره آن در فصل آینده مسابقات مشاهده خواهد شد. باشگاه در تلاش است تا 2 سال آینده به عنوان یک باشگاه الگو و حرفه‌ای در مسابقات لیگ ایران و لیگ آسیا حضور داشته باشد.

زارع عنوان کرد: نحوه برخورد AFC با مورد کسب سهمیه و صدور مجوز و عدم قاطعیت آنها در برخورد با فدراسیون‌ها نیز مزید بر علت شده تا مقامات هرکاری که مایل هستند انجام  دهند. با اجرایی شدن سیستم صدور مجوز نیازی به اجرای مقررات زائد کسب سهمیه است و سهمیه کشورها بر اساس رده بندی فیفا می‌تواند تعیین شود.

وی یادآور شد: با قاطعیت اعلام می‌کنم در بحث حرفه‌ای سازی و استاندارد سازی باشگاه پرسپولیس و تعداد دیگری از باشگاه‌ها از سازمان لیگ و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال قوی‌تر عمل کرده‌ایم و حاضرم این موضوع را با ارائه مستندات در حضور اصحاب رسانه ثابت کنم. امروز مدارک کامل خود را با ترجمه رسمی آن همراه با مستندات مربوط به نامه رسمی به مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تحویل می‌دهیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)