مرجع خبری پرسپولیس : سیر و سلوک هواداران مشعوف از این عملکرد در افلاک در این روزها باعث شده بعضا رویا پردازی هایی انجام شود که به دور از منطق می باشد.

 

بدون شک سرخ پوشان پایتخت, بهترین عملکرد را در میان رقبا در بازار نقل و انتقالات داشته اند . با روی کار آمدن “خوزه مانوئل” مربی کار کشته و خوش سابقه پرتغالی و در درست گرفتن سکان هدایت تیم توسط این مربی با دانش، بار دیگر از پرسپولیس یک مدعی جدی قهرمانی و شاید بزرگ ترین مدعی فتح جام ساخته است.

 

 

جذب برترین های لیگ, مربی دارای کارنامه و صاحب سبک و مدیریت برنامه محور باشگاه, باعث شده که پرسپولیس امسال یک تیم رویایی و به اصطلاح “کهکشانی” لقب بگیرد. لقبی که خیلی زود باعث پشیمانی مدیریت در استفاده از آن شد و به نظر می رسد اعطای این القاب بیشتر از اینکه خیر داشته باشد اسباب حاشیه سازی بدخواهان را در پی دارد.

 

سیر و سلوک هواداران مشعوف از این عملکرد در افلاک در این روزها باعث شده بعضا رویا پردازی هایی انجام شود که به دور از منطق است. پرسپولیس تیمی یکدست و سرشار از ستارگان لیگ است و در این شکی نیست اما این اجتماع ستارگان همان اندازه که اسباب مسرت است, ممکن است باعث مشکلاتی نیز شود. از جمله این مشکلات می توان به بالا رفتن بی حد و اندازه سطح توقعات اشاره کرد. فوتبال امروزه یک علم است، یک رقابت که مانند هر پیکاری وابسته به شرایطی متعدد است. شرایطی درون تیمی و برون تیمی که فراهم نمودن بخشی از آن توسط باشگاه صورت می پذیرد و بخشی نیز از اراده باشگاه خارج است.

 

در فوتبال کنونی  نمی توان انتظار داشت که تیمهای رقیب کاملا دست و پا بسته با سری در حال تعظیم به میدان نبرد وارد شوند و در انتها با شمارگان گل بالا درون دروازه از میدان خارج شوند. اینکه هواداران خوشحال این روزهای پرسپولیس, به دلیل جذب ستارگان لیگ برتری برای رقبای خود به اصطلاح “کری خوانی” کنند به خودی خود عمل ناپسندی نیست اما این بحث آنجا مشکل آفرین می شود که بعضا دیده شده هواداران از تیم فصل آتی خود توقع برتری مطلق در تمام مسابقات آنهم با نتایجی با اختلاف گل های نجومی دارند!

 

بدون هیچ تردیدی این تفکر مشکل ساز خواهد شد. توقع قلع و قمع تمامی تیم های لیگ در مسابقات آتی, می تواند آستانه تحمل تماشاگران تیم را مانند دیگ جوشانی کند که با اولین ناکامی احتمالی, دچار انفجاری ویرانگر شود. انتظار جبران مافات فصل گذشته و کسب عنوان قهرمانی و نتایج مطلوب کاملا منطقی است اما توقعاتی همچون برد دربی آنهم با اختلاف 7 گل(!) دور از منطق به نظر می رسد، با وجود آنکه در فوتبال هر اتفاقی ممکن است.

 

لیگ برتر برای هر تیم شامل 34 مسابقه است، در این تعداد بازی قطعا نتایج مختلفی رقم خواهد خورد که مابین آنها شکست و تساوی های احتمالی نیز قابل انتظار است. پس بهتر است با نزدیک کردن سطح توقعات به اصول منطقی و ممکن, آمادگی ذهنی برای حمایت از این تیم رویایی در هر شرایط و با وجود نتایج گوناگون حاصل شده؛ و مانع بارور شدن بذر نفاق دشمنان قسم خورده همیشه حاضر این تیم شود. خصوصا آنانی که مترصد کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به تیم بزرگ پرسپولیس هستند.

 

علی ستایش/ انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)