مرجع خبري پرسپوليس : براي «تيم» شدن، اين پرسپوليس تنها يك دروازه‌بان كم دارد، دروازه‌باني كه شايعه‌ها مي‌گفتند ميثاق معمارزاده است و براي بازگرداندن او، باشگاه‌نشين‌ها كم تلاش نكردند.

 

 

ديروز اما همان‌ها خبر دادند كه حضور دوباره ميثاق در پرسپوليس منتفي شده و به جاي او قرار است يك برزيلي سرخپوش شود؛ نيلسون كوره آ ژونيور.

 

دروازه‌بان كوتاه قد- 184 سانتيمتري- راست پا و 36 ساله‌اي كه در برزيل در شهر ويتوريا متولد شده و البته بهترين سال‌هاي فوتبالي‌اش را در ويتورياگيمارش پرتغال گذرانده.

 

شروع فوتبال ژونيور با تيم جوانان ويتوريا بوده و او سه سال را هم در تيم اصلي همين باشگاه برزيلي بازي كرده كه حاصل آن دو قهرماني در ليگ و جام حذفي ايالت باهيا بود.

 

سانتاكروز، گاما، امريكانا و نائوتيكو هم ديگر تيم‌هايي هستند كه اين دروازه‌بان تا سال 2005 ميلادي براي‌شان بازي كرده و در آخرين فصل حضور در فوتبال برزيل هم نائوتيكو با كمك او به فينال ليگ ايالت پرنامبوكو رسيد.
سال‌هاي بعد از آن را امانيلسون كوره آ ژونيور يكسره در ليگ برتر پرتغال سپري كرده.

در فصل 2006-2005 ژونيور در 27 بازي در ليگ برتر درون دروازه ويتورياگيمارش حضور داشت اما نتوانست مانعي باشد براي سقوط دوباره اين تيم و خودش هم با ويتورياگيمارش راهي ليگ دسته 2 شد.

 

بعد از يك فصل حضور در اين رده و ثبت 28 بازي براي نيلسون كوره آ ژونيور، ويتورياگيمارش به ليگ برتر بازگشت و ژونيور را همچنان به عنوان دروازه‌بان اول با خود همراه داشت؛ دروازه‌باني كه تا پايان تازه‌ترين فصل از ليگ برتر پرتغال در سال 2012، پاي ثابت همه بازي‌هاي ويتورياگيمارش بوده و فصل آخر را با مقام سومي در ليگ و تصاحب سهميه يوفا از سر گذرانده.

 

يك نايب قهرماني در جام حذفي پرتغال (در فصل 2011-2010) با ويتورياگيمارش هم در كارنامه ژونيور به چشم مي‌خورد و به علاوه، او سابقه بازي در تيم زير
20 ساله‌هاي برزيل را هم دارد.

 

همين دروازه‌بان اما امروز بدون تيم مانده و اميد بسته به حضور در پرسپوليس. پرسپوليسي كه تنها شهاب گردان را درون دروازه دارد و به ناچار، مسعود داستاني را از تيم اميدش قرض گرفته تا تنها دروازه‌بانش بي‌رقيب نماند.

 

سرمربي پرتغالي هم كه روزهاي زيادي از حضورش نمي‌گذرد، تاييد كرده كه براي تكميل تيمش تنها يك دروازه‌بان مي‌خواهد و چه بهتر كه اين دروازه‌بان خارجي باشد.

 

از همين رو باشگاه با نيلسون كوره آ ژونيور وارد مذاكره شده و موافقت اوليه او براي سرخپوش شدن را هم گرفته با اين همه باشگاه اعلام كرده جذب ژونيور برزيلي 50-50 است و مذاكره‌ها همچنان در جريان.

 

قرار است تكليف اين دروازه‌بان تا چند روز ديگر مشخص شود و البته در اين ميان، دغدغه‌اي بابت پايان فصل نقل و انتقالات در ذهن پرسپوليسي‌ها نيست چرا كه بازيكنان خارجي يك هفته بيشتر از مهلت مقرر براي ثبت قراردادهاي‌شان زمان دارند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)