مرجع خبری پرسپولیس : با تصميم هيات رييسه فدراسيون فوتبال، رقابت‌هاي هفته‌ي دوم ليگ برتر تنها در شرايطي برگزار مي‌شود كه هيچ دوربين تلويزيوني در ورزشگاه‌ها حضور نداشته باشد.

سيد محمد هادي آيت‌اللهي با اعلام اين خبر گفت: اين تصميمي است كه در جلسه عصر امروز (دوشنبه) هيات رييسه فدراسيون فوتبال گرفته شد.

به هر حال ما در همان هفته اول هم بر اساس درخواستي كه وزارت ورزش و جوانان از فدراسيون فوتبال كرده بود و اينكه خواستيم مردم از تماشاي اولين هفته ليگ برتر بي‌بهره نمانند دوربين‌هاي تلويزيون را به ورزشگاه‌ها راه داديم.

وي افزود: پس از آن قرار بود در جلسه مشتركي با مسئولان صداوسيما در اين باره به تفاهم برسيم. بر خلاف واكنش‌ها و انعكاس‌هاي مثبت فدراسيون مبني بر تعامل با صداوسيما اما مسئولان صداوسيما هيچ واكنشي نشان نداده و سر حرف خودشان ايستادند. سرانجام اعضاي هيات رييسه فدراسيون امروز دور هم جمع شده و به اتفاق آرا تصميم گرفتند تا تحت هيچ شرايطي بازي‌هاي هفته دوم ليگ برتر از تلويزيون پخش نشود.

آيت‌اللهي تاكيد كرد: دوربين‌هاي تلويزيوني تحت هيچ شرايطي نبايد به ورزشگاه‌ها راه داده شوند و اگر هم اين اتفاق بيفتد، داور مسابقه تا زماني كه دوربين در استاديوم باشد، اجازه ندارد بازي را آغاز كند. در عين حال باز هم اعلام مي‌كنيم با وجود اينكه چنين تصميمي را گرفتيم اما همچنان آماده هستيم تا با صداوسيما مذاكره كنيم. با وجود آن كه ساعت‌هاي مختلفي براي بازي‌هاي هفته دوم در سايت‌ صداوسيما منتشر شده اما مطمئنا تا توافقي ميان فدراسيون و صداوسيما حاصل نشود بازي‌ها از تلويزيون پخش نمي‌شود.

آيت‌اللهي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي گرفتن چنين تصميمي وزارت ورزش و جوانان را هم در جريان گذاشته‌ايد؟ گفت: هم وزارت ورزش و جوانان و هم برخي نهادهاي ديگر در جريان اين موضوع هستند. به هر حال حقوق فوتبال بايد داده شود، الان بحث فوتبال ملي و باشگاهي ما مطرح است. ما بايد بتوانيم هزينه سنگين باشگاه‌ها و تيم‌هاي ملي را بپردازيم تا آن‌ها به خوبي خودشان را براي مسابقه‌هاي بين‌المللي آماده كنند. متاسفانه برخي باشگاه‌ها در حال انحلال هستند و ما نيز پاي گرفتن حق پخش تلويزيوني ايستاده‌ايم.

نايب رييس اول فدراسيون در پاسخ به اين سوال كه آيا بازي‌هاي هفته دوم ليگ از طريق سي دي به دست مردم مي‌رسد؟ اظهار كرد: قطعا همين طور خواهد بود، ما با شركتي كه قرارداد بسته‌ايم درباره سازوكار توليد و پخش سي‌دي‌ها توافقاتي داشتيم و حتي اگر هفته دوم از تلويزيون پخش نشود، بازي‌‌هاي اين هفته را در قالب سي دي به دست مردم مي‌رسانيم. فدراسيون فوتبال فردا (سه‌شنبه) را هم منتظر صداوسيما مي‌ماند تا با آن‌ها مذاكره كند و در غير اين صورت مطمئن باشند كه دوربين‌هاي تلويزيوني هيچ صحنه‌اي را از مسابقه‌ها ضبط نخواهند كرد.

به این ترتیب و با توجه به محرومیت هواداران پرسپولیس از بازی برابر فجرسپاسی شیراز در صورتی که مسئولان فدراسیون روی حرف خود بمانند و بازی پخش مستقیم نشود ، طی اتفاقی نادر در جهان فوتبال به جز کادرفنی و مدیران دو تیم پرسپولیس و فجرسپاسی هیچ فردی مسابقه این دو تیم را نخواهد دید!

آیت الهی در حالی خبر از پخش مسابقات به صورت سی دی برای مردم می دهد که مشخص نیست بدون ورود دوربین به ورزشگاه ، فدراسیون چگونه مسابقات را ضبط خواهد کرد؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)