مرجع خبری پرسپولیس : رييس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: داوري‌هاي روز اول از هفته‌ دوم ليگ برتر مشكلي نداشت، ولي سعيد بخشي زاده بايد دروازه‌بان فجرسپاسي را با كارت زرد جريمه مي‌كرد.


حسين عسگري درباره عملكرد داوران در دو ديدار برگزار شده در چارچوب هفته‌ دوم ليگ برتر در روز گذشته (سه شنبه) گفت: در بازي راه‌آهن و گهر كه از نزديك ديدم، عملكرد داور خوب بود و مشكلي نداشت.

 

بنيادي فر كه قضاوت اين بازي را بر عهده داشت، جزو داوران جواني است كه يك سال و نيم است روي آنها سرمايه‌گذاري ‌كرده‌ايم. او اكنون 27 سال دارد و اگر روندش را به همين صورت ادامه دهد، مي‌تواند 18 تا 20 سال در بالاترين سطح داوري كند.

 

وي درباره ديدار پرسپوليس و فجرسپاسي هم گفت: فيلم اين بازي را نديده‌ام، اما با مطالعه گزارش ناظر و صحبت‌هاي دوستانمان در كميته‌ داوران كه فيلم را ديده‌آند، بايد بگويم كه اين بازي هم مشكل خاصي نداشت. تنها در يك صحنه كه پرسپوليس به گل اولش دست پيدا كرد، بخشي زاده بايد دروازه‌بان فجر را با كارت زرد جريمه مي‌كرد. داور در آن صحنه خطاي دروازه‌بان بر روي علي عسگر را كه در موقعيت آشكار گل بود، آوانتاژ داد و چون خطاي دروازه‌بان از دسته خطاهاي معمول بود يك كارت زرد برايش كفايت مي‌كرد.

 

عسگري همچنين گفت: برخلاف آنچه كه برخي از افراد تصور مي‌كنند داور براي اعلام آوانتاژ هيچ محدوديت زماني و مكاني ندارد و اگر در محوطه جريمه هم ببيند كه تيم حمله كننده موقعيت بهتري براي گلزني دارد، مي‌تواند آوانتاژ دهد. تمام تلاش قانون هم اين است كه بازي‌ها جذاب باشند و حقي از كسي ضايع نشود.

 

عسگري در ادامه به پنالتي اعلام شده براي فجرسپاسي اشاره و خاطر نشان كرد: آن طور كه از فيلم بازي و نظر اعضاي كميته‌ داوران بر مي‌آيد، اين پنالتي صحيح بوده و از نظر قانوني هيچ مشكلي نداشته است.

 

رييس دپارتمان داوري فوتبال همچنين به مساله اختلاف هيات فوتبال استان تهران با داور يكي از ديدارهاي ليگ اميدهاي تهران اشاره كرد و گفت: از آقاي سليماني خواسته‌ايم كه داوران، ناظر بازي، نماينده هيات فوتبال استان تهران و تمام افراد دخيل در اين ماجرا را به جلسه‌اي دعوت كنند تا موضوع را بررسي كنيم. به هر حال با اطلاعاتي كه داور به ما دا داده كارش صحيح بوده است، اما بايد حرف طرف ديگر را هم بشنويم تا تصميم نهايي را بگيريم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)