مرجع خبري پرسپوليس : بازیکن پیشین تیم پرسپولیس با بیان اینکه مگر پیشکسوتان پرسپولیس چه چیزی از استقلالی‌ها کمتر دارند گفت: رویانیان باید پیشکسوتان پرسپولیس را باور کند.


ضیاء عربشاهی درباره شکست پرسپولیس مقابل فجر سپاسی عنوان کرد: می‌خواهم رک حرف بزنم و حقیقت را بگویم. صد نفر اول فوتبال کشور ما با صد نفر دوم نهایت 7درصد فاصله دارند و همه بازیکنان در یک سطح هستند.

 

مدام می‌گویند استقلال و پرسپولیس کهکشانی بسته شده‌اند اما می‌خواهم تیم نفت تهران فصل گذشته را مثال بزنم. این تیم سال گذشته در روزهای آخر بسته شد اما با یکسری جوان گمنام و با انگیزه این تیم پنجم شد. به اندازه انگشتان دست تعداد بازیکنان شاخص نداریم در نتیجه همه چیز به شرایط روانی و بدنی تیم‌ها بر می‌گردد.

 

وی افزود: فجر شب گذشته جوان و با انگیزه بود و می‌خواست خیلی چیزها را ثابت کند. آنها می‌خواستند نشان دهند اگر سال گذشته مقابل تماشاگران پرسپولیس را شکست دادند امسال هم این توانایی را دارند اما پرسپولیس هنوز به شرایط آرمانی نرسیده و نباید فکر کنیم نفراتی که پرسپولیس آورده با بقیه فرق می‌کند.

 

عربشاهی در خصوص اینکه علی پروین شب گذشته گفته مربی خارجی مناسب پرسپولیس نیست گفت: در نشستی که همه پیشکسوتان پرسپولیس حضور داشتند همه اعضا به غیر از یک نفر با مربی خارجی مخالف بودیم. در این جلسه به رویانیان گفتم چرا نباید خودمان را باور کنیم؟ مگر استقلال یا تراکتورسازی که نایب‌قهرمان شد مربی خارجی داشتند؟ متأسفانه دو سه نفری هستند که می‌خواهند سرمربی پرسپولیس شوند و همیشه همراه با بادیگاردهای خود در بین تماشاگران می‌نشینند و عده‌ای برای آنها شعار می‌سازند.

 

وی تصریح کرد: تنها کسی که در جلسه پیشکسوتان با سرمربی ایرانی مخالف بود افشین پیروانی بود. او چون می‌داند برای سرمربی‌گری پرسپولیس دیگر جایگاهی ندارد می‌خواست مربی خارجی به پرسپولیس بیاید تا خودش هم به عنوان دستیار کنار او کار کند و البته باشگاه هم به او چنین پستی نداد. به رویانیان گفتم باید پیشکسوتان پرسپولیس را باور کند. چرا نباید امثال من، درخشان و یا خیلی افراد دیگر روی این نیمکت بنشینند. مگر ما بازیکنان تیم ملی نبودیم چرا نباید از این سرمایه‌ها استفاده کرد.

 

بازیکن پیشین پرسپولیس عنوان کرد:‌ می‌گویند ژوزه در نیمه اول نقاط قوت و ضعف حریف را شناسایی می‌کند اما من می‌گویم مربی اگر کار بلد باشد باید در همان 15دقیقه اول متوجه نقاط ضعف شود. هنوز هم معتقدم اگر این تیم را دست خود مربیان پرسپولیسی می‌دادند تیم نتیجه می‌گرفت، مگر ما از استقلالی‌ها چه چیزی کم داریم؟

 

عربشاهی تأکید کرد: متأسفانه دوره و زمانه‌ای شده که عده‌ای برای گرفتن پست، صبح تا شب خود را با مدیران می‌گذرانند اما ما از این کارها نمی‌کنیم و به همین دلیل هم دیده نمی‌شویم. کسی پرسپولیسی واقعی است که دنبال پول کلان نباشد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که مگر مدیران گذشته این تیم نیمکت مربی‌گری را به امثال دایی و استیلی ندادند اما نتیجه نگرفته‌اند اظهار داشت: مگر استیلی حقش بود که روی نیمکت سرمربی‌گری بنشیند؟ حتی من معتقد بودم که کاشانی هم مدیرعاملی حقش نیست یا عاشوری شب گذشته چه کرد؟ من اگر روی نیمکت پرسپولیس بودم به این بازیکنان امان نمی‌دادم. عاشوری رفیق من است و در دوران بازیگری هم بازیکن خوبی بود اما هر کسی را برای کاری ساخته‌اند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)