مرجع خبری پرسپولیس : رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با ابراز رضایت از عملکرد داوران در هفته دوم لیگ برتر گفت: تنها ایراد داوری در این هفته مربوط می‌شود به گل صحیح تیم سایپا به استقلال که داور و کمک داور آن را ندیدند.

حسین عسگری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دیدار راه آهن – گهر دورود که بنده ناظر داوری بازی بودم و دو مسابقه پرسپولیس – فجرسپاسی شیراز و سایپای البرز – استقلال که از سیما پخش شد، مشکلی خاصی در داوری دیده نشد، البته به غیر از گلی که تیم سایپا در دقیقه 16 وارد دروازه استقلال کرد و داور و کمکش آن را ندید.

وی با یادآوری اینکه در آن صحنه باید کمک علیرضا فغانی، داور بازی سایپای البرز – استقلال اعلام گل می‌کرد، افزود: خوشبختانه در آن بازی سایپا برنده از زمین خارج شد، در غیراینصورت این اشتباه داوری خیلی به چشم می‌آمد و می‌شد از آن به عنوان یک اشتباه تاثیرگذار داوری یاد کرد که در سرنوشت تیم سایپا تاثیرگذار بوده است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در ادامه خاطر نشان کرد: در دیدار پرسپولیس – فجرسپاسی هم پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند داور به اشتباه اعلام پنالتی کرده است که در بازبینی مجدد فیلم مشخص شد، ادعای آنها درست نیست و تصمیم داور درست بوده است.

عسگری افزود: در بازی ملوان – صنعت نفت نیز تیم میهمان روی گل اول ملوان معترض بود که در بررسی فیلم بازی مشخص شد این گل به درستی وارد دروازه تیم آبادانی شده است.

“براساس گزارش ناظران و بررسی فیلم برخی از دیدارها عملکرد کلی داوران در هفته دوم لیگ برتر مطلوب بوده است”، عسگری با بیان این جمله گفت: خدا را شکر می‌کنم که در این دو هفته داوران لیگ برتری به ویژه داوران جوان قضاوت‌های خوبی داشتند. اعتماد دپارتمان داوری از داوران جوان سلب نخواهد شود و در هفته‌های آینده نیز بازهم به آنها فرصت قضاوت خواهیم داد.

وی از موعود بنیادی‌فر، داور بازی راه آهن – گهرزاگرس دورود به عنوان یکی از جوان‌ترین داوران لیگ قضاوت کرد که در این بازی قضاوت خوبی داشته است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که بیشتر به داوران جوان فرصت عرض اندام بدهیم اما لازمه این کار همت این داوران، همکاری بیشتر اهالی فوتبال و اعتمادی است که از سوی کمیته داوران صورت می‌گیرد. فوتبال ما این نیاز را دارد که داوران جوان و پشتوانه داوری فوتبال کشورمان جای نفرات باتجربه را کم کم بگیرند و چهره داوری کشور جوان‌تر شود.

وی افزود: البته این کار به آسانی صورت نمی‌پذیرد و نمی‌توانیم به راحتی گروهی داور جوان را به جای داوران باتجربه به میدان بفرستیم. اینطور نیست که دست در قوطی بکنیم و داور از آن خارج کنیم! باید زمان بگذاریم و هزینه کنیم.

عسگری در خصوص داورانی که در تست داوران لیگ برتری حدنصاب لازم برای قضاوت در این رده را احراز نکردند، گفت: در بین این داوران سعید مظفری‌زاده به دلیل مصدومیت نتوانست در تست شرکت کند که خوشبختانه با رفع این مصدومیت او از هفته آینده در لیگ برتر قضاوت خواهد کرد. دیگر داوران نیز هر زمان آمادگی لازم را داشته باشند این آمادگی را داریم که از آنها تست بگیریم.

“داوران باید ابتدا آمادگی خود را نشان دهند و بعد مطالبه داوری کنند”، وی با بیان این جمله خاطر نشان کرد: امیدوارم این داوران هرچه زودتر آمادگی قضاوت در لیگ برتر را پیدا کنند، چرا که ما به تجربیات آنها نیاز داریم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعمال تغییرات در کمیته داوران فدراسیون گفت: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عوض شده و اینکه در این کمیته تغییرات صورت بگیرد. رئیس جدید می‌تواند از گزینه‌های خود در این کمیته داوران استفاده کند.

وی در ادامه افزود: ما بدون توجه به این اخبار و شایعات در دپارتمان داوری کار خود را می‌کنیم، چرا که در این دپارتمان کارمان مشخص و معلوم است. براساس آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده دوستان در کمیته داوران سیاست گذاری می‌کنند و مسائل کلان مربوط به داوری را زیر نظر دارند اما ما در دپارتمان مسائل فنی، توسعه و کارهای اجرایی را انجام می‌دهیم.

عسگری در خاتمه تصریح کرد: بنده با حکم آقای نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در دپارتمان داوری مشغول به کارم و فعلا کارم را بدون مشکل انجام می‌دهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)