مرجع خبری پرسپولیس : تنها یک شکست کافی بود تا امیر قلعه‌نویی درک کند که این بار حضورش در استقلال با دفعه‌های پیش فرق می‌کند.

 

باخت به سایپا و حاشیه‌های آن نشان از روزهای سخت امیر در ادامه لیگ دارد؛ روزهایی که سرمربی استقلال هر چند به آن عادت دارد و همیشه در هفته‌های اول لیگ آن را تجربه کرده اما این بار ماجرا با فصل‌های پیش یک فرق اساسی دارد.

 

تشویق فرهاد مجیدی از سوی هواداران استقلال در بازی با سایپا شاید بد‌ترین واکنش می‌توانست از سوی سکوهای آبی به اولین شکست تیمشان باشد. تشویق بازیکنی که شرط امیر قلعه‌نویی برای برگشتن به استقلال را نپذیرفت تا نتواند دوباره پیراهن آبی بر تن کند. حالا هواداران استقلال، نیامدن مجیدی را که محبوبیت فوق‌العاده‌ای روی سکو‌ها دارد از چشم امیر می‌بینند و با تشویق او در بازی با سایپا نشان دادند که قلعه‌نویی و استقلال باید در روزهای ناکامی منتظر تشویق فرهاد مجیدی باشند.

با اتفاقاتی که در بازی هفته گذشته استقلال افتاد، آبی‌ها شرایطی مانند پرسپولیس فصل گذشته پیدا کرده‌اند. در لیگ دوازدهم از هفته دوم بود که حمید استیلی هم روی نیمکت پرسپولیس، حال و روز امیر قلعه‌نویی را داشت. اگر امروز تشویق فرهاد مجیدی سوهان اعصاب قلعه‌نویی است در فصل پیش فریادهای «علی ی ی ی دایی»، حمید استیلی را که بنا به رفاقت با کاشانی جانشین دایی روی نیمکت پرسپولیس شده بود آزار می‌داد؛ فریادهایی که تا استعفای استیلی از سرمربیگری قرمز‌ها ادامه داشت و به نماد اعتراض تبدیل شده بود و سکوهای قرمز با فریاد زدن نام دایی نارضایتیشان را به گوش مدیران پرسپولیس می‌رساندند.

حالا هم این داستان برای قلعه‌نویی و استقلال در حال تکرار است و امیر به خوبی می‌داند که در صورت تکرار شکست‌های استقلال، فریاد «فرهاد د د د مجیدی» بلند‌تر از قبل در ورزشگاه آزادی شنیده خواهد شد، آن هم در اعتراض به مربی‌ای که همیشه ارتباط خوبی با سکو‌ها داشته است. تا قبل از تشویق مجیدی توسط هواداران استقلال در بازی با سایپا کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که یک شکست رابطه امیر و هواداران را شکرآب کند.

قلعه‌نویی در بیشتر روزهای حضورش در استقلال همواره حمایت سکو‌ها و هواداران را پشت سرخودش داشته است. همین ارتباط خوب با سکو‌ها باعث شده بود او در کمتر مسابقه‌ای از سوی هواداران استقلال مورد اعتراض قرار بگیرد. البته برخی در این بین رابطه دوستانه قلعه‌نویی و تماشاگران را به لیدرهایی ارتباط می‌دهند که توسط امیر قلعه‌نویی شارژ مالی می‌شوند تا جو سکو‌ها را به نفع سرمربی استقلال تغییر دهند. این حرف و حدیث‌ها در سال‌های گذشته بیشتر از قبل شده است و منتقدان قلعه‌نویی می‌گویند که امیر با پول جو سکو‌ها را به نفع خودش تغییر می‌دهد؛ موضوعی که همواره قلعه‌نویی آن را رد کرده و عنوان کرده که مخالفانش چشم دیدن موفقیت او را ندارند.

با وجود این حتی در روزهایی که قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم نبود در شکست‌های استقلال، بیشتر از همه امیر قلعه‌نویی تشویق می‌شد و سکو‌ها خواهان بازگشت او به استقلال بودند؛ مسئله‌ای که واکنش مربیان وقت استقلال را هم به همراه داشت و آن‌ها از مرحوم ناصر حجازی و صمد مرفاوی گرفته تا پرویز مظلومی در مصاحبه‌هایشان، جوسازی علیه نیمکت آبی‌ها روی سکو‌ها را به امیر قلعه‌نویی منتسب می‌کردند که با ساپورت برخی لیدرهای شناخته شده و تحریک تماشاگران به شعار دادن علیه کادرفنی وقت استقلال می‌خواهد زمینه را برای بازگشت دوباره‌اش به نیمکت استقلال آماده کند.

در این شرایط امیر قلعه‌نویی چه زمانی که در استقلال بود و چه زمانی که در تیم دیگری مربیگری می‌کرد روی سکو‌ها تشویق می‌شد و کمتر مسابقه‌ای را می‌توان سراغ گرفت که قلعه‌نویی در پایان بازی از سوی تماشاگران مورد اعتراض قرار بگیرد و همه این‌ها نشان از در اختیار داشتن کنترل تماشاگران در دست قلعه‌نویی بود که توسط لیدرهای منتسب به او سازماندهی می‌شد.

اما به نظر می‌رسد در لیگ دوازدهم دیگر سکو‌ها خط امیر را نمی‌خوانند و او دیگر بین تماشاگران آن حاشیه امنیت فصل‌های گذشته را ندارد و این بار سنگ انداختن قلعه‌نویی جلوی پای مجیدی برای آمدن به استقلال باعث شده تا امیر، پس از اولین شکست در دومین هفته لیگ، سکو‌ها را به صورت غیرمستقیم علیه خودش ببیند و تماشاگران با فریاد زدن نام مجیدی اعتراض خودشان را به گوش سرمربی تیمشان برسانند. آن‌ها اگر چه به طور غیرمستقیم علیه قلعه‌نویی شعار ندادند اما تشویق بازیکنی که قلعه‌نویی دل خوشی از او ندارد دست‌کمی از هو کردن امیر نداشت.

بازی با سایپا را باید پایان حکومت امیر روی سکوهای آبی دانست؛ حکومتی که تا پیش از این او همیشه از آن به عنوان یک اهرم فشار و ابزار محبوبیت از آن استفاده می‌کرد اما طرد کردن فرهاد مجیدی که بین تماشاگران هواخواهان زیادی داشت و خیلی‌ها معتقدند می‌توانست در لیگ دوازدهم عصای دست تیم باشد باعث شد تا قلعه‌نویی هم مانند سایر مربیان قبلی استقلال با هر ناکامی، اعتراض سکو‌ها را متوجه خودش ببیند و منتظر تشویق فرهاد مجیدی از طرف تماشاگرانی باشد که امیر را در برنگشتن مجیدی به استقلال مقصر می‌دانند.

جدیدترین تجربه قلعه نویی در هدایت استقلال با دفعات قبلی سرمربی گری او در این تیم تفاوت های بسیاری کرده است. در گذشت ناصر حجازی محبوب آبی ها با بغض و کینه ای عمیق نسبت به قلعه نویی و حواشی مراسم بزرگداشت وی ، نخواستن فرهاد مجیدی و قلم قرمز روی نام محبوب ترین بازیکن فعلی استقلال، سیطره همیشگی اردشیر روی سکوها را از بین برده و گروه های مخالف پرجمعیت تری علیه او تشکیل داده است.

 

اگر چه قلعه‌نویی شعار تماشاگران در تشویق کاپیتان فصل گذشته استقلال را هدایت شده دانسته و آن گروه از تماشاگرانی که از دقیقه ۶۰ بازی استقلال – سایپا شروع به تشویق مجیدی کرده‌اند را بی‌معرفت و بدتر از اهالی کوفه می‌داند اما با تمام این‌ها اتفاقات هفته دوم برای امیر قلعه‌نویی یک پیام ویژه داشت؛ پیامی که به امیر نشان داد او در لیگ دوازدهم بر خلاف فصل‌های گذشته دیگر حمایت سکو‌ها را در روزهای شکست همراه خودش ندارد و این پیام تلخ به عقیده تماشاگران استقلال تاوان خط قرمز روی نام فرهاد مجیدی است!

 

 

 

{flv}majidi-amir[pnnc.ir]{/flv}

* برای تماشا نیاز به فلش پلیر دارید

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)