مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت كه پرسپوليس با ترس بازي مي‌كند و بازيكنان اين تيم به كار روانشناسي نياز دارند.

مانوئل ژوزه در نشست خبري پس از بازي پرسپوليس و صبا اظهار كرد: از روز اول گفته بودم در هفته‌های ابتدایی کار سختی داریم ولی واقعاً فکر نمی‌کردم شرایط به این شکل پیش برود.

وی افزود: بازيكنان ما تلاش زيادي براي بردن كردند، آن‌ها نمي‌خواستند بازنده باشند اما انگار مسئوليت سنگيني به روي دوش‌شان است. ما مي‌خواستيم برنده باشيم و دوندگي زيادي هم داشتيم اما با ترس نمي‌شود بازي كرد. اين دومين مسابقه‌اي است كه پرسپوليس با ترس بازي مي‌كند.

 

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم بايد روي اين تيم كار روانشناسي كرد و قطعا اين كار را انجام مي‌دهم، شايد از اين طريق جواب بگيريم. ما فرصت‌هايي كه حريف مي‌خواست به آن‌ها داديم. نيمه اول كه اصلا خوب بازي نكرديم و تنها يك فرصت در دقيقه 33 به دست آورديم. حتي پاس‌هاي درست هم نداشتيم چون با استرس و حالت عصبي كار مي‌كرديم.

ژوزه ادامه داد: من براي كاهش استرس تيم و آرام كردن بازيكنان دو بازيكن 34 ساله و 35 ساله يعني مهدوي كيا و كريمي را به زمين فرستادم، اوضاع خيلي آرام نشد اما باكيفيت‌تر شديم. در نيمه دوم شانس‌هاي برد زيادي داشتيم اما يك اشتباه دفاعي باعث شد گل اول را بخوريم. در ادامه باز هم شانس مساوي كردن داشتيم اما دوباره يك اشتباه ديگر پنالتي به حريف داد، بنابراين اين يك مشكل است و بايد آن را برطرف كنيم. وقتي از نظر فكري شرايط خوبي داشته باشيد مي‌توانيد نتيجه بازي را عوض كنيد اما اين تيم از باختن هم مي‌ترسد، ظاهرا وضعيت فصل پيش پرسپوليس تاثير منفي روي بازيكنان گذاشته است. ما شروع بدي داشتيم. مدتي تعطيل هستيم كه بعضي از بازيكنان به تيم ملي مي‌روند اما روي ساير بازيكنان از نظر فكري كار مي‌كنيم.

ژوزه در پاسخ به اين سوال كه گذشته از مسائل روانشناسي و فكري چرا از نظر فني خوب نيستيد؟ گفت: فكر و ذهن، بدن‌ها را آماده مي‌كند و همين طور با بدن‌ها مي‌شود به لحاظ فني خوب بود. اين‌ها به يكديگر متصل هستند. بازيكنان پرسپوليس از نظر فيزيكي خيلي آماده‌اند اما به لحاظ فكري مشكل دارند.

 

ژوزه گفت: متأسفانه فصل پیش تأثیر منفی روی بازیکنان گذاشته و از روز اول هم گفته بودم در هفته‌های ابتدایی کار سختی داریم ولی واقعاً فکر نمی‌کردم شرایط به این شکل پیش برود. مدتی تعطیل هستیم و روی بازیکنان کار می‌کنیم که آماده شوند.

 

سرمربي پرسپوليس در واكنش به اينكه پرسپوليس در اين فصل بازيكنان جديد زيادي گرفته است و آن‌ها كه اصلا فصل گذشته در پرسپوليس نبودند، اظهار كرد: اين را قبلا هم گفته‌اند كه بازيكنان جديد ما از تيم‌هاي كوچك به پرسپوليس آمده‌اند، بازي در تيم‌هاي بزرگ فرق مي‌كند و طول مي‌كشد كه به شرايط عادت كنند، ما وقت نداشته و نداريم و بايد هرچه زودتر آماده شويم.

 

یکی از خبرنگاران پرسید شما به مشکلات روانی اشاره کردید و چه زمانی قرار است مشکلات فنی حل شود که سرمربی پرسپولیس گفت: همه چیز به هم مرتبط است. بخش فکری و ذهنی به شرایط بدنی و تاکتیکی ربط پیدا می‌کند. تیم من از لحاظ فیزیکی آماده است اما از باختن می‌ترسد. در نیمه اول یک شانس هم نداشتیم و تنها رضایی یک شوت به دروازه زد. این بازیکنان سال گذشته از تیم‌های کوچک به پرسپولیس آمدند و بازی کردن در تیم‌ بزرگ و عادت آنها به این تیم طول می‌کشد. ما وقت نداشتیم و می‌دانم که این یک مشکل است.

 

ژوزه در خصوص اینکه بازیکنانی که به پرسپولیس آمد‌ه‌اند همگی ملی‌پوش بوده و از تیم‌های بزرگ به این تیم پیوسته‌اند، گفت: در پرسپولیس مسئولیت آنها بزرگ‌تر است و تا آنها از همه لحاظ با هم هماهنگ شوند زمان می‌برد.

 

 

ژوزه در واكنش به اين مطلب كه سپاهان و ذوب آهن تيم‌هاي كوچكي نيستند كه بازيكنانشان را به پرسپوليس داده‌اند،گفت: اما اين بازيكنان با حضور در پرسپوليس احساس مي‌كنند مسئوليت‌شان سنگين‌تر شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه گذشته از همه اين حرف‌ها آيا بنا نداريد حاشيه‌هاي اطراف تيم كه بعضا باعث شده مهدي مهدوي كيا كه همواره از بازيكنان آرام فوتبال ما بوده عليه كسي صحبت مي‌كند و به نظر حاشيه‌هاي مختلفي اطراف تيم است را از بين ببريد؟ اظهار كرد: مهدوي كيا مثل كريمي از بازيكنان باتجربه ماست. شايد مشكلات شخصي داشته باشند كه اين به تيم مربوط نمي‌شود. مسئوليت آن‌ها سنگين است اما هنوز اين احساس مسئوليت به طور كافي در زمين اجرا نشده است.

یکی از خبرنگارن خطاب به سرمربی پرسپولیس گفت می‌خواهم جوابی به شما بدهم که سؤالاتان را از داخل جواب من پیدا می‌کنید. تیم شما تبدیل به یک ویروس شده و برای دفع این ویروس چه سؤالاتی در ذهن‌تان به وجود می‌آید که ژوزه در پاسخ به او گفت: عصبي بودن اين ويروس است. ما 14 بازيكن جديد گرفتيم. فصل پيش هم پرسپوليس شرايط خوبي نداشته است. همه بازيكنان جمع شده‌اند تا اوضاع تيم را درست كنند اما وضعيت ذهني آن‌ها براي من يك سورپرايز منفي بود. آن‌ها فكر نكردند كه فشار زيادي را بايد تحمل كنند چرا كه تماشاگران انتظار دارند در هر بازي برنده باشند. اين فشار به ضرر ما تمام مي‌شود. من از تماشاگران مي‌خواهم كه فشار را به بازيكنان وارد نكنند. من مسئوليت تمام نتايج پرسپوليس را بر عهده مي‌گيرم و اگر مي‌خواهند فشاري وارد كنند به من وارد كنند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه هنگامی که شما به این تیم آمدید رویانیان فشار زیادی برای جذب بازیکنان بزرگ متحمل شد و آیا فکر نمی‌کنید با وضعیت کنونی به کارنامه فنی شما و همچنین مدیریت باشگاه پرسپولیس خدشه وارد شود، گفت: من اين شرايط را قبول كرده‌ام كه به پرسپوليس آمده‌ام. من آمده‌ام كه وضعيت اين تيم را عوض كنم و اكنون سخت‌ترين دوران شغلي‌ام را مي‌گذرانم. دنبال بهانه‌جويي نيستم.

 

وی اضافه کرد: شرایط ذهنی بازیکنان ما بد است ولی نمی‌خواهم مسئولیت را به گردن آنها بیندازم. مسئولیت این نتایج صددرصد با من است و می‌بینید که دربازی‌ها شانس گلزنی داریم اما حریف به این مهم دست پیدا می‌کند. حالا باید آرام باشیم و من می‌دانم تماشاگران برنده شدن را می‌خواهند و اگر من هم به جای آنها بودم همین را می‌خواستم اما هرچه بیشتر به بازیکن فشار وارد شود تأثیرش بدتر است. از هواداران می‌خواهم که اگر قرار است فشاری وارد شود آن را به من انتقال دهند و روی بازیکنان فشار وارد نکنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)