مرجع خبری پرسپولیس : پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم در فصل نقل و انتقالات تخصصی بسته نشده است.

محمد پنجعلی گفت: از نتیجه مشخص است که پرسپولیس بازی خوبی انجام نداده است. بازیکنان در وضعیت بدنی خوبی قرار ندارند و تیم در اواخر بازی کاملا افتاده بود. وقتی بدن از کار می‌افتد مغز هم خوب تصمیم نمی‌گیرد و این وضعیت پیش می‌آید.

وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس با وجود سر و صدای زیادی که در نقل و انتقالات ایجاد کرد نتوانسته نتیجه بگیرد عنوان کرد: چند مسئله باعث این اتفاق شده است. اول اینکه ژوزه از فوتبال ایران و پرسپولیس شناخت نداشت. دلیل دوم اینکه تیمی در اختیار سرمربی قرار گرفت که بازیکنانش را او انتخاب نکرده بود. دلیل سوم اینکه می‌بینیم پرسپولیس در برخی پست‌ها کمبود بازیکن و در برخی دیگر چندین بازیکن دارد. تیم تخصصی جمع نشد و روی احساس خرید‌ها صورت گرفت. البته هنوز دیر نشده و اگر تصمیمات درستی گرفته و خوب تمرینات برگزار شود می‌توان از این وضعیت خارج شد.

پنجعلی در پاسخ به این سوال که پس از گذشت یک ماه آیا هنوز ژوزه نتوانسته به شناخت از فوتبال ایران برسد گفت: درست است که ژوزه یک مربی حرفه‌ای است اما تجربه نشان داده مربی حرفه‌ای در فوتبال آماتور جواب نداده است. ما بزرگتر از کی‌روش نداریم و نمی‌توانیم منکر توان فنی او شویم اما می‌بینیم او هم تاثیری که باید می‌گذاشته، نگذاشته است.

وی اضافه کرد: مشکل ما اساسی است. فوتبال باید از بخش دولتی به بخش خصوصی بیاید. دولت هم باید نظارت داشته باشد و از بخش خصوصی حمایت کند. اگر فوتبال به بخش خصوصی برود دیگر سقف قراردادی وجود نخواهد داشت و پول بازیکنان از جیب مردم پرداخت نمی‌شود. با این شرایطی که وجود دارد فکر نمی‌کنم مردم هم راضی باشند چنین هزینه‌هایی صورت بگیرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: مدیریت در فوتبال ما مدیریت هزینه است و باشگاه‌ها هیچ درآمد‌زایی‌ ندارند. همین می‌شود که در ایران به عربستان می‌بازیم و به تیم ملی عراقی که لیگی ندارد بازی را واگذار می‌کنیم. با این وجود می‌بینیم همچنان همان افراد قبلی در مسند کار خود هستند و همینطور تیم‌های ملی ما در رده‌های مختلف سنی می‌بازد و تیم‌های باشگاهی ما در مراحل مختلف حذف می‌شوند.

پنجعلی در مورد کمیته فنی و اختلافاتی که بین پیشکسوتان وجود دارد گفت: واقعا باید فکری برای این موضوع کرد. برخی منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرند و این اتفاقات به وجود می‌آید. وقتی نگرانی‌ها برای تیم باشد مشکلی به وجود نمی‌آید. از طرف دیگر می‌بینیم به کمیته فنی بها داده نمی‌شود.

وی گفت: پیشکسوت فقط اسم است. کمیته فنی باید کارهای حمایت‌کننده انجام دهد و نقش بازدارنده نداشته باشد. آنها باید نظر خود را بدهند نه اینکه دخالت کنند. کل پیشکسوتان از جمله خودم را می‌گویم که باید دلمان برای تیم و هوادار بسوزد اگر فکر منافع خودمان باشیم واقعا مایه تاسف است و چنین مشکلاتی پیش می‌آید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)