مرجع خبري پرسپوليس : رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: رفعتی هنوز خداحافظی‌اش را به دپارتمان داوری اعلام نکرده است.


حسين عسگري درباره تست های داوری گفت: ما اوایل هفته از داورانمان تست گرفتیم و ممبینی، سیفی آذر و ساعدی كه از داوران وسط بودند، رد شدند.

 

از کمک داوران هم رفعتی، نوری و فرح‌نیا در تست‌های کمک داوری رد شدند. البته ما از رسانه‌ها شنیدیم که رفعتی اعلام خداحافظی رسمی کرده كه چیزی در این باره به ما نرسیده است. سعید مظفری‌زاده هم در مسافرت خارج از کشور بود و او هم به محض مراجعت باید تست بدهد تا در لیگ برتر قضاوت کند.

 

عسگری درباره انتخاب داوران داربی گفت: همانطور که قبلا هم گفته‌ام ما 5-6 داور داریم که واجد شرایط قضاوت داربی هستند. البته ملاک ما برای انتخاب قضاوت این چند داور مورد نظر در 5 هفته لیگ و به خصوص هفته پنجم است. هر چند که ما داورانی که در بازی‌های استقلال و پرسپولیس در 5 هفته گذشته مشکل‌دار نبوده‌اند را در اولویت قرار خواهیم داد. برای انتخاب کمک داوران هم حدود 10 کمک داور هستند که می توانند کاندیدای پرچم زدن در داربی بزرگ تهران باشند. خوشبختانه ما در داربی های گذشته و حداقل دو سال گذشته مشکلی بابت قضاوت داوران نداشته ایم و این استرس را کاملا برای تیم داوری کم می کند و هم اینکه کار ما برای انتخاب داور آسان تر است.

 

وی در پایان درباره اینکه چرا تیم‌های داوری در فوتبال ایران با هم قضاوت نمی‌کنند گفت: ما در حال حاضر یک تیم داوری داریم که کاندیدای جام جهانی است. خیلی خوب است که تیم داوری یا تیم‌های داوری تشکیل شود و برای هماهنگی خوبی که با هم دارند درست مثل رقابت‌های فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت کنند اما ما می‌خواهیم قضاوت در فوتبال ما استاندارد باشد. ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و تیم های داوری فیکسی را برای رقابت‌های مختلف بگذاریم. فیفا و کنفدراسیون‌ها داوران نخبه را در اختیار دارند و در واقع کار آسانی برای انتخاب وجود دارد اما شرایط کشورها اینگونه نیست. ما دو سال فرصت داریم و در این دو سال، می توانیم تیم های داوری خوبمان را در رقابتهای حساس لیگ قرار دهیم تا برای رقابت‌های بین المللی آماده شوند.

 

عسگری همچنين گفت: کمیته و دپارتمان داوران از طرف جامعه داوری کشور با زلزله زدگان ابراز همدردی می کند و کلیه درآمدهای داوران، کمک داوران و ناظران داوری را در هفته پنجم لیگ برتر به زلزله زدگان مناطق شمال غرب اختصاص داد. این حرکت، کوچکترین کار ممکنی بود که از دست جامعه داوری برمي‌آمد. سازمان لیگ برتر هم کلیه درآمدهای حاصل از بلیط فروشی لیگ برتر در هفته پنجم لیگ برتر را به زلزله زدگان اختصاص داده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)