مرجع خبری پرسپولیس : مربی دروازه بان های تیم ملی فوتبال ایران ضمن ابراز رضایت از اردوی تدارکاتی مجارستان گفت: جو عالی و انرژی های مثبت بسیاری از بازیکنان در این اردو دیدیم و این برای ما بسیار خوشحال کننده بود.

دن گاسپار درباره وضعيت اردوي تيم ملي در مجارستان گفت: تمام امکاناتی که لازم داشتیم در این اردو فراهم بود. مدتی بود بازیکنان را ندیده بودیم و این فرصت خوبی بود تا دوباره در کنار هم باشیم تا هماهنگی و هارمونی تیمی لازم را بدست بیاوریم. دیدار روز چهارشنبه با تونس هم فرصت خوبی برای این هدف است.

وی درباره شرایط ملی پوشان در این اردو گفت: در چهار هفته لیگ شاید بازیکنان کیفیت مورد انتظار را نداشتند که این موضوع با تغییراتی که در تیم های باشگاهی ایران در این فصل انجام شده، طبیعی است و خیلی سخت است که انتظار داشته باشیم در ابتدای فصل بازیکنان و مربیان بتوانند به هماهنگی لازم برسند. این کار مقداری زمان می برد و باید صبر کرد.

گاسپار در مورد دروازه بان های تیم ملی و اینکه آیا دروازه بانهای دیگری هم امکان دعوت شدن به تیم ملی را دارند یا خیر، اظهار داشت: هیچگاه حضور دایمی هیچ دروازه بانی در تیم ملی ضمانت شده نیست. ما فهرستی از دروازه بانان را داریم که بطور کامل بازیهای آنها را خواهیم دید و عملکردشان را دقیق ارزیابی می کنیم. در زمان حاضر نیز من کار محمدباقر صادقی و حامد لک را مثبت ارزیابی می کنم و در آینده هم چشم به آنها خواهم داشت.

وی افزود: توصیه من به همه دروازه بانان خوب ایران این است که در کار خود تمرکز و تداوم داشته باشند. هر تغییری در تیم باید براساس اصول و منطقی باشد که همگان هم آن را بپذیرند. دروازه بانانی که دوست دارند به تیم ملی دعوت شوند باید تمام تمرکز و انرژی خود را روی کارشان بگذارند تا بتوانند استاندارد عملکردشان را افزایش دهند و این فرصت را به کادر فنی تیم ملی بدهند تا سطح کار آنها را ارزیابی کند و آنها هم با عملکرد بهتر به هدفی که دارند، برسند. بطور حتم رسیدن به این هدف ازطریق مصاحبه با رسانه ها حاصل نمی شود. ما به وظایف خود کاملا آشنا هستیم و تلاش می کنیم بطور کامل آن را انجام دهیم. مسابقات را یا از نزدیک می‌بینیم یا فیلم انها را بطور کامل آنها را آنالیز می کنیم تا هر کسی که شایستگی آمدن به تیم ملی را دارد دعوت کنیم. در حال حاضر ما مشکلی درون دروازه تیم ملی نداریم و امیدواریم زمانی که فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اعلام می شود همه شامل مسوولان، رسانه ها و جامعه فوتبال از آن حمایت کنند تا بازیکنان هم بتوانند بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند.

وی درباره شرایط علیرضا حقیقی و دعوت او به اردو نیز گفت: به صراحت می گویم که سطح لیگ روسیه بالاتر از لیگ ایران است و اطمینان دارم که سطح تمریناتی که او در آن حضور دارد و نیز سطح مسابقات آنها این موقعیت را به حقیقی می دهد که با آمادگی به اردوی تیم ملی بیاید. ضمنا زمانی که او به اردوها اضافه می شود کاملا مشهود است که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و پیشرفت وی قابل لمس است. او دروازه بان دوم روبین کازان است. باید بگویم که دروازه بان اول این تیم در روسیه بسیار مشهور است و برای حقیقی خیلی سخت است که جای او را بگیرد اما اطمینان دارم که در طول زمان می تواند به هدفش که دروازه بان اول آن باشگاه است، برسد. من به کیفیت بالا و عملکرد او ایمان دارم و مطمئن هستم که آینده روشنی در انتظارش است.

گاسپار همچنین گفت که همه اعضای کادر فنی تیم ملی دست به دست هم داده ایم تا بتوانیم بهترین عملکرد را برای صعود به جام جهانی داشته باشیم.

مربی دروازه بانهای تیم ملی ایران درباره زندگی در ایران نیز گفت: هیچ مشکلی ندارم و کاملا راحت هستم. ما اکنون در آپارتمان‌های خود زندگی می کنیم و درحال یادگیری آشپزی هستیم. ما هرشب مسابقه آشپزی هم داریم (با خنده) که البته من همیشه برنده‌ام، اما نه، کی روش برنده می‌شود زیرا او مردی است با استعدادها و خلاقیت های فراوان در زمینه های گوناگون که در این کار هم تبحر دارد.

وی افزود: البته دور بودن از اعضای خانواده و اقوام همیشه مشکل است اما من در ایران کاملا راحت هستم. البته درحال صحبت با خانواده هستم و امیدوارم تا قبل از پایان سال میلادی بتوانم همسرم و دو پسرم را به ایران بیاورم زیرا دوست دارم آنها هم این تجربه خوب را داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)