مرجع خبری پرسپولیس : رييس سابق هيات مديره باشگاه استقلال با رد شايعات مربوط به اين كه اختلاف او و فتح الله زاده باعث شده تا استعفا دهد، گفت كه خود فتح الله زاده از اين مساله ناراحت شده و گفته است اگر رسولي نژاد استعفا دهد، او هم استعفا خواهد داد.

احمد رسولي نژاد  درباره علت استعفايش از رياست هيات مديره باشگاه استقلال، اظهار كرد: من از ارديبهشت ماه قصد داشتم كه استعفا دهم، اما به دليل اين كه تيم در فصل نقل و انتقالات بود و بحث انتخاب سرمربي ، حفظ بازيكنان و گرفتن بازيكنان جديد را پيش‌رو داشتيم، اين كار را نكردم و تصميمم را به تاخير انداختم.

 

 

تا اين كه 40 روز پيش استعفايم را به صورت كتبي به وزير ورزش و جوانان دادم و در چندين نوبت اين مساله را پيگيري كردم تا به نتيجه‌ برسد. همچنين به خاطر داربي، زمان استعفا را به پس از اين بازي موكول كردم. خوشبختانه وزير ورزش و جوانان با استعفاي من موافقت كرد.

رسولي نژاد ادامه داد: در حال حاضر با استعفاي من، هيات مديره استقلال چهار نفره شده است، اما در چند روز آينده تركيب جديد منصوب خواهد شد و تعدادي از افراد باقي مي‌مانند و تعدادي هم تغيير مي‌كنند. البته در هيات مديره پرسپوليس از هما ن ابتدا فروزنده و پنجعلي استعفا دادند، ولي استقلال بر خلاف پرسپوليس هميشه جلسات منظم هفتگي را پيگيري مي‌كرد، در حالي كه در پرسپوليس معمولا اين جلسات با محوريت رويانيان همراه بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد علي فتح‌الله‌زاده تغيير كند؟ گفت: بعيد مي‌دانم كه در سمت مدير عاملي باشگاه استقلال تغييري ايجاد شود.

رسولي نژاد درباره اين كه گفته مي‌شود اختلافات او با فتح‌الله‌زاده باعث شده است تا استعفا دهد؟ گفت: اصلا اين گونه نيست و من اين مطالب را تكذيب مي‌كنم. وقتي حدود چهار روز پيش او از استعفاي من با خبر شد، فتح‌الله‌زاده ناراحت شد و مي‌گفت كه اگر من استعفا دهم، خودش هم پشت سر من استعفا مي‌دهد. زيرا من، فتح‌الله‌زاده و قلعه نويي با هم هم قسم شده بوديم كه با تمام توان دست به دست هم دهيم و استقلال را به موفقيت برسانيم. همان طور كه ديديد در چند ماهه اخير فضاي بسيار خوبي وجود داشت، كادر فني و مديرعامل و ساير افراد با قدرت كارشان را انجام دادند و فضاي خوب و صميمي وجود داشت.

وي افزود: البته من در كنار باشگاه هستم. دوشنبه در جلسه‌اي درباره تبليغات دور زمين شركت داشتم و از آنجايي كه تبليغات دور زمين جزو حقوق وزارت ورزش و جوانان است و شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي به نمايندگي از وزارت اين مساله را بر عهده دارد، قرار شد تمام درآمد حاصل از تبليغات دور زمين تمام بازي‌هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس وقتي در ورزشگاه‌هاي تختي و آزادي ميزبان هستند به آنها داده شود.

رسولي نژاد در ادامه بيان كرد: چيزي كه به عنوان اجاره پرداخت مي‌شود براي چمن ورزشگاه است نه تبليغات دور زمين. در همين رابطه چند جلسه برگزار كرديم و در جلسه دوشنبه كه با پيشنهاد من برگزار شده بود، رويانيان مسئول شركت توسعه و نگهداري از اماكن ورزشي، رييس مجموعه ورزشگاه آزادي و مدير كل حقوقي وزارت ورزش و جوانان در دفتر من حضور داشتند كه البته فتح‌الله‌زاده هم در اين جلسه دعوت بود، اما به خاطر سفري كه داشت نتوانست حضور پيدا كند.

رييس سابق هيات مديره باشگاه استقلال درباره حق پخش تلويزيوني نيز گفت: در مساله حق پخش تلويزيوني از موضع فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ حمايت كامل مي‌‌كنيم و معتقدم كه صدا و سيما بايد حق پخش را به طور كامل پرداخت كنند، اگر در كشور ما حق پخش تلويزيوني به تيم‌هايي مانند استقلال و پرسپوليس داده شود و در كنار آن نيز از تبليغات دور زمين هم درآمدزايي شود، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

رسولي نژاد درباره دلايل استعفايش گفت: عمده‌ترين دليل استعفاي من اين بود كه اين سمت كمي روي مسئوليت‌هاي من تاثير گذاشته بود، به دليل شروع كار مجلس نهم و ورود 200 نماينده جديد نياز بود تا تعامل بهتري را با مجلس ايجاد كنيم. در حال حاضر 400 پروژه نيمه تمام وجود دارد و بودجه اي كه مجلس براي ما تعيين كرده است، بيش از 10 درصد مبلغ مورد نياز است و در خوش بينانه ترين حالت 20 سال زمان مي‌برد تا اين پروژه ها تكميل شود، از همين رو اين مساله نياز به تعامل بيشتري با مجلس دارد . همان طور كه مجلسي‌ها بعد از قهرماني‌ها در المپيك آن بيانيه را امضا كردند، اميدواريم با اختصاص اعتباري مناسب كمك كنند تا اين پروژه‌ها تكميل شوند.

وي ادامه داد: در بخش حقوقي نيز با پرونده‌‌هاي زيادي در مراجع قضايي روبرو هستيم. سال گذشته يك ميليارد و 700 ميليون ريال آراي دستگاه قضايي عليه وزارت ورزش و جوانان بود، در حالي كه اين مبلغ بيش از پنج برابر اعتبار ما بود. متاسفانه علي‌رغم پيگيري‌هايي كه انجام داديم، اين احكام پس از ديگري صادر شد و به عنوان مثال در اصفهان بالغ بر چهار ميليارد و 300 ميليون تومان از حساب توسط دادگاه برداشت شد. در حالي كه با اين مبلغ مي‌شد هشت هزار و 400 پروژه نيمه تمام را تكميل كرد. همچنين ورزشگاه‌هايي مانند تختي بانه را داريم كه قبل از انقلاب ساخته شده و به دليل مستند نشدن آنها مالك شان پس از 43 سال حكم گرفته تا آن را از تملك وزارت در بياورد. اين در حالي است كه از طرفي در مجلس هشتم در كميسيون قضايي از اين كه قلع و قمع اماكن ورزشي سه سال به تاخير بيفتد، اعلام حمايت كردند، اما اين مساله انجام نشد. علي‌رغم ادعا و مصاحبه‌هاي آتشين كه برخي از دوستا ن انجام مي‌دادند در كميسيون قضايي مجلس نهم اين لايحه رد شد، اما با پيگيري هايي كه انجام داديم و كميسيون قضايي كليات اين طرح در مجلس نهم به تصويب رسيد و اميدواريم كه در دستور كار مجلس قرار بگيرد و تكليف مشخص شود.

معاون پارلماني وزارت ورزش و جوانان در ادامه بيان كرد: از طرفي اعتبار مناسبي از طريق مجلس در اختيار وزارت ورزش و جوانان قرار نمي گيرد و از طرف ديگر با احكام قضايي مواجه مي شويم كه پشت سر هم عليه مجموعه‌هاي ورزشي صادر مي‌شود.

وي در ادامه بيان كرد: همچنين من در بخش استان‌ها هم بايد به صورت مرتب به 31 استان سركشي كنم. تاكنون هم 27 سفر استاني را انجام داديم و هفته‌ آينده نيز بيست و هشتمين سفر استاني به آذربايجان غربي برگزار خواهد شد. بنابراين بايد بيشتر وقت خود را براي اين كارها بگذارم. از همين رو استعفايم از استقلال را به وزير ورزش و جوانان تقديم كردم و مورد پذيرش واقع شد.

او همچنين درباره اعلام اسامي اعضاي هيات مديره استقلال و پرسپوليس گفت: ان‌شاءالله بعد از برگشت وزير ورزش از مسابقات پارالمپيك لندن، اسامي هيات مديره استقلال و پرسپوليس اعلام خواهد شد. تركيب اعضا مشخص است و از آنجايي كه وزير ورزش بايد احكام را صادر كند، قرار شد بعد از برگشت او از لندن تركيب هيات مديره دو باشگاه معرفي شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)