مرجع خبری پرسپولیس : از سری رقابت های هفته هفتم لیگ برتر امشب از ساعت 20 تیم پرسپولیس در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می رود.

دو تیم تاکنون 27 بار بطور رسمی (در لیگ و جام حذفی) باهم روبرو شده اند که سرخپوشان پایتخت 14 برد و فولاد نیز 6 برد کسب کرده و 7 بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.

پرسپولیس 39 گل و فولاد نیز 26 گل به ثمر رسانده است. بهترین برد پرسپولیس مقابل فولاد در دور برگشت فصل 88 بود که سرخپوشان در آزادی 3-1 این تیم را بردند، اما بهترین برد فولاد در افتتاحیه فصل 83 بود که با نتیجه  3-1 پرسپولیس را در اهواز برد.

فولاد از فصل 87 که در اهواز با نتیجه 3-2 مقابل پرسپولیس پیروز شد، دیگر موفق به پیروزی مقابل سرخپوشان پایتخت نشده است، اما پرسپولیس دو بازی آخر خود در اهواز را با برد مقابل فولاد به پایان رسانده است.

در نیمه نهایی جام حذفی 89 پرسپولیس در اهواز با تک گل وحید هاشمیان مقابل فولاد برنده از زمین خارج شد و در بازی برگشت فصل گذشته لیگ برتر نیز با گل های علی کریمی و وحید هاشمیان 2-1 در اهواز موفق به شکست فولاد شد.

اما بازی امشب بیست و یکمین رویارویی پرسپولیس و فولاد در تاریخ لیگ برتر است. دو تیم تاکنون 20 بار در چارچوب لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 8 برد برای پرسپولیس، 6 برد برای فولاد و 6 تساوی بوده است.

در مجموع این دیدارها،  پرسپولیس 25 گل و فولاد نیز 23 گل به ثمر رسانده است.  در 9 بازی به میزبانی فولاد، پرسپولیس 3 برد و 4 تساوی و 3 باخت بدست آورده است. در آخرین رویارویی دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیس با نتیجه 2-1 در اهواز به پیروزی رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)