پرسپولیس نیوز : در هفته بیست و دوم لیگ برتر تیم پرسپولیس در یک بازی سخت در اهواز به مصاف فولاد می رود.

پرسپولیس و فولاد تاکنون 30 بار در لیگ و جام حذفی  باهم روبرو شده اند که سرخپوشان پایتخت 15 برد و فولاد نیز 6 برد کسب کرده اند و 9 بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. پرسپولیس 43 گل و فولاد نیز 28 گل به ثمر رسانده است. بهترین برد پرسپولیس مقابل فولاد در بازی رفت همین فصل بود که سرخپوشان در آزادی 3-1 این تیم را بردند، اما بهترین برد فولاد در افتتاحیه فصل 83 بود که با نتیجه 3-1 پرسپولیس را در اهواز برد.

پرسپولیس در 5 فصل اخیر مقابل فولاد شکستی نداشته اند. سرخپوشان آخرین بار در دور رفت فصل 87 در اهواز 3-2 به فولاد باختند و پس از آن در 11 بازی متوالی مقابل این تیم شکست نداشته اند. در 11 بازی اخیر دو تیم 6 برد و 5 تساوی برای پرسپولیس رقم خورده است. دو تیم به جز بازی روز شنبه، 15 روز دیگر در مرحله یک چهارم نهایی بار دیگر باید به مصاف هم بروند.

 

پرسپولیس بدنبال هفتمین شکست فولاد در خانه

تیم پرسپولیس در 3 سال اخیر دو بار موفق به شکست فولاد در اهواز شده است.

از زمان حضور فولاد خوزستان در سطح اول فوتبال کشور، این تیم طی 15 بازی در لیگ و جام حذفی میزبان سرخپوشان پایتخت بوده که این میزبانی در تهران، اهواز و آبادان بوده است!

از این 15 میزبانی، 13 بازی در اهواز بوده است که پرسپولیس 6 بار و فولاد 3 بار پیروز شده و 4 بازی هم به تساوی انجامیده است. پرسپولیس از سال 82 تا 90 موفق به شکست فولاد در اهواز نشد، اما در جام حذفی 89 و لیگ برتر 90 دو بار پیاپی فولاد را در اهواز شکست داد. فصل قبل نیز پرسپولیس در اهواز تا دقیقه 89 از فولاد پیش بود اما بازی در نهایت به تساوی 1-1 انجامید. نکته مهم این که تنها شکست فولاد در استادیوم غدیر اهواز را پرسپولیس در هفته آخر فصل 90-91 رقم زد. 

 

برتری مطلق دایی و پرسپولیس مقابل فرکی

حسین فرکی سرمربی تیم فولاد در حالی برای هشتمین بار با پرسپولیس روبرو می شود که تاکنون مقابل این تیم توفیقی نداشته است.

فرکی طی چهار فصل اخیر در لیگ برتر  با تیم نفت تهران و فولاد خوزستان 7 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته است که 4 شکست و 3 تساوی حاصل کار او بوده است. فرکی در دیدار رفت نیز شکست 3-1 در آزادی را پذیرفت و فصل قبل نیز هر دو بازی پرسپولیس و فولاد به تساوی انجامید.

فرکی در لیگ برتر نیز 7 بار با علی دایی در تیم های پرسپولیس و راه آهن روبرو شده است که 5 شکست و یک تساوی و یک برد بدست آورده است. دایی 3 بار با پرسپولیس و 2 بار با راه آهن مقابل تیم های فرکی پیروز شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)