پرسپولیس نیوز : بعد از شکست ناباورانه تیم افشین قطبی در لیگ هفتم، آن هم در شرایطی که پرسپولیس در کورس قهرمانی بود، شکست لیگ هشتم (دور برگشت) آخرین باخت پرسپولیس به ذوب‌آهن در اصفهان و کل بازی‌های رودرروی این دو تیم بوده است.

پرسپولیس فردا نه، پس فردا باید در اصفهان رودرروی ذوب‌آهن بایستد و برای رسیدن به جام در جبهه‌ای که راهی طولانی تا هدف نمانده تلاش کند. مسابقه با ذوب‌آهن در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شود؛ درست مثل دیدار فصل قبل که پرسپولیس در همین مرحله به اصفهان رفت و سرفراز از زمین بیرون آمد. مسابقه فصل قبل یکی از بهترین بازی‌های تیم استیلی بود. پرسپولیس با فوتبال تماشایی و دیدنی آن هم در اوج بحران 2-3 ذوب‌آهن را شکست داد تا شاید ناکامی‌های لیگ کمی فراموش شود. فشنگچی و مازیار زارع (2 گل) گلزنان پرسپولیس در آن مسابقه بودند و سرخ‌ها با گلزنی این دو نفر تیم ابراهیم‌زاده را شکست دادند تا به استقلال برسند؛ دیداری که امسال نه در نیمه نهایی بلکه شاید در فینال جام حذفی تکرار شود.

پرسپولیس مسابقه در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل ذوب‌آهن را 2-3 برد، درست مثل امسال که در لیگ با همین نتیجه تیم تازه نفس فرهاد کاظمی را شکست داد و حداقل می‌توان گفت به خاطر همین دو برد و بازی‌های خوب مقابل ذوب‌آهن در چند مصاف قبلی دو تیم، به لحاظ روانی نسبت به حریف برتری محسوسی دارد، حتی اگر مسابقه در زمین خانگی حریف برگزار شود و شرایط میزبانی به سود ذوب‌آهن باشد. حالا که حرف از میزبانی ذوب‌آهن به میان آمد باید به این نکته آماری اشاره کنیم که از آخرین برد تیم اصفهانی مقابل پرسپولیس بیش از 4 سال می‌گذرد.

بعد از شکست ناباورانه تیم افشین قطبی در لیگ هفتم، آن هم در شرایطی که پرسپولیس در کورس قهرمانی بود، شکست لیگ هشتم (دور برگشت) آخرین باخت پرسپولیس به ذوب‌آهن در اصفهان و کل بازی‌های رودرروی این دو تیم بوده است. پرسپولیس با قطبی و در تاریخ 10 دی‌ماه 87 مغلوب دو گل صالحی‌نژاد و خلعتبری و سرمربی‌شان بیژن ذوالفقارنسب شد اما 9 ماه بعد از آن هم در اصفهان دوباره باخت. پرسپولیس که در لیگ هشتم و در تهران مقابل ذوب‌آهن 2-2 مساوی کرده بود در اصفهان و در مقطع کوتاه سرمربیگری‌ افشین پیروانی یک – 3 باخت تا پیروانی صراحتا بگوید تیمش سرمربی خارجی می‌خواهد و زمینه حضور وینگادا در تیم فراهم شود. در آن بازی توره از روی نقطه پنالتی تک گل تیمش را به ثمر رساند اما خلعتبری‌(2 گل) و صلصالی گلزنان ذوب‌آهن بودند. با این حال از آن روز تا روز مسابقه دو تیم (سه‌شنبه 15 اسفند 91) 1521 روز است که پرسپولیس به ذوب‌آهن نباخته و باید دید می‌تواند این رکورد را ادامه دهد یا نه.

از لیگ هشتم به بعد پرسپولیس در لیگ نهم دو تساوی یک – یک مقابل حریف اصفهانی به دست آورد که باقری در اصفهان گلزن سرخ‌ها بود. فصل بعد از آن پرسپولیس 2- صفر و 3 – صفر برد که در اصفهان فشنگچی، هاشمیان و نوری گلزنان سرخ بودند. فصل گذشته هم بازی دو تیم در اصفهان 2-2 شد که کریمی و نورمحمدی برای پرسپولیس گل زدند و دیدار برگشت صفر – صفر شد. در جام حذفی هم تنها بازی دو تیم طی این سال‌ها همان بازی معروف پارسال در تاریخ 6 آذر 90 بود که سرخ‌ها 2-3 برنده شدند و به نیمه نهایی رسیدند.

اما جدا از بحث شکست‌ناپذیری سرخ‌ها در 8 دیدار قبلی، موضوع بازی‌های زیبای پرسپولیس – ذوب‌آهن طی دو سه سال اخیر اتفاق ویژه‌ای بوده است به خصوص اینکه همواره گفته می‌شود تمام تیم‌ها از جمله پرسپولیس به خاطر اختلاف ارتفاع برای بازی در اصفهان مشکل دارند و به لحاظ تنفسی به مشکل برمی‌خورند. با این حال مسابقه پارسال دو تیم که قبل از دربی تهران 2-2 شد را می‌توان بهترین بازی سرخ‌ها در لیگ یازدهم – به لحاظ کیفی – به حساب آورد. یا فصل قبل از آن و در برد صفر – 3 هم فوتبال خوبی از پرسپولیس دیدیم. مسابقه جام حذفی پارسال دو تیم هم دیداری دیدنی بود که در پایان پرسپولیس برنده شد.

پرسپولیس حتی در دو سه سال اخیر در اصفهان و مقابل قدرتمندترین تیم این شهر یعنی سپاهان هم فوتبال خوبی ارائه کرده است. به غیر از بازی امسال که تحت تأثیر شرایطی عجیب به پایان رسید و پرسپولیس 2- صفر باخت، سایر مسابقات دو تیم حداقل به لحاظ فوتبالی فرم خوبی داشته و پرسپولیس هم ضمن ارائه بازی زیبا نتایج قابل قبولی گرفته است. باید دید این آمار جالب همچنان پا بر جا خواهد ماند و پرسپولیس می‌تواند ضمن حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌اش دوباره در اصفهان فوتبالی زیبا ارائه کند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)